رفتن به مطلب

اصرار دولت بر خشکسالی غیرمنطقی و تعجب آور است


ارسال های توصیه شده

نماینده مردم تبریز با انتقاد از رویکرد دولت در مورد دریاچه ارومیه:

اصرار دولت بر خشکسالی غیرمنطقی و تعجب آور است

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

سبزپرس – گروه محیط طبیعی: نماینده مردم تبریز در مجلس، انتقال آب رودخانه ارس به دریاچه ارومیه را دیر هنگام و بیهوده خواند و گفت: اگر دولت به هشدارهای کارشناسان و حامیان محیط زیست در طول چند سال گذشته توجه می‌کرد، دریاچه ارومیه به نمک‌زار تبدیل نمی‌شد.

 

به گزارش سبزپرس و به نقل از خانه ملت، «شکوراکبرنژاد» با انتقاد از رویکرد دولت در برخورد با بحران خشک شدن دریاچه ارومیه گفت: نزدیک به ۱۰سال است که بسیاری از کارشناسان و دوست‌داران محیط زیست درباره خشک شدن این دریاچه هشدار می‌دهند،اما مسئولان دولتی نه تنها در این ۱۰ سال اقدام مفیدی انجام نداند که با سیاست‌های خود به خشک شدن دریاچه ارومیه، شتاب بیشتری هم دادند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذر شهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برنامه‌های دولت درباره جلوگیری از خشک شدن این دریاچه، نوش دارو پس از مرگ سهراب است و هیچ فایده‌ای ندارد.

وی با بیان این‌که خشک شدن دریاچه ارومیه محیط زیست ایران را تحت تأثیر قرار می‌دهد، گفت: با خشک شدن دریاچه ارومیه و باقی ماندن میلیاردها تن نمک، اکوسیستم همه ایران تغییر خواهد کرد و همه مسئولان نتیجه این اهمال خود را خواهند دید.

اکبرنژاد، با بیان این که اصرار دولت بر خشک‌سالی‌های پی‌درپی سال‌های گذشته به عنوان علت خشک شدن دریاچه ارومیه، غیرمنطقی و تعجب‌آور است، تصریح کرد: ساخت سدهای مختلف بر روی رودخانه‌های تغذیه کننده دریاچه ارومیه این دریاچه را به وضعیت کنونی رسانده است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هشتم، با انتقاد از بی‌توجهی دولت به تذکرهای کارشناسان و حامیان محیط زیست در چند سال گذشته، یادآور شد: سازمان محیط زیست و قوه مجریه درباره حفظ و حراست از دریاچه ارومیه کم‌لطفی کردند، دولت به راحتی در چند سال گذشته و با انجام اقدام‌های مقتضی می‌توانست از بروز چنین اتفاق ناگواری جلوگیری کند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...