soheiiil 24251 اشتراک گذاری ارسال شده در 25 شهریور، ۱۳۹۰ تا زمانی که برا بازدید از یه کارخونه باید هفت خان رستم رو رد کنیم همین وضع غالبه تا زمانی که تو استخدام اساتید به تجربه صنعتیشون بها داده نشه و صرفا مدرک گرا باشیم همینه که هست تا زمانی که دانشجو جماعت خودبزرگ بینی داشته باشه و نره تو کارگاه کار نکنه همین وضعه میمونه 4 لینک به دیدگاه
alimec 23102 اشتراک گذاری ارسال شده در 25 شهریور، ۱۳۹۰ اینا همش در زمینه تاسیساته. مکانیک سیالات تو تاسیسات تموم میشه؟ آئرو دینامیک چطوری محاسباتش انجام میشه؟ مگه 6 واحد سیالات پاس نکردیم؟ تازه توربو ماشین هم داشتیم که بی ربط نیست. بله بله اشاره کردم در جواب مهندس اسی 2 لینک به دیدگاه
p mehdi q 6226 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 25 شهریور، ۱۳۹۰ من در مورد رشته خودمون مکانیک مثال میزنم.مثلا ما در مقاومت مصالح میخونیم،منحنی تنش-کرنش فلان و....... اما تا حالا شده خودمون این منحنی را به دست بیاریم،امکانات آموزشی آن هست؟ من درباره آمریکا چون اساتیدمون اکثرا از اونجا هستند،اطلاعات دارم که برای هر بخشی که بهت درس میدن، آزمایش تجربی و نرم افزاری هم کنارش بهت میدن. یعنی شما همه چیز را کامل درک میکنی،سطح سوالات امتحانیشون هم متوسط هست. اما اینجا برعکسه،امکانات آموزشی که بهت نمیدن هیچی،امتحان ازت میگیرن بالاتر از فهم مریام !!! خوب همین باعث میشه بنده مجبور شم به جای درک علم،دنبال حفظ کردن مسائل و حل المسائل و....باشم تا درس را پاس کنم !!!!!!! سیستم مدیریتی در آموزش ایران خیلی مشکل داره. کاملا درسته یه مشکل دیگه ای هم که من الان بهش فکر کردم .. اینه که اکثر درس هایی که ما میخونیم جنبه ی آزمایشگاهی و پژوهشی داره .. ما تو ایران چقدر تو این زمینه فعالیم مگه! الان تو اکثر شرکت ها طبق الگو های از پیش طراحی شده کار میشه .. که نوع استفاده از اون بیشتر مد نظره تازه اگر طراحی هم مد نظر باشه .. جنسش خیلی فرق میکنه با چیزی که ما میخونیم 3 لینک به دیدگاه
p mehdi q 6226 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 25 شهریور، ۱۳۹۰ خب برای کارهای تاسیسات :تهویه مطبوع و حرارت مرکزی/لوله کشی واقعا اینجوری نیست .. شما اگر تو زمینه ی محدود شیر آلات ساختمانی هم بخوای بری میبینی تقریبا هیچی بلد نیستی یا همین تهویه مطبوع .. اونچیزایی که ما تو کتابا میخونیم .. حتی نمیتونیم تو یه موتور خونه ی ساختمان هم صاحب نظر باشیم 2 لینک به دیدگاه
alimec 23102 اشتراک گذاری ارسال شده در 25 شهریور، ۱۳۹۰ واقعا اینجوری نیست .. شما اگر تو زمینه ی محدود شیر آلات ساختمانی هم بخوای بری میبینی تقریبا هیچی بلد نیستی یا همین تهویه مطبوع .. اونچیزایی که ما تو کتابا میخونیم .. حتی نمیتونیم تو یه موتور خونه ی ساختمان هم صاحب نظر باشیم ببین مهندس اگه بخوایم فقط رو هماهنگی دروس بحث کنیم باید خیلی مسائل رو در نظر بگیریم: به نظر شما چه دروسی باید جایگزین بشه؟ تو همین آزمون مهندسی حرفه ای که اخیرا برگزار شد از همین ها سوال دادن/ آزمون خیلی معروفیه ولی هنوز تو ایران خوب معرفی نشد دروس عمومی رو بگید یه چیزی تدریس تئوری استاد یه مسئله دیگه هست شما فلان دانشگاه برای فلان درس سه تا کارخونه رفتید بازدید/ فرق می کنه با من که... ... 2 لینک به دیدگاه
p mehdi q 6226 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 25 شهریور، ۱۳۹۰ ببین مهندس اگه بخوایم فقط رو هماهنگی دروس بحث کنیم باید خیلی مسائل رو در نظر بگیریم:به نظر شما چه دروسی باید جایگزین بشه؟ تو همین آزمون مهندسی حرفه ای که اخیرا برگزار شد از همین ها سوال دادن/ آزمون خیلی معروفیه ولی هنوز تو ایران خوب معرفی نشد دروس عمومی رو بگید یه چیزی تدریس تئوری استاد یه مسئله دیگه هست شما فلان دانشگاه برای فلان درس سه تا کارخونه رفتید بازدید/ فرق می کنه با من که... ... من فکر میکنم باید رشته ها رو در کشور بومی کرد الان بیش از 90 درصد کار های مهندسی تو ایران معطوف میشه به خوندن نقشه .. استفاده از کاتالوگ ها و استاندارد ها و گزارش نویسی و از اینجور چیزا ... جنبه ی مدیریتی هم مهمه اما درس های ما همه مربوط میشه به کارهای پژوهشی که چند درصد جزئی تو کشور زمینه داره .. باید این رشته ها و درس ها رو بر اساس نیاز کشور طرح ریزی کرد .. 1 لینک به دیدگاه
Abolfazl_r 20780 اشتراک گذاری ارسال شده در 25 شهریور، ۱۳۹۰ بله بله اشاره کردم در جواب مهندس اسی ببخشید من شماتت بی مورد کردم. 1 لینک به دیدگاه
alimec 23102 اشتراک گذاری ارسال شده در 25 شهریور، ۱۳۹۰ ببخشید من شماتت بی مورد کردم. خواهش می کنم مهندس بزرگوارید 2 لینک به دیدگاه
هولدن کالفیلد 19946 اشتراک گذاری ارسال شده در 25 شهریور، ۱۳۹۰ بيشتر تكنولوژيي ما وارداتيه و تحصيل كردهاي دانشگاهيمون هم ابزاري ميشن براي نگه داري و بهربرداري از اين تكنولوژي وارداتي،، حتي دانش تعمير اين تكنولوژي رو در شرايط خاص نداريم يا بيشتر به صورت ازمايش خطا پيش ميريم... هيچ نهاد يا مديري هم چه در صنعت چه در دانشگاه ايجاد انگيزه و علاقه اي نمي كنه براي نزديك شدن اين دو بخش اما به جاش نزديك شدن حوزه و دانشگاه يكي از اهداف مهم مسولانه 1 لینک به دیدگاه
Mahnaz.D 61915 اشتراک گذاری ارسال شده در 25 شهریور، ۱۳۹۰ سئوال کلیه...جای بحثش خیلی زیاده.... یکی از موارد اینه که توی طول ترم به شدت از دانشجو کار می کشن....پایان ترم فقط می شه 10% نمره.... این یکیشه فقط 2 لینک به دیدگاه
Waffen 15118 اشتراک گذاری ارسال شده در 25 شهریور، ۱۳۹۰ در اینکه اونها امکانات بیشتری دارند که شکی نیست... من هم اینجا در مورد رشته ی خودم حرف میزنم نه به طور کلی در مورد همه ی رشته ها... به نظر من یک مقداری هم مشکل ما دانشجویان محترم هستیم که هنوز فرق بین "دانشجویی" و "دانش آموزی" رو درست متوجه نشدیم... من نمیدونم چطوری در یک کشور پیشرفته یک فوق دیپلم (همون تکنسین هایی که دوره های دو ساله میبینند رو میگید دیگه ؟) میتونه یک شرکت رو زیر و رو کنه... نظری در این مورد ندارم... من شخصا تا حالا یک بار دیدم که یک فرد لیسانسه (نه فوق لیسانس) به قول شما پپه بوده باشه توی کارش و اون هم دو نفر خانوم بودند که هنوز بلد نبودند یک سوکت نصب کنند و هنوز تستر هم نمیدونستند چیه... خوب این نمونه ها شاید زیاد باشه... شاید هم فوق لیسانسی داشته باشیم که به قول شما پپه باشه... ولی واقعا این مشکل دانشگاه هاست ؟ یا دانشجو ها ؟ من هرچی فکر میکنم میبینم مسئله ای نیست که یک مهندس کامپیوتر در کارش بهش نیاز داشته باشه (در حد لیسانس البته) و در دانشگاه ها بهش این ها رو یاد نداده باشند... هرگز شما نمی تونید از یک روش آکادمیک انتظار داشته باشید که شما رو برای بازار کار آماده کنه... کار دانشگاه ها آموزش کلاسیک هست... یاد گیری مسائل دیگه کار خود دانشجو هست... فرد اگر درس هاش رو توی دوران تحصیلش خوب بدونه بیشتر راه رو رفته و بعد از اون هرجایی که به مشکلی برخورد میتونه به راحتی شروع به تحقیق در اون مورد بکنه... نیازی نیست که حتما همه چیز رو در دانشگاه ها به ما یاد بدند... شما همین الان یک سرچی در اینترنت بکنید... ببینید چند جا کار پیدا میکنید (در کشوری مثل آمریکا) که فردی رو برای استخدام با سابقه ی کاری زیر 5 سال بپذیره... اونجا هم اینطور که شما میفرمایید نیست... در ضمن یکی از دوستان در مورد بومی سازی صحبت کردند... چنین چیزی کاملا مخالف کل ساختار آموزش آکادمیک هست... دانشگاه ها برای تربیت محقق فعالیت میکنند نه تکنسین... منظورم به هیچ وجه این نیست که یک متخصص بعد از ورود به بازار کار نباید بتونه فعالیت مفید داشته باشه... منظور من این هست که هدف سیستم های دانشگاهی در تمام دنیا و نه فقط ایران تربیت "استاد دانشگاه" و "محقق" هست... و این یک استاندارد هست... مسلما از یک فارغ التحصیل دانشگاهی با مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد انتظار میره که بتونه با مشکلات نسبتا ساده ای مثل ساختار یک مدل خاص روتر یا یک کنسول جدید یا یک مدل کد گذاری جدید رو به رو بشه و از پس یادگیری اونها بر بیاد... این مسئله مخصوصا در رشته ای مثل رشته ی من وجود داره به خاطر اینکه هیچ راهی برای دانشگاه ها و سیستم های آمورشی کلاسیک نیست که بتونند همگام با تغییرات سریع تکنولوژی تغییر کنند... البته در مورد کپی برداری کاملا درسته صحبت همه ی دوستان... ولی خوب من بازم معتقدم مشکل از ماست و از شیوه ی مدیریت و از کمبود بودجه و عدم توجه به پیشرفت علمی نه از دانشگاه ها... 4 لینک به دیدگاه
p mehdi q 6226 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 25 شهریور، ۱۳۹۰ سئوال کلیه...جای بحثش خیلی زیاده....یکی از موارد اینه که توی طول ترم به شدت از دانشجو کار می کشن....پایان ترم فقط می شه 10% نمره.... این یکیشه فقط اونجا برای کار در صنعت دانشگاه چه برنامه هایی داره؟ 1 لینک به دیدگاه
Mahnaz.D 61915 اشتراک گذاری ارسال شده در 26 شهریور، ۱۳۹۰ اونجا برای کار در صنعت دانشگاه چه برنامه هایی داره؟ راستش رشته ی من اونقدرا صنعتی نیست... اما امکانات آزمایشگاهی و پژوهشی خوبه.... اما چیزی که تو معماری پر واضحه اینه که بجه ها می کشن خودشون رو برن تو تیم های کالج یا دانشگاه.... هر دوسال یه بار نمایشگاه solar house هست...از کل دانشگاه های امریکایی و حتی بعضی از دانشگاه های اروپایی.... خب قاعدتا" کسایی که می رن تو این تیم ها وارد کار شدن.... اینجا واحد کار آموزی نیست...هر کس بحواد خودش می تونه تابستون بره کار آموزی...بعدا" براش سه واحد حساب می شه.... این هم یه جور کار یا گرفتنه...من خودم خیلی تو کار آموزی کار یاد گرفتم....خیلی بیشتر از 10تا کلاس تو دانشگاه.... بعدم عضویت تو همین تیم ها یا کارای گروهی دیگه باعث می شه هزینه ی دانشگاه کم شه.... خب این خودش یه نوع هل دادنه... 2 لینک به دیدگاه
Mahnaz.D 61915 اشتراک گذاری ارسال شده در 26 شهریور، ۱۳۹۰ شما [/url]همین الان یک سرچی در اینترنت بکنید... ببینید چند جا کار پیدا میکنید (در کشوری مثل آمریکا) که فردی رو برای استخدام با سابقه ی کاری زیر 5 سال بپذیره... اونجا هم اینطور که شما میفرمایید نیست... قربون آدم چیز فهم....5 سال خوبه که...همش sinior می خوان...با سابقه کاری 10-15 سال! 3 لینک به دیدگاه
p mehdi q 6226 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 26 شهریور، ۱۳۹۰ در اینکه اونها امکانات بیشتری دارند که شکی نیست... من هم اینجا در مورد رشته ی خودم حرف میزنم نه به طور کلی در مورد همه ی رشته ها... به نظر من یک مقداری هم مشکل ما دانشجویان محترم هستیم که هنوز فرق بین "دانشجویی" و "دانش آموزی" رو درست متوجه نشدیم... من نمیدونم چطوری در یک کشور پیشرفته یک فوق دیپلم (همون تکنسین هایی که دوره های دو ساله میبینند رو میگید دیگه ؟) میتونه یک شرکت رو زیر و رو کنه... نظری در این مورد ندارم... من شخصا تا حالا یک بار دیدم که یک فرد لیسانسه (نه فوق لیسانس) به قول شما پپه بوده باشه توی کارش و اون هم دو نفر خانوم بودند که هنوز بلد نبودند یک سوکت نصب کنند و هنوز تستر هم نمیدونستند چیه... خوب این نمونه ها شاید زیاد باشه... شاید هم فوق لیسانسی داشته باشیم که به قول شما پپه باشه... ولی واقعا این مشکل دانشگاه هاست ؟ یا دانشجو ها ؟ من هرچی فکر میکنم میبینم مسئله ای نیست که یک مهندس کامپیوتر در کارش بهش نیاز داشته باشه (در حد لیسانس البته) و در دانشگاه ها بهش این ها رو یاد نداده باشند... هرگز شما نمی تونید از یک روش آکادمیک انتظار داشته باشید که شما رو برای بازار کار آماده کنه... کار دانشگاه ها آموزش کلاسیک هست... یاد گیری مسائل دیگه کار خود دانشجو هست... فرد اگر درس هاش رو توی دوران تحصیلش خوب بدونه بیشتر راه رو رفته و بعد از اون هرجایی که به مشکلی برخورد میتونه به راحتی شروع به تحقیق در اون مورد بکنه... نیازی نیست که حتما همه چیز رو در دانشگاه ها به ما یاد بدند... شما همین الان یک سرچی در اینترنت بکنید... ببینید چند جا کار پیدا میکنید (در کشوری مثل آمریکا) که فردی رو برای استخدام با سابقه ی کاری زیر 5 سال بپذیره... اونجا هم اینطور که شما میفرمایید نیست... در ضمن یکی از دوستان در مورد بومی سازی صحبت کردند... چنین چیزی کاملا مخالف کل ساختار آموزش آکادمیک هست... دانشگاه ها برای تربیت محقق فعالیت میکنند نه تکنسین... منظورم به هیچ وجه این نیست که یک متخصص بعد از ورود به بازار کار نباید بتونه فعالیت مفید داشته باشه... منظور من این هست که هدف سیستم های دانشگاهی در تمام دنیا و نه فقط ایران تربیت "استاد دانشگاه" و "محقق" هست... و این یک استاندارد هست... مسلما از یک فارغ التحصیل دانشگاهی با مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد انتظار میره که بتونه با مشکلات نسبتا ساده ای مثل ساختار یک مدل خاص روتر یا یک کنسول جدید یا یک مدل کد گذاری جدید رو به رو بشه و از پس یادگیری اونها بر بیاد... این مسئله مخصوصا در رشته ای مثل رشته ی من وجود داره به خاطر اینکه هیچ راهی برای دانشگاه ها و سیستم های آمورشی کلاسیک نیست که بتونند همگام با تغییرات سریع تکنولوژی تغییر کنند... البته در مورد کپی برداری کاملا درسته صحبت همه ی دوستان... ولی خوب من بازم معتقدم مشکل از ماست و از شیوه ی مدیریت و از کمبود بودجه و عدم توجه به پیشرفت علمی نه از دانشگاه ها... چه جالب جای منو شما تو انتقاد عوض شد ما که قصد تعارف نداریم .. این یه واقعیته .. حالا شما اومدی همه رو از دید رشته ی کامپیوتر دیدی .. خب این رشته بیشتر به کار خود دانشجو بستگی داره .. قبول دارم اما بقیه رشته ها چی ؟ اون رشته هایی که تو صنایع بزرگ تر هستن و نمیشه با کار شخصی به اونها دست پیدا کرد چی ؟ در مورد اینکه تو یه کشور پیشرفته یه فوق دیپلم یه شرکت رو زیر رو کرده من اطلاعی ندارم .. من در مورد یه تکنسین ایتالیایی در ایران صحبت کردم! اما اینم بدونین که شرکت های صنعتی معمولا در کشورهای پیشرفته بیشتر از لیسانس نیروی اجرایی ندارن و مدارک بالاتر در کارهای پژوهشی مشغول هستن در مورد بومی کردن رشته ها که غیر آکادمیکه باید عرض کنم که کشور آلمان دقیقا این کار رو کرده و بنا به نیازش گرایش های مختلفی از رشته ها رو تربیت میکنه و به پژوهشگاه ها و صنعت عرضه میکنه 2 لینک به دیدگاه
Waffen 15118 اشتراک گذاری ارسال شده در 26 شهریور، ۱۳۹۰ چه جالب جای منو شما تو انتقاد عوض شد ما که قصد تعارف نداریم .. این یه واقعیته .. حالا شما اومدی همه رو از دید رشته ی کامپیوتر دیدی .. خب این رشته بیشتر به کار خود دانشجو بستگی داره .. قبول دارم اما بقیه رشته ها چی ؟ اون رشته هایی که تو صنایع بزرگ تر هستن و نمیشه با کار شخصی به اونها دست پیدا کرد چی ؟ در مورد اینکه تو یه کشور پیشرفته یه فوق دیپلم یه شرکت رو زیر رو کرده من اطلاعی ندارم .. من در مورد یه تکنسین ایتالیایی در ایران صحبت کردم! اما اینم بدونین که شرکت های صنعتی معمولا در کشورهای پیشرفته بیشتر از لیسانس نیروی اجرایی ندارن و مدارک بالاتر در کارهای پژوهشی مشغول هستن در مورد بومی کردن رشته ها که غیر آکادمیکه باید عرض کنم که کشور آلمان دقیقا این کار رو کرده و بنا به نیازش گرایش های مختلفی از رشته ها رو تربیت میکنه و به پژوهشگاه ها و صنعت عرضه میکنه دقیقا داشتم به همین مسئله فکر میکردم که در این مورد انگار یک تغییرات اساسی در جبهه ها ایجاد شده... من واقعا معتقدم ما در هر دانشگاهی فقط چند دانشجو داریم... بقیه دانش آموز هستند... شما درست میفرمایید... دقیقا به همین دلیل هم من گفتم در مورد رشته ی خودم حرف میزنم... چون میدونم در خیلی از رشته ها این مسئله صادق نیست... ولی باز این هم بر نمی گرده به سیستم آموزشی ما... یعنی اگر بنده درست متوجه شده باشم اینجا بحث در مورد نوع تربیت دانشجو ها بود و سیستم آموزشی کشور... مشکل کمبود امکانات بیشتر مربوط به دولت میشه تا سیستم آموزشی کشور... بودجه های فوق العاده کم و نبود مدیریت صحیح بیشتر تاثیر داشته... بنده کاملا از اون مسئله باخبرم... البته لیسانس که نه... فوق لیسانس... مخصوصا در رتشه های مهندسی بیشتر از فوق لیسانس فقط کاربرد تحقیقاتی داره... آمریکا هم همین کار رو چندین سال پیش کرد... ولی اون ها دیگه مدرک های آکادمیک نیستند دوست عزیز... اونها همون مدارک کاری هستند که برخی اعتبار بین المللی دارند و برخی هم فقط داخلی هستند... وگرنه تا اونجایی که من دیدم از نظر آکادمیک همه ی کشور ها کم و بیش مثل هم عمل میکنند... ولی واقعا حتی توی همین کشور ها هم هر فردی که اولین بار وارد بازار کار میشه چند ماه دوره ی آموزش داره... چیزی نیست که فقط توی ایران اتفاق بیوفته... به هر حال نظر من باز هم بیشتر به رشته ی خودم مربوط هست... حتما مسائلی هست که در مورد رشته های دیگه من نمیدونم... 4 لینک به دیدگاه
p mehdi q 6226 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 26 شهریور، ۱۳۹۰ آمریکا هم همین کار رو چندین سال پیش کرد... ولی اون ها دیگه مدرک های آکادمیک نیستند دوست عزیز... اونها همون مدارک کاری هستند که برخی اعتبار بین المللی دارند و برخی هم فقط داخلی هستند... وگرنه تا اونجایی که من دیدم از نظر آکادمیک همه ی کشور ها کم و بیش مثل هم عمل میکنند... الان مشکل اساسی که در کشور وجود داره ... انواع و اقسام دانشگاه ها هست که مدرک آکادمیک میده .. دولتی آزاد غیر انتفائی و ... آخرش درصد زیادی از اینا بعد از گذروندن این دوره ی آکادمیک میرن سراغ یه کاری که با مدرک زیر فوق دیپلم هم میشد رفت ... برای همین گفتم رشته ها بومی بشه .. اینا اومدن اون دانشگاه علمی کاربردی رو قرار دادن که فقط تکنسین تربیت بشه ... اما سر و تهش یه دانشگاه غیر دولتی دیگه بود مثل بقیه .. رفته بودیم آزمون شرکت نفت .. تو همین تهران فقط 5000 تا مکانیک سیالات تو یه حوزه بودن! آخه چه خبره ؟ امسال هم که ظرفیت های ارشد و زیاد کردن تا رتبه ی 1000 هم من دیدم تهران قبول شدن! همه ی اینا باعث میشه که ارزش تحصیلات آکادمیک نادیده گرفته بشه و در نهایت همه باید برن در حد یه تکنسین کار کنن! امشب بدجور افتادم تو دور انتقاد 1 لینک به دیدگاه
Waffen 15118 اشتراک گذاری ارسال شده در 26 شهریور، ۱۳۹۰ الان مشکل اساسی که در کشور وجود داره ... انواع و اقسام دانشگاه ها هست که مدرک آکادمیک میده .. دولتی آزاد غیر انتفائی و ... آخرش درصد زیادی از اینا بعد از گذروندن این دوره ی آکادمیک میرن سراغ یه کاری که با مدرک زیر فوق دیپلم هم میشد رفت ... برای همین گفتم رشته ها بومی بشه .. اینا اومدن اون دانشگاه علمی کاربردی رو قرار دادن که فقط تکنسین تربیت بشه ... اما سر و تهش یه دانشگاه غیر دولتی دیگه بود مثل بقیه .. رفته بودیم آزمون شرکت نفت .. تو همین تهران فقط 5000 تا مکانیک سیالات تو یه حوزه بودن! آخه چه خبره ؟ امسال هم که ظرفیت های ارشد و زیاد کردن تا رتبه ی 1000 هم من دیدم تهران قبول شدن! همه ی اینا باعث میشه که ارزش تحصیلات آکادمیک نادیده گرفته بشه و در نهایت همه باید برن در حد یه تکنسین کار کنن! امشب بدجور افتادم تو دور انتقاد درسته... یکی از مشکلات همینه ولی شما فکر میکنید اگر روزی برای مثال دانشگاهی (مثلا همون دانشگاه های علمی کاربردی) بیان و یک سری دوره های کاری رو شروع کنند تغییری در این مسئله پیش میاد ؟ برای مثال در مورد رشته ی مکانیک که فکر کنم (من اطلاعات درستی در این مورد ندارم) به ماشین آلات و یک سری ابزار آزمایشگاهی نیاز داره آیا میتونند اینها رو برای اون افراد فراهم کنند ؟ یا حتی گذشته از اون مسئله میتونند دروس و آموزش هایی کافی و دقیقی رو برای این افراد در نظر بگیرند که بعد از ورود به بازار کار مشکلی نداشته باشند یا کلا آشنایی کافی داشته باشند ؟ من به شدت شک دارم بشه حتی با این روش ها این مشکلاتی رو که شما میفرمایید حل کرد... مشکل ما از جای دیگری هست به نظر من... به نظر من دلیل اینکه چنین دوره هایی در ایران وجود نداره به دلیل این هست که امکانش نیست و کسانی که مسئول هستند توانایی کافی رو ندارند... پس چه بهتر که همون سیستم آموزشی آکادمیک رو ادامه بندن که بیشتر تئوریک هست تا عملی... کلا فکر نمی کنم حتی اگر کاری که شما میفرمایید هم در ایران انجام بشه کارایی داشته باشه... این رو هم فقط میخوام بگم که سوء تفاهمی پیش نیاد... بحث من این نبود که بومی سازی بد هست یا وجود نداره... منظورم من این بود که اگر اون تغییرات ایجاد بشند ساختار کلی باید تغییر کنه و این افراد دیگه "مهندس" نخواهند بود میشند تکنسین... منظورم این بود که از نظر آکادمیک اگر نگاه کنیم آسمان همه جا همین رنگ هست... به نظر من بهترین مسئله ی کار و تحصیلات آکادمیک کاملا از هم جدا هستند... همونطور که شما فرمودید یک فردی که 2 سال آموزش آکادمیک دیده به خوبی از پس بیشتر کارها حداقل در کشور ما بر میاد... به نظر من کسی که هدفش از ورود به دانشگاه تحصیل و بعد ورود به صنعت هست بهتره بعد از همون دو سال وارد صنعت بشه... تجربه در این مورد خیلی بهتر جواب میده... در مورد رشته ی بنده این مسئله کاملا در ایران حداقل صادقه... 2 لینک به دیدگاه
pesare irani 41805 اشتراک گذاری ارسال شده در 28 شهریور، ۱۳۹۰ دلیلش اینه که باززززززززززززز برمیگردیبه ضرب المثل معروف دلیل پیشرفت خارجی ها نسبت به ایرانی ها اونجا ...... تو ......... هستش و دهنشون تو درس اما ایرانی ها .......... تو درس و ذهنشون تو................... :girl_blush2: لینک به دیدگاه
Farnoosh Khademi 20023 اشتراک گذاری ارسال شده در 28 شهریور، ۱۳۹۰ حرفای دوستانو کم وبیش قبول دارم من خودم جزوه ی یکی از استادای مکانیک سیالات و انتقال حرارت دیدم که مال مهر 69 بود یعنی سالی که من متولد شدم. من که دیدم اینجوری شدم:jawdrop::jawdrop::jawdrop: لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده