رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

تاریخچه سازمان قطارشهری کرج

873_966.png

 

  • سازمان قطار شهری کرج در سال 1380 تاسیس شد.

 

  • نتیجه مطالعات مشاوران منتخب حاکی از نیاز مبرم شهر کرج به احداث 60 الی 65 کیلومتر سیستم ریلی علاوه بر 15 کیلومتر خط 1 قطار سریع السیر کرج-گلشهر بوده که پس از بررسی های لازم در جلسات متعدد شورایعالی ترافیک استان و کمیته فنی شورای عالی ترافیک شهرهای کشور به تصویب رسید.

 

  • هماهنگي های لازم در خصوص ادامه عمليات اجرايي قطار سريع السير كرج – گلشهر (خط 1) با شرکت متروی تهران صورت پذیرفت که در نهایت بهره برداری از این خط در اسفندماه سال 1383 آغاز گردید.

 

  • طراحي هاي خط 2 در سال 1383 شروع و پس از اتمام آن عمليات اجرايي این خط نیز در سال 1384 آغاز شد.

  • Like 4
لینک به دیدگاه

خطوط قطار شهری کرج

 

 

614_265.jpgxs0ww96lgtykj45rcdn.jpg

 

jdo2ps2gs7d3teybx5x3.png

 

 

613_670.jpg

مسیر خط 1 قطار شهری کرج

این خط در امتداد خط 5 قطار حومه ای تهران با گذر از سه ایستگاه کرج، محمدشهر و گلشهر به سمت شهر جدید هشتگرد ادامه می یابد.

این خط هم اکنون در دست بهره برداری میباشد.

مسیر خط 2 قطار شهری کرج

این خط از کمال شهر در شمال غربی کرج آغاز و پس از گذر از میدان دانشگاه، بلوار شهید بهشتی، چهار راه طالقانی، میدان هفت تیر، میدان امام حسین(ع)، میدان شهید سلطانی(ایستگاه متروی کرج واقع در خط1) به ملارد ختم میگردد.

این خط هم اکنون در دست اجرا می باشد.

 

مسیر خط 4 قطار شهری کرج

 

این خط از میدان باغستان تا فرودگاه پیام به طول حدود 18 کیلومتر بصورت زیرزمینی.

 

مسیر خط 5 قطار شهری کرج

 

از بلوار آزادی (رجایی شهر) تقاطع شهید موذن تا محمد شهر بطول حدود 12 کیلومتر بصورت زیر زمینی.

مسیر خط 6 قطار شهری کرج

 

از بلوار تربیت مربی به سمت شهید سلطانی بطول حدود 9 کیلو متر بصورت زیر زمینی .

 

مسیر خط 3 قطار هوایی کرج

 

این خط به طول 3/14 کیلومتر و دارای 11 ایستگاه می باشد و از ایستگاه متروی کرج(خط 1) واقع در میدان شهید سلطانی آغاز و پس از گذر از میدان امام حسین(ع)، میدان جانبازان، بلوار جانبازان(چالوس) به سمت شمال و به تقاطع بلوار شهید مؤذن و باغستان ختم میگردد.

  • Like 6
لینک به دیدگاه
×
×
  • اضافه کردن...