رفتن به مطلب

اجازه اتصال دايکهاي اسکله بهشتي تا انتقال کامل مرجانها داده نمي‌شود


ارسال های توصیه شده

اجازه اتصال دايکهاي اسکله بهشتي تا انتقال کامل مرجانها داده نمي‌شود

ايرن: مديرکل دفتر اکوبيولوژي سازمان حفاظت محيط زيست با بيان اينکه هنوز هزارن کلوني مرجاني بين دايک هاي اسکله شهيد بهشتي وجود دارد گفت: تا زماني که اين مرجانها به طور کامل انتقال نيابد محيط زيست اجازه اتصال اين دو دايک را به سازمان بنادر نمي دهد.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

اميد صديقي در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در حال حاضر تطويل دايک هاي اسکله شهيد بهشتي ادامه دارد ولي چون امتداد دايکها حدود 3 هزار متر ازساحل دور است مشکلي براي مرجانها پيش نمي آيد فقط کدورت آب را کنترل مي کنيم تا در صورتيکه از ميزان استاندارد بيشتر شود عمليات متوقف شود.

به گفته وي، در صورتيکه اين دو دايک به يکديگر متصل شوند مرجانها بين آنها محصور شده و ديگر امکان انتقال آنها وجود ندارد بنابراين تا زمانيکه مرجانها به طور کامل منتقل نشوند اجازه اتصال اين دو دايک را نمي دهيم.

صديقي با انتقاد از پيمانکاران قبلي اظهار داشت: براساس آمار حدود 1500 کلوني مرجاني توسط پيمانکاران قبلي انتقال يافته است که بيش از 40 درصد مرجان‌ها منتقل شده به شدت آسيب ديده و حدود 20 درصد مرجان‌هاي آسيب نديده‌اند اما در شرايط نامطلوبي به سر مي‌برند.

وي همچنين با انتقاد از نحوه انتقال مرجان‌ها گفت: صفحه شناور بسيار ساده‌اي براي انتقال مرجان‌ها ساخته شده بود که به دليل عدم توانايي در کنترل اين صفحه و بي‌تجربگي، صفحه شناور به ‌طور ناگهان به بالا و پايين حرکت مي‌کند و واژگون مي‌شو‌د و با اين اتفاق تمامي مرجان‌ها از سطح آب به کف بستر ريخته و خرد و نابود شدند.

وي با بيان اينکه بايستي مرجان‌هاي انتقالي به‌ويژه مرجان‌هاي شاخ گوزني با چسب ضد آب تثبيت شوند گفت: عکس‌هاي موجود نشان مي‌دهد مرجانها را روي بلوک‌هاي سيماني و با بندهاي پلاستيکي مستقر کرده اند همچنين بخش عمده‌اي از بلوک‌هاي سيماني واژگون شده و مرجان‌هاي روي آنها به شدت آسيب ديده‌اند.

صديقي با اشاره به استاندارد هايي که سازمان محيط زيست براي انتقال مرجانها مشخص کرده گفت: ازابتداي خردادماه سازمان بنادر قرار است با شرکت دريا نگار پارس که مورد تآييد سازمان محيط زيست و سازمان بنادر است قرار داد ببندد اما اخيراً زمزمه ايي مبني بر عقد قرار داد سازمان بنادر با پيمانکاران قرارگاه خاتم به گوش مي رسد.

وي با بيان اينکه براي محيط زيست فرقي نمي کند چه کسي مجري اين طرح باشد تأکيد کرد: هر شرکتي که عهده دار اين کار شود بايستي تمام ضوابط ، استانداردها و شرح خدمات محيط زيست را به طور کامل اجرا کند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...