رفتن به مطلب

توليد انرژي از طلاي سياه در سرزمين چين


sookut

ارسال های توصیه شده

 

توليد انرژي از طلاي سياه در سرزمين چين

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

استفاده از زباله برای تولید انرژي و راه اندازی نیروگاه‌هایی موسوم به بیوگاز به عنوان طرحی نو و حرکتی نو اندیشانه در برخي از كشورهاي جهان از جمله ايران در حال اجرا است. پیشرفت روز افزون تکنولوژی، توسعه زندگی شهری، تولید ویرانگر زباله‌های شهری در کلان شهرها و نیاز بیشتر به انرژی پاک برای زیستن از جمله مولفه‌هایی است که استفاده از این نوع نیروگاه‌ها را اجتناب ناپذیر می‌کند.

 

نیروگاه زباله سوز در انهدام زباله، تولید انرژی به صورت تولید برق، حرارت یا تولید همزمان برق و حرارت در جهان امروز به وسیله کشورهای توسعه یافته بررسی شده است به طوریکه مطابق برخی آمارها هم اکنون در دنیا بیش از 600 نیروگاه زباله سوز در 35 کشور جهان ساخته شده و در حال بهره برداری است که مجموع ظرفیت زباله سوزی آنها بالغ بر 130 میلیون تن زباله جامد شهری در سال است.

در مدیریت زباله های جامد شهری زباله سوزی یکی از راه های دفع مواد زاید است که امروزه با گسترش علم با استفاده از حرارت تولید شده در این فناوری برای تولید بخار و در پی آن تولید برق استفاده می شود. به هر روی امروزه استفاده از زباله به عنوان طلای سیاه یکی از مهم ترین شاخص های توسعه برای تمامي كشورهاي جهان به حساب مي آيد.

اين در حالي است كه كشور چين با داشتن يك برنامه پنج ساله 40 درصد از زباله خود را سوزانده، 30 درصد را دفن كرده و مابقي را آن را به انرژي تبديل خواهد كرد.

در حال حاضر دولت چين با استفاده از 40 درصد زباله هاي توليدي خود مي تواند بالغ بر يك هزار و 500 مگاوات برق توليد كرده كه تقريبا معادل انرژي حاصل از يك نيروگاه هسته‌اي متوسط است. عكس هايی كه در زير مشاهده خواهيد كرد به مراحل تبديل زباله به انرژي در يكي از كارخانه هاي سرزمين پهناور و پر جمعيت چين پرداخته است.

files.php?file=china_fuel_full_369257139.jpg

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...