رفتن به مطلب

ثبت بالاترین میزان فرکانس پردازنده در دنیا توسط مادربورد asus


ارسال های توصیه شده

 

شرکت AMD اعلام کرد که تیمی از اورکلاکرهای حرفه‌ای این شرکت شامل Sami Makinen، Brian Mclaclan، Pete Hardman و Aaron Schradin توانستند رکورد جهانی اورکلاک پردازنده را شکسته و رکورد جدیدی را در کتاب رکوردهای گینس به ثبت برسانند. این افراد تواستند با استفاده از پردازنده هشت هسته‌ای AMD FX-8150 که براساس معماری ساخت 32 نانومتری ساخته شده، رکورد 8429 مگاهرتز را به ثبت رساندند.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

این افراد برای ثبت این رکورد از مادربورد Asus Crosshair V Formula که مادربردی حرفه‌ای و مخصوص اورکلاک است استفاده کردند تا بتوانند دقیق‌ترین تنظیمات ممکن را روی پردازنده اعمال کرده و در شرایط سخت و در زمان استفاده از خنک‌کننده‌های همچون نیتروژن مایع دوام خوبی داشته باشد. اورکلاکرها با استفاده از این مادربرد توانستند ولتاژ 016/2 ولت را با ثبات کامل به پردازنده برسانند که برای یک پردازنده 32 نانومتری مقدار بالایی است. در این حالت، فرکانس پایه پردازنده به 92/271 مگاهرتز و ضریب آن روی 13 تنظیم گردید تا رکورد جهانی را جابه‏جا كند. حافظه مورد استفاده اورکلاکرها Corsair Dominator GT با زمان تاخیر 2-16-2-22 بوده که توسط هر مادربردی قابل دستیابی نیست.

برای خنک‌کردن پردازنده این تیم ابتدا از خنک‌کننده نیتروژن مایع استفاده کردند و سپس به سراغ هلیوم مایع رفتند که نقطه جوش پایین‌تری دارد. حتی در این دمای بسیار پایین (که گاهی به منهای 180 درجه سانتیگراد نیز می‌رسد) هیچ مشکلی برای پردازنده و مادربرد ایجاد نکرده و به قول معروف مشکل Cold Bug رخ نداده است. این سری از پردازنده‌ها قرار است در سه ماهه چهارم امسال به بازار عرضه شوند. مادربرد Asus Crosshair V Formula نیز در حال حاضر در بازار موجود بوده و از حرفه‌ای‌ترین چیپ‌ست AMD یعنی 990FX استفاده می‌نماید. این مادربرد علاوه بر پشتیبانی از حافظه‌های DDR3 دو کاناله، از فناوری‌های3-Way SLI و 3-Way CrossfireX نیز پشتیبانی می‌نماید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...