رفتن به مطلب

چه بیماری هایی كاربران رایانه را تهدید می كند؟


ارسال های توصیه شده

درصد كاربران رایانه گاهی اوقات دچار اختلالات اسكلتی عضلانی و دردهای ناحیه كمر ، گردن و شانه می شوند.

 

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت اعلام كرد: ۵۳ درصد كاربران رایانه از دردناك بودن و خشكی گردن و شانه رنج می برند كه این اختلالات خوش خیم است و با انجام نرمش های مناسب تا حد زیادی بهبود می یابد.

 

یكی از شایعترین علل شكایت كاربران رایانه، ناراحتی در ناحیه كمر و گردن است كه نشستن های طولانی مدت روی صندلی نامناسب كه حمایت لازم را از كمر انجام نمی دهد، خم كردن و بلند كردن مداوم سر برای خواندن برگه ای كه روی میز قرار دارد و خم كردن سر به عقب از علت های ناراحتی كمر و گردن است.

 

براساس گزارش وبدا، عارضه دیگری كه كاربران رایانه را تهدید می كند، ناراحتی های مربوط به دست در حین تایپ كردن است. به مبتلایان به این گونه دردها توصیه می شود برای جلوگیری از این امر، كیبوردهایی را انتخاب كنند كه متناسب با دستشان باشد به طوری که انگشتان به راحتی روی آن حلقه بزنند و شکل آن به نحوی باشد که مچ دست روی آن قرار گیرد.

 

همچنین به منظور دستیابی به کنتراست لازم در تصویر و حذف موثر میدان های الکتریکی ، مغناطیسی و اشعه های آزار دهنده ناشی از لامپ تصویر بهتر است از ***** محافظ استفاده شود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...