رفتن به مطلب

عوامل خطر( Risk Factors ) حملات قلبی در زنان ..


ارسال های توصیه شده

چه کسانی در معرض خطر هستند؟

عوامل خطر( Risk Factors )، شرایط یا عاداتی هستند که احتمال ابتلا شخص به یک بیماری را افزایش می دهند. این عوامل می توانند شرایطی را به وجود آورند که وضعیت بیماری موجود را بدتر کنند. عوامل خطر مهم بیماری قلبی که می توانید اقدامات زیادی برای کنترل آنها انجام دهید، شامل موارد زیر است:

۱- سیگار کشیدن

۲- فشار خون بالا

۳- کلسترول خون بالا

۴- داشتن اضافه وزن

۵- فعالیت بدنی کم

۶- دیابت

بعضی از عوامل خطر مانند: سن و سابقه ارثی بیماری قلبی قابل تغییر نیستند. خطر بیماری قلبی در زنان از سن ۵۵ سالگی افزایش می یابد.

لینک به دیدگاه

زنان بعد از یائسگی، به علت کاهش تولید هورمون استروژن برای ابتلا ببه بیماری قلبی مستعدتر می شوند. احتمال ابتلا به بیماری قلبی در زنانی که به علل طبیعی یا برداشتن رحم

با عمل( hysterectomy ) دچار یائسگی زودرس شده اند نسبت به زنان غیریائسه دو برابر است.

سابقه فامیلی و ارثی بیماری قلبی در سنین پایین عامل خطر دیگری است که قابل تغییر نیست. اگر پدر یا برادر شما قبل از سن ۵۵ سالگی یک حمله قلبی داشته اند و یا اگر خواهر یا مادر شما یک حمله قلبی قبل از ۶۵ سالگی داشته اند، احتمال ابتلای شما به بیماری قلبی زیاد است.

عوامل خطر اصلی قابل تغییر نیستند، ولی دانستن آن از این لحاظ مهم است که اینگونه افراد می توانند با کنترل سایرعوامل خطر بیماری قلبی را در خود کاهش دهند.

این کار چندان مشکل نیست. محافظت از قلبتان می تواند به سادگی راه رفتن سریع یا خوردن یک سوپ خوشمزه یا کارهایی باشد که برای داشتن یک وزن متناسب به آنها نیاز دارید.

لینک به دیدگاه

پزشکان می گویند تمامی افراد در سنین بالا لازم است موارد زیر را با پزشک خود هماهنگ کرده و سوالات زیر را از پزشک خود بپرسند :

۱- چقدر در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی هستم؟

۲- فشار خون من چقدر است؟ و باید چه کار کنم؟

۳- چربی خون من چقدر است؟ (که شامل کلسترول کل خون،ldl،hdl و تری گلیسیرید است) و باید چه کار کنم؟

۴- شاخص توده بدنی( bmi ) و دور کمر من چقدر است؟ آیا اضافه وزن دارم؟

۵- مقدار قند خون من چقدر است؟ آیا در معرض خطر ابتلا به دیابت هستم؟

۶- چه آزمایش های دیگری برای پیگیری نیاز دارم؟

۷- هر چند وقت یک بار باید برای بررسی سلامتی قلبم به پزشک مراجعه کنم؟

۸- چگونه می توانید برای ترک سیگار به من کمک کنید؟

۹- در سن من چه میزان فعالیت بدنی برای سلامتی قلبم نیاز دارم؟

۱۰- رژیم غذایی مناسب برای داشتن قلب سالم چیست؟ آیا لازم است با یک کارشناس تغذیه در مورد رژیم غذایی مناسب صحبت کنم؟

۱۱- اگر حمله قلبی داشتم، چطور باید به شما اطلاع دهم؟

لینک به دیدگاه

پژوهشگران بهداشت عمومی در استرالیا تاکید کردند که زنان باید بیشتر مراقب سلامت قلب خود باشند.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، این کارشناسان با ارائه آمار جدیدی هشدار دادند که نرخ مرگ و میر ناشی از حملات قلبی در زنان استرالیایی بیشتر از مردان شده است. این در حالی است که بسیاری از زنان نمی‌دانند که در معرض این خطر قرار دارند.

به گزارش روزنامه سیدنی هرالد مورنینگ، این مطالعه که از سوی انجمن قلب استرالیا صورت گرفته نشان داد که بسیاری از زنان از وضعیت سلامت و بهداشت قلبی خود غافل هستند و کمتر به این عضو مهم در بدنشان توجه دارند.

بیش از ۷۰ درصد از ۱۷۶۳ زن شرکت کننده در این مطالعات نمی‌دانستند که بیماری قلبی قاتل مهم زنان استرالیایی است. مردان و زنان اغلب از لحاظ عوامل خطرزای بیماری‌های قلبی از قبیل کلسترول بالا،‌ کم ‌تحرکی،‌ فشار خون بالا و سیگار کشیدن با هم تفاوتی ندارند اما برخی از تفاوت‌های جنسیتی از لحاظ بروز، ‌علایم و پیامد بیماری‌های قلبی بین آنها وجود دارد.

زنان در مقایسه با مردان با احتمال بیشتری ممکن است بر اثر بیماری قلبی بمیرند. آنها با احتمال دو برابر بیشتر از مردان در طول شش سال پس از اولین حمله قلبی، دچار حمله قلبی دوم می‌شوند.

به علاوه مطالعات نشان می‌دهد که امکان خطا در تشخیص نادرست سکته قلبی زنان بسیار بالا است چرا که معمولا با درد شکم همراه است و ممکن است حمل بر اختلال گوارشی شود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...