bandarabasi 373 اشتراک گذاری ارسال شده در 29 شهریور، ۱۳۹۰ « یک تکنیسین برق لزوما صاحب نظر نیست، اما یک طراح گرافیک هست. من عقیده دارم که همه طراحان گرافیک عهده دار سطوح بالایی از مسئولیت در جامعه هستند. آنها هستند که ایده های نامرئی را گرفته و ملموس می سازند. آری رسالت ما این است. » نویل برادی نویل برادی(۱) (متولد ۲۳ آوریل سال ۱۹۵۷ در لندن) طراح گرافیک، تایپوگرافر و مدیر هنری انگلیسی تبار می باشد. وی فارغ التحصیل کالج چاپ لندن(۲) و کالج هنر هورنسی(۳) است و برای کار در مجله فیس(۴) (۱۹۸۱-۱۹۸۶) و مجله آرنا(۵) (۱۹۸۷-۱۹۹۰) و همچنین طراحی کاور آلبوم کاباره ولتر(۶) و دپچ مود(۷) شناخته می شود. او درسال ۱۹۹۴ استودیو تحقیقاتی خود را تاسیس کرد و از اعضای پایه گذار کمپانی فونت ورکس(۸) شد. همچنین در ژانویه ۲۰۱۱ نیز به عنوان رییس جدید دپارتمان هنر ارتباطات و طراحی کالج سلطنتی هنر لندن منصوب گردید. برادی کار خود را با طراحی کاور صفحات و آلبوم های موسیقی آغاز کرد و سبک خود را از طریق فعالیت های انقلابی اش به عنوان مدیر هنری مجله فیس-که اولین بار در سال ۱۹۸۰ منتشر شد- مطرح نمود. ازدیگر مجلات و روزنامه های بین المللی که وی در طراحی آنها سهم قابل توجهی داشته است می توان به سیتی لیمیتس(۹)، پرلویی(۱۰) ، لی(۱۱) و آرنا اشاره کرد. وی همچنین همراه با نگاه رادیکالی و جدید خود برای دو روزنامه مطرح بریتانیایی با نامهای گاردین(۱۲) و آبزرور(۱۳) نیز آثار قابل توجهی ارائه داد. برودی همواره تلاش کرده است تا با کارهای تجربی چالش انگیز خود مرزهای ارتباط تصویری در تمام رسانه ها را دگرگون کرده و زبانهای بصری را از طریق اکتشافات شخصی و بیان خلاق خود گسترش دهد. در سال ۱۹۸۸ برای نخستین بار انتشارات تیمز اند هادسن(۱۴)، آثار او را در دو جلد کتاب منتشر کرد، که به پرفروشترین کتاب های طراحی گرافیک درجهان تبدیل شدند. مجموع فروش این کتاب ها تا امروز بیش از ۱۲۰.۰۰۰ دلار بوده است. همچنین برپایی همزمان نمایشگاهی از آثار او در موزه ویکتوریا و آلبرت(۱۵) پیش از تور اروپا و ژاپن، حدود ۰۰۰ ۴۰ بازدیدکننده را بخود جذب کرد. برادی بیشتر شهرت خود را از طریق کمپانی فونت ورکس که خود او یکی از اعضای موسس آن بود به دست آورده است. طراحی تعداد قابل توجهی از تایپ فیس های شناخته شده و همچنین بخشی از مسئولیت راه اندازی مجله فیوز(۱۶)، برعهده کمپانی فونت ورکس ،که اصالتا در لندن بنیاد شده بود، قرار گرفت. مجله فیوز تلفیقی تاثیرگذار از طراحی گرافیک، مجله و طراحی تایپ فیس بود که همزمان و در هر شماره آثاری نیز از طراحان برتر را به نمایش میگذاشت، و برنده شماری از جایزه های گوناگون دیزاین شده بود. امروز، کار برادی، کمپانی و استودیو تحقیقاتی اش ، به پیدایش مجموعه عظیم و گیج کننده ای از پروژه های مختلف و ابتکارات نوآورانه انجامیده و بسیاری از این دستاوردها را برای مشتریان بین المللی خود مهیا ساخته است. برادی بیشتر عمرش را به آزمایش های هیجان انگیز خود در حیطه تایپوگرافی اختصاص داده و شهرت خود را مدیون این مهم بوده است. در حال حاضر فعالیت او روی پروژه های منسجم طراحی و یا سفارشات واحد، از طریق شرکت های طراحی و استودیو های تحقیقاتی خود، که بصورت یک شبکه چند رشته ای خلاق، در کشورهای مختلف دنیا، از لندن تا توکیو و از برلین تا نیویورک، واقع شده اند، ادامه می یابد. Neville Brody -۱ London College of Printing -۲ Hornsey College of Art -۳ Face Magazine -۴ Arena -۵ Cabaret Voltaire -۶ Depeche Mode -۷ FontWorks -۸ City Limits -۹ Per Lui -۱۰ Lei -۱۱ Guardian -۱۲ Observer -۱۳ Thames & Hudson -۱۴ Victoria and Albert Museum -۱۵ Fuse Magazine -۱۶ 1 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده