Mohammad Aref 120452 اشتراک گذاری ارسال شده در 1 مهر، ۱۳۹۰ نظام نوین بودجه ریزی با متونی کاملاً متفاوت، در شرایطی پا به عرصه مدیریت مالی کشورمان گذاشته که سال سوم برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به اتمام رسید. ارائه تصویری درست و دقیق از ساختار نظام نو بودجه ریزی به صاحبنظران و دست اندرکاران مدیریت شهری کمک می کند در تحقق اهداف مورد انتظار و همچنین فراهم سازی استراتژی های مناسب برای سال پایانی برنامه سوم، گام های موثری را برای شروع برنامه چهارم توسعه بردارند. بودجه ریزی در ایران به دلیل وجود پاره ای از مشکلات، همچون وجود ثنویت در مفهوم دولت با تلقی ساختاری کاملاً مسئول از آن در مقابل اختیاراتی بسیار محدود، ساختار تنخواهی حساب ها و توزیع اعتبارات بر اساس سازمان تشکیلاتی دولت، حسابداری دولت را به ثبت معاملات نقدی محدود گردانیده و پایه های نظام حقوقی و مالی مستقر در دولت را با مشکل مواجه ساخته است. کیفیت و ساختار بودجه و انطباق با سازمان اداری و تشکیلاتی، محدودیت استمرار حساب ها و قابلیت انتقال آنها برای ارائه ارزش دارایی های ثابت سرمایه ای یا موجودی اموال بخش عمومی در انتهای هر دوره مالی از مهمترین نکاتی است که در نظام نو بودجه ریزی مطرح گردیده است. توسعه مشارکت و گسترش تعامل با بخش های دولتی به منظور اعتلای نوع همکاری ها و ایجاد بسترهای جدید برای بخش مدیریت شهری و ضرورت مطالعه و تحقیق در زمینه تعیین شاخص های توزیع اعتبارات دولتی با توجه به قابلیت جذب منابع به وسیله شهرداری های کشور، از جمله مواردی است که سعی شده است در این مقاله به آن اشاره گردد. نویسنده: بابک نظرزاده دانلود مقاله 3 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده