رفتن به مطلب

طرح آب‌ رسانی به دریاچه ارومیه با بی‌مهری برخی از نمایندگان اجرایی نشد


ارسال های توصیه شده

نماینده مردم ارومیه در مجلس:

طرح آب‌ رسانی به دریاچه ارومیه با بی‌مهری برخی از نمایندگان اجرایی نشد

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

سبزپرس – گروه قوای سه گانه: نماینده مردم ارومیه در مجلس، در اعتراض به رأی نیاوردن طرح دو فوریتی آب‌رسانی به دریاچه ارومیه که در صحن مطرح شده بود، گفت: متأسفانه برخی از نمایندگان بی‌مهری خود را درباره وضعیت بحرانی دریاچه ارومیه با حمایت نکردن از این طرح نشان دادند.

 

به گزارش سبزپرس و به نقل از خانه ملت، «سید سلمان ذاکر» بیان کرد: دریاچه ارومیه بزرگترین تالاب بین‌المللی و ذخیره گاه منابع زیست محیطی کشور به شمار می آید و این در حالی است که این گونه برخورد با یادگار شهر ارومیه بسیار نامناسب است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: موضوع دریاچه ارومیه موضوعی بین الملی و جهانی است، نمایندگان مجلس باید شرایط بحرانی این دریاچه را به نحوی مطلوب درک می کردند.

ذاکر افزود: دریاچه ارومیه در قلب تاریخ آذربایجان غربی قرار گرفته است وبا توجه به این که این دریاچه از لحاظ زیست محیطی، گردشگری و شهرت جهانی در جایگاه ویژه ای قرار دارد، باید به این دریاچه نگاه ملی و بین‌المللی شود.

وی تصریح کرد: طرح دو فوریت آبرسانی به دریاچه ارومیه برای ارتقای وضعیت زیست محیطی کشور بسیار کار آمد و مؤثر است، زیرا دریاچه ارومیه ظرفیت زیست محیطی بالایی دارد، این ظرفیت‌ها نظیر جانوران گران قیمت و نایابی همچون آرمیتا که در دریاچه ارومیه به وضوح دیده می شوند.

نماینده مردم ارومیه درباره صنعت گردشگری شهر ارومیه تاکید کرد: دریاچه ارومیه یکی از بی‌نظیرترین در‌یاچه‌ها در جهان به شمار می آید و در صورتی که وضعیت بحرانی دریاچه ارومیه برطرف شود این دریاچه می تواند بنیه اقتصادی آذربایجان غربی را تقویت کند.

عضو کمیسیون قضایی وحقوقی مجلس یادآور شد: برطرف کردن بحران دریاچه ارومیه می تواند قلب بسیاری از مردم آذربایجان غربی را شاد کند، از این رو امیدواریم دولت هر چه سریع‌تر اقدامات کارآمدی در این راستا صورت دهد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...