رفتن به مطلب

ويندوز 8 هفتاد درصد سريع‌تر است!


Fahim

ارسال های توصیه شده

ويندوز 8 از مكانيزم جديدی بهره خواهد برد که زمان بوت را کاهش داده و سيستم‌عامل را زودتر آماده استفاده خواهد کرد. مايکروسافت با به نمايش گذاردن اين قابليت جديد، لپ‌تاپی با حافظه SSD و ويندوز 8 را در عرض هشت ثانيه آماده اجرا کرد. با اين حساب زمان بوت ويندوز 8 نسبت به نسخه پيشين خود تا هفتاد درصد کاهش خواهد يافت. استيو سينوفسکی در يکی از پست‌های وبلاگی خود با اظهار اين موضوع افزود که مايکروسافت قصد دارد با ارتقای کدهای اجرایی سيستم‌عامل، کاری کند تا تعداد بوت‌ها يا به اصطلاح ريستارت‌های ويندوز در مواقع مختلف نيز کاهش پيدا کند. مكانيزم شات داون ويندوز 8 نيز تغيير يافته‌است و در شيوه جديد با روشن شدن کامپيوتر (Cold Boot يا روشن کردن کامپيوتر وقتی که خاموش است) کار سيستم‌عامل از وضعيت هايبرنت (Hibernate) از سر گرفته خواهد شد. اما در ويندوز7 وقتی سيستم‌عامل را Shut Down می‌کنيم، همه جلسه‌ها (sessionهاي) کاربر و نيز همه سرويس‌ها و تجهيزات ثبت شده در جلسه‌های کرنل بسته می‌شوند. در ويندوز 8 با اينکه جلسه‌های کاربر بسته می‌شوند ولی جلسه کرنل به وضعيت هايبرنت می‌رود. در حالت هايبرنت، وضعيت جاری سيستم و محتوای حافظه در فايلی موسوم به hiberfil.sys ذخيره می‌شود تا موقع روشن شدن دوباره سيستم‌عامل يا از سرگيری کار آن، وضعيت پيشين قابل بازيابی در حافظه باشد. مايکروسافت با آزمايش اين راه‌کار دريافت که بدي‌وسيله می‌توان در بيشتر کامپيوترها زمان بوت را بين سي تا هفتاد درصد کاهش داد.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

براي مشاهده تصوير بزرگ روي آن كليك كنيد

ديگر ارتقای صورت گرفته در ويندوز 8 قابليت Multi-Phase Resume يا از سرگيری چندفازی است که براساس آن فرآيند ريستارت کردن کامپيوتر به‌طور موازی ميان همه هسته‌ها تقسيم می‌شود تا آغاز به‌کار ويندوز با سرعت بيشتری انجام شود. مايکروسافت در نظر دارد ويندوز 8 را در کنفرانس ويژه خود موسوم به Build رونمایی کند.

منبع: ماهنامه شبکه

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...