رفتن به مطلب

حذف تکیه بودجه به نفت با جهاد اقتصادی


felorans666

ارسال های توصیه شده

اصل سیاست کلی نظام را رهبری معظم، تعیین و تبیین می کنند و کلمه جهاد، در فرهنگ اسلامی، حداعلای ایثار و حداکثر توانی است که برهر مسلمان واجب عینی است و همه باید برای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری، جهادگونه به میدان بیایند.

 

 

واحد مرکزی خبر : عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت : جهاد اقتصادی، موجب حذف تکیه بودجه به درآمدهای نفتی می شود و باید کارگروهی برای پیگیری فرمایشات رهبر معظم انقلاب ایجاد شود.

 

 

عزت الله یوسفیان ، درباره نامگذاری سال 1390 به جهاد اقتصادی در مصاحبه با رادیو گفتگو اظهار داشت: اصل سیاست کلی نظام را رهبری معظم، تعیین و تبیین می کنند و کلمه جهاد، در فرهنگ اسلامی، حداعلای ایثار و حداکثر توانی است که برهر مسلمان واجب عینی است و همه باید برای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری، جهادگونه به میدان بیایند.

 

وی ادامه داد: انتظاراتی که از اجرای اصل 44 در اجرای دقیق و سریع مورد نظر بود، به وجود نیامد اما در هدفمندسازی یارانه ها پیشرفت های خوبی داریم و برغم محدودیت ها و همچنین مشکلاتی که وجود داشت، حرکت رو به رشد و قابل قبولی را شاهد بودیم.

 

یوسفیان گفت : هدفمند سازی یارانه ها باید با شیب ملایم حرکت کند و همه در نیل به اهداف این طرح جامع، به یکدیگر کمک کنند.

 

وی تاکید کرد : البته نظام هم، از پیشرفت این طرح راضی است و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در پیام نوروزیشان اگراین حرکت جهادگونه باشد، چهره اقتصادی کشور دگرگون خواهدکرد.

 

یوسفیان افزود: اگر کارگروهی برای پیگیری فرمایشات رهبرمعظم انقلاب ایجاد شود، به نتایج خوبی خواهیم رسید ، به طور مثال قرار بود در پایان برنامه پنجم توسعه، سهم نفت از بودجه حذف شودکه اتفاق نیفتاد اما امیدواریم با جهاد اقتصادی، حرکت به سمت حذف نفت از بودجه، شتاب بیشتری بگیرد.

 

وی ادامه داد: کشور به سمت رها شدن از اتکا به فروش نفت، پیش می رود و ما باید درجهت گسترش صادرات غیر نفتی تلاش کنیم ، راهکارهای لازم برای این حرکت هم در برنامه پنجم به خوبی تعیین شده است.

 

یوسفیان گفت: گذشته، معلم آینده است و مشکلاتی را که در اجرای اصل 44 در سال89 داشتیم، باید در سال جدید برطرف کنیم و لازم است با کسانی که در این راه سنگ اندازی می کنند و موجب کندی حرکت این جریان می شوند، برخورد شود.

 

وی افزود : قوای سه گانه، باید دست به دست هم بدهند و اگر در جایی مشکلاتی به وجود آمد، یکی از قوا به تنهایی مقصر شناخته نشود.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در باره واردات بی رویه کالاهای خارجی هم گفت : باید از ورود کالاهای غیر ضروری و لوکس به کشور جلوگیری شود و کالاهای ضروری را هم به اندازه نیاز وارد کنیم.

 

 

/www.fardanews.com

  • Like 3
لینک به دیدگاه
×
×
  • اضافه کردن...