رفتن به مطلب

تايج تحقيقات پژوهشگران نشان مي دهد؛ با توليد گلبول قرمز از سلول هاي بنيادين هماتوپوييتيك مي توان گلب


ارسال های توصیه شده

یک گروه از پژوهشگران علوم پزشکی متشکل از دانشمندان ایتالیایی و فرانسوی ادعا کرده اند که موفق به کشف مکانیسم عفونی شدن سلول ها توسط ویروس ایدز شدند.

3453453.jpg

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، پژوهشگران موسسه ملی بیماری های عفونی ‘لاتزارو اسپالانزانی’ در شهر رم کشور ایتالیا به همراه همکاران فرانسوی خود در موسسه ‘گوستاو روسی’ در پاریس ، عقیده دارند که این کشف جدید چشم انداز مهمی را در امکان درمان و متوقف کردن بیماری ایدز می گشاید؛ مکانیسمی که به واسطه آن، ویروس ایدز سایر سلول ها را آلوده و عفونی می کند و باعث گسترش این بیماری مهلک در بدن انسان می شود.

 

محققان ایتالیایی و فرانسوی، جنبه های جدیدی در مکانیسم اصلی مولکولی را – که از سوی ویروس HIV برای عفونی کردن سلول ها در بدن استفاده می شود- کشف کردند و علاوه بر این ، گام دیگری برداشتند و مولکول هایی را که می توانند این مکانیسم را مهار و سیکل حیاتی آن را متوقف کنند – شناسایی کردند.

 

‘مائورو پیاچنتینی ‘ مدیر لابراتوار بیولوژیک سلولی در موسسه اسپالاتزانی رم گفت: ما توانستیم نتایجی به دست آوردیم که بیانگر نقطه حرکت برای توسعه درمان های نوآورانه است که توان کنترل و جلوگیری از این عفونت را دارند.

 

وی افزود: ما موفق شدیم پروتئینی را کشف کنیم که توان کنترل گسترش عفونت این ویروس را در میان سلول ها دارد و می تواند با بلوکه کردن ویروس ایدز از عفونت ویروس در میان سلول ها جلوگیری کند.

 

وی گفت: این کشف می تواند در درمان ایدز مفید واقع شود. به عنوان مثال می توان با تهیه کرم های واژینال، حتی از امکان ابتلا به ویروس جلوگیری کرد و حال گام بعدی، مطالعه مکانیسم اجرایی این پروتئین است تا بتوان به مرحله آزمایش برروی حیوانات و انسان رسید.

 

نتایج این یافته در مجله علمی ‘The Journal of Experimental Medicine’ منتشر خواهد شد .

 

لازم به ذکر است ویروس HIV و دیگر ویروس ها از طریق استفاده از مکانیسم خاص ویروسی به راحتی با استفاده از یک مولکول پروتئینی کوچک به نام “راکزوسوم” از سلول ها وارد و خارج می شوند.

 

این پروتئین مولکولی به طور طبیعی برای خارج کردن ویروس و باکتری ها از داخل سلول ها وجود دارد و ویروسHIV از این مکانیسم برای انتقال به سلول های دیگر نیز مورد استفاده قرار می دهند

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...