رفتن به مطلب

شهر Penglai ،ترویج گردشگری و معماری سبز


ارسال های توصیه شده

اولین برداشت یک گردشگر از یک منطقه غریب، عمدتا از معماری شکل می گیرد. ادراک نفسانی و اشکال موثر همراه با تصاویرشان، خاطرات را می سازند. طراحی خاص به آسانی در خاطر می ماند و بنابراین در فرآیند تصمیم گیری تاثیر مثبت دارد.

 

معماری با کیفیت بالا به معنای شیوه و روح زندگی است. فضای برتر، مشتریانی را که به دنبال کیفیت هستند به خود جذب می کند.بنابراین معماری می تواند توجه عمومی را به خود جلب کرده و به عنصری محوری در معادله تبدیل شود. محیط جذاب، نشان دهنده سبک زندگی و روح زمان است که موجب افزایش جذابیت نیز خواهد شد.

 

5661_634517884028892500_l.jpg

 

در صنعت گردشگری، معماری ابزاری قدرتمند در بازاریابی است. ایجاد یک علامت تجاری قابل توجه از طریق معماری، باعث تغییر در ارزش ها و در نتیجه تبدیل شرایط به حالت منحصر به فرد خواهد شد و در نهایت باعث ارتقای ارزش نهایی خواهد شد. شهر Penglai در کشور چین، نمونه ای کامل در این حوزه می باشد

 

penglai-masterplan-arcas%2001.jpg

 

شهر Penglai در کنار دریای زرد واقع شده است و به سرعت بعنوان بزرگترین و با اهمیت ترین مقصد توریستی داخلی چین در حال ظهور است ، صنعت گردشگری چین در چند سال اخیر به سرعت در حال رشد می باشد و در حال حاضر مردم بیشتر علاقه مندند تا به جای درگیر شدن در گشت وگذار وقتگیر، در یک مکان شهری جامع و مدرن، تعطیلات خود را بگذرانند .بنابراین Penglai مقصدی است ایده آل برای مردم که پول نقد خود را در این محل خرج کنند و برای ترویج گردشگری به استفاده از زمینهای ذخیره و بالقوه بپردازند ، به همین دلیل،معماری و اجرای زیرساخت های لازم برای ساخت خانه های ویلایی در شهر Penglai، اهمیتی دوچندان یافته است.

 

Arcas شرکت اروپایی پیشرو در صنعت معماری است که طرح جامعی را برای بالا بردن پتانسیل توریست درpenglai پیشنهاد کرده است ؛این طرح با بیش از 1700 هکتار مساحت گسترش می یابد که 1224 هکتار از آنها به تفرجگاهی ساحلی و 510 هکتار به مجتمع های بزرگ ورزشی و زمین های تنیس و گلف اختصاص داده شده است. این کمپانی در نظر دارد تا با اتخاذ رویکردی شهری، Penglai را به یک شهر اکو فشرده (ECC) تبدیل و آن را به عنوان نمادی منحصر به فرد از صنعت گردشگری در منطقه و حتی قاره آسیا معرفی کند. متد اصلی کمپانی Arcas، اجرای مدل ACC اروپا می باشد. این مدل، دستورالعملی است برای تعامل پایداری اقتصادی و اجتماعی منطقه با الگوهای استفاده از زمین ومنابع و به حداقل رساندن مصرف انرژی از منابع و کاهش حداکثری آلودگی محیط زیست.

 

ویژگی طرح Arcas اروپا ،معماری سبز مرکز شهر مارینا به عنوان قطب مرکزی با چندین محله کوچک مرتبط با شبکه های فضای سبز و باز، پارک ها و باغات اطراف آن متشکل از حدود 60500 واحد مسکونی ویلایی ، آپارتمان،تراس سبز ،خانه باغ وزمین کشاورزی است.

 

penglai-masterplan-arcas%2002.jpg

 

این شهر که با آب احاطه شده است. از سیستم و فناوری های نوین انرژی های تجدیدپذیر تشکیل شده که در هر یک از بخش های آن به کار گرفته شده اند. سیستم های اکوزیستی برای تولید انرژی های برق و گرما از جمله مهم ترین تجهیزات و سیستم هایی هستند که در اطراف ساختمان های این شهر قرار داده شده اند تا بتوانند در حین تأمین انرژی ساکنان شهر، سلامت ساختمان و همچنین شهروندان آن را نیز تأمین کنند.

 

بخشی از این شهر با استفاده از مسیرهای مدور، چرخشی و باریك پوشیده شده كه به جذابیت آن دو چندان افزوده است. همچنین كاربرد اتوبوس، اتومبیل و دوچرخه های الكتریكی – هیبریدی از دیگر قابلیت های برجسته در كاهش انتشار گازهای دی اكسید كربن و گلخانه ای در این شهر سبز به شمار می رود.

 

penglai-masterplan-arcas%2003.jpg

 

كلیه ساختمان ها و طراحی ساختار شهر به گونه ای صورت گرفته كه می تواند تطابق لازم را با توجه به نوع زندگی شهروندان آن منطقه برقرار كرده و به حفظ ساختار منطقه بپردازد. در واقع با توجه به نوع طراحی و معماری ساختمان ها و نوع پنل های به كار رفته در بافت شهری Penglai، حدود 50 درصد از انرژی مصرف در این شهر از انرژی های پاك و تجدیدپذیر تأمین می شود.

 

با این وجود اسكلت ساختمان های این شهر از فولاد سبك منعطف تولید شده كه علاوه بر مقاومت بالا از قیمت بسیار پائینی نسبت به مصالح مشابه خود برخوردار است.

 

گروه معماری Arcas در نظر دارد با طراحی منحصر به فرد این شهر، به ببینندگان نشان دهد که می توان با حفط بافت شهری، از طبیعت نهایت لذت را برده و آرامش روحی را در این زندگی شهری به دست آورد. همچنین اطراف این شهر از یکسری شبکه های مشبک تشکیل شده تا بتواند هرگونه مواد آلوده و غیربهداشتی را در خود جذب کرده و به پاکیزگی هرچه بیشتر محیط شهری و آب و هوای آن دست یابد.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...