رفتن به مطلب

سیستم سنکرون نیروگاه


spow

ارسال های توصیه شده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

پايداري و قابليت اطمينان شبكه هاي انرژي ، رعايت و حفظ شاخص هاي كيفيت توان و حفاظت اجزاء شبكه درمقابل پديده هاي گذراي ناشي از كليد زني خطوط انتقال و اتصال نيرو گاهها به شبكه ، در شبكه هاي برقرساني بزرگ (سراسري)حايز اهميت فراوان است . برخي از پديده هاي گذرا كه شبكه را تهديد مي كند ناشي از كليد زني و اتصال عناصر به شبكه مي باشد ، از آن جمله اتصال راكتور ها ، قطع و وصل خطوط ، اتصال ژنراتور ها ، كليد زني ادوات FACTS و.... ميباشد.

بخشي از پديده هاي گذراي شبكه بهنگام اتصال دو نقطه برقدار در شبكه بروز مي نمايد كه در صورت برقراري اتصال در شرايط نامطلوب امكان بروز اضافه ولتاژهاي شديد و به تبع آن شكست عايقي در تجهيزات و بروز خسارات جبران ناپذير در پي خواهد بود. در شكل(1-4) يك نمونه آسيب ديدگي سيم پيچ استاتور در اثر شرايط نامطلوب سنكرونيزاسيون نمايش داده شده است.

لذا براي جلوگيري از پديد آمدن چنين شرايطي ، فراهم آوردن شرايط مناسب و بررسي شرايط بمنظور اتصال در بهترين زمان مناسب ضروري است در چنين مواقعي بررسي فركانس ، ولتاژ و فاز نقاط ضروری است و وصل دو بخش شبكه در شرايط برابر اين سه پارامتر ايده آل است.

در اتصال خطوط و باس بار در ايستگاههاي فشار قوي امكان تغيير فركانس و ولتاژ هيچ يك از نقاط امكانپذير نيست و عمل سنكرون كردن صرفا به منظور بررسي و تشخيص بهترين شرايط وصل ، است و سنكرو چك اجازه وصل بريكر را به ازاي كمترين اختلاف بين پارامتر هاي نقاط وصل صادر مي نمايد و علاوه بر اين يك منطق مناسب برا ي توالي قطع و وصل بريكر هاي ايستگاه فشار قوي در مدارات شماتيك لحاظ مي شود.

برای دانلود جزوه اموزشی سنکرونایزر،سنکرون چک وسیستم سنکرون نیروگاه به لینک زیر مراجعه فرمایید

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

پسورد : http://www.noandishaan.com

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...