رفتن به مطلب

آخرین تصویر از جزئیات حضور انسان روی ماه


ارسال های توصیه شده

آخرین تصویر از جزئیات حضور انسان روی ماه/ تصویر جدید منطقه فرود آپولویی ها سازمان ناسا تصویری دقیق با جزئیاتی بالا را از منطقه فرود ماموریت آپولو و آثار به جا مانده از حرکت فضانوردان و ابزارهای به جا مانده از آنها بر روی سطح ماه را منتشر کرده است. به گزارش خبرگزاری مهر، این تصویر به خوبی ابزارهایی که توسط فضانوردان آمریکایی طی ماموریتهای آپولو در دو دهه 60 و 70 بر سطح ماه به جا مانده از جمله نقلیه ای که بر روی ماه به کار گرفته شده بود را نمایش می دهد.

این تصویر توسط مدارگرد اکتشافی ماه به ثبت رسیده است که از سال 2009 تا کنون در مدار ماه در حرکت بوده است. چنین تصاویری پیش از این نیز به ثبت رسیده بودند اما این تصویر یکی از دقیق ترین تصاویری است که تا کنون ثبت شده است.

با کمک تصویر جدید دیدن تجهیزات از قبیل سکوهایی که فضانوردان از روی آن بر روی ماه قدم گذاشتند، تعدادی از تجهیزات آزمایشهای علمی و رد به جا مانده از جا به جایی این تجهیزات بر روی خاک نرم ماه امکان پذیر شده است.

689675_orig.jpg

در تصویر بالا می توان رد چرخهای نقلیه ماهگرد (LRV Wheel Tracks)، بسته ابزار (Science Package)، ردپای فضانوردان (Astronaut Boottrak) سکوی فرود (Descend Stage) و نقلیه پارک شده بر روی ماه (Parked LRV Buggy) را به خوبی مشاهده کرد.

سیستم دوربین تصویربرداری زاویه باریک مدارگرد اکتشافی ماه یا LROC که ثبت این تصاویر را به عهده داشته در ارتفاع پایین می تواند به وضوح تصویری برابر 25X 25 سانتیمتر بر پیکسل دست بیابد. حتی می توان در این تصویر موقعیتی که نقلیه ماهگرد توسط دو فضانورد ماموریت آپولو بر روی کره ماه پارک شده است را نیز مشاهده کرده و دید که چرخهای این نقلیه به سمت چپ گرایش دارند.

ماموریت مدارگرد اکتشافی ماه ماموریتی بسیار پربار بوده است و این مدارگرد تا کنون صدها تصویر از سطح ماه را به زمین ارسال کرده است. فرسایش بر روی سطح ماه بسیار کندتر از سیاره زمین رخ می دهد از این رو به تدریج تمامی نشانه های به جا مانده بر روی ماه از حضور انسان از بین خواهد رفت.

بر اساس گزارش بی بی سی، سطح ماه به صورت مداوم مورد هجوم ریزشهابسنگها قرار دارد و به تدریج آثار به جا مانده از حرکت انسانها و ماشین بر روی ماه را با یکدیگر ترکیب خواهد کرد. تخمین زده شده است که سرعت فرسایش یک سنگ بر روی سطح ماه یک میلیمتر در هر یک میلیون سال است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...