رفتن به مطلب

هکرها نشنال جغرافي و تلگراف را هک کردند


ارسال های توصیه شده

هکرها نشنال جغرافي و تلگراف را هک کردند ... :icon_razz:

 

 

جام جم آنلاين: گروهی از هکرها با تاکید بر اینکه عملیات هکری آنها یک اقدام جنایتکارانه نیست، بسیاری از سایت ها به ویژه سایت های خبری از جمله نشنال جغرافی و تلگراف را هک کردند.

100853344251.jpg

به گزارش مهر، این گروه هکری که Turk Guvenligi نام دارد یکشنبه شب سایت های شرکت «ایسر»، روزنامه «تلگراف» ، وودافن، نشنال جغرافی و سایت خبری «رجیستر» را هک کردند و کاربران این سایت ها را در معرض خطر سرقت رمزعبور، ایمیل و سایر اطلاعات شخصی قرار دادند.

کاربرانی که شب گذشته به این وب سایت ها مراجعه کردند با صفحه سیاهی روبه رو شدند که روی آن پیغامی از گروه هکری Turk Guvenligi منتشر شده بود.

در این پیغام آمده بود: h4ck1n9 is not a cr1m3 در این مفهوم که این عملیات هکری یک عملیات جنایتکارانه نیست.

در حقیقت این گروه در این اقدام خود تنها «سیستم نام دامنه» (DNS) حمله کرده اند و بنابراین خود سایت ها بدون آلودگی باقیمانده اند. DNS مسیری است که کاربران را به وب سایت هدایت می کند.

این گروه در ماه آگوست به سایت مایکروسافت در بزریل و شرکت «دل» در کره جنوبی نیز حمله کرده بودند.

زمانی که کاربر یک آدرس برای مثال telegraph.co.uk را تایپ می کند این درخواست اول به سرور DNS ارسال می شود. سپس این DNS آدرس را که برای انسان قابل خواندن است به یک کد قابل خواندن برای رایانه ترجمه می کند.

برای مثال، در مورد سایت روزنامه تلگراف، این آدرس به عدد 213.155.154.113 تبدیل می شود و تحت کنترل سازمان «آکامای» قرار می گیرد.

اکنون هکرها در این عملیات، پایگاه اطلاعاتی DNS را که یک شرکت سایت خود را با آن در سیستم «ثبت نام دامنه» ثبت کرده است هک کرده اند.

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...