رفتن به مطلب

فار كس: غوطه ور شدن در بازار ارزی


*Mahla*

ارسال های توصیه شده

فار كس: غوطه ور شدن در بازار ارزی

 

art.happy.trader.jpg.jpg

 

 

هر زماني كه پولي را براي معامله در بازار اختصاص مي‌دهيد، بايد اين امر را به عنوان يك كار جدي در نظر بگيريد. براي معامله‌گراني كه براي اولين بار وارد بازار فاركس مي‌شوند، اين امر به معناي وارد شدن در راند اول يك مبارزه است. اما معامله‌گران تازه كار بازار فاركس نبايد بدون اطلاع و دانش از تبادلات ارز وارد اين بازار بشوند. بر خلاف خيلي از بازارهاي ديگر، ابزارهاي يادگيري و منابع فراوان و رايگاني براي روشن كردن اين راه وجود دارد. شما مي‌توانيد با كمك گرفتن از حساب‌هاي مجازي، خدماتي كه اساتيد اين رشته ارائه مي‌دهند، دوره‌هاي آموزشي آن لاين، منابع مكتوب و آن لاين، نمودارها و بخش‌هايي كه سيگنال‌هاي معاملاتي ارائه مي‌دهند، كمك بگيريد. با وجود اين همه منابع كه مي‌توانيد از آن‌ها استفاده كنيد، پرسشي كه به وجود مي‌آيد اين است كه: «من اين كار را از كجا شروع كنم؟» ما در اين مقاله گام‌هاي اوليه براي ورود به بازار فاركس را برايتان تشريح كرده ايم.

كارگزارتان را پيدا كنيد.

اولين گام براي ورود به بازار فاركس پيدا كردن يك كارگزار است كه شما بتوانيد به كمك آن معامله كنيد. برخي از كارگزاران بزرگ‌تر و برخي كوچك‌تر هستند، برخي اسپرد كمتري دارند و برخي ابزارها و سيستم‌هاي هشدار بيشتري در اختيار شما مي‌گذارند. هر كارگزاري مزايا و معايب خود را دارد، اما زماني كه شما مي‌خواهيد براي خود در اين باره تصميم‌گيري كنيد بايد اين پرسش‌ها را در ذهن داشته باشيد و بر مبناي پاسخ آن‌ها نتيجه گيري كنيد.

اين كارگزار بازار فاركس در كجا ثبت شده است؟ آيا در كشوري مانند انگليس و آمريكا است يا در كشور خودتان يا در يك كشور خارجي ديگر؟

آيا اين كارگزار به صورت قانوني ثبت شده است؟ اگر پاسخ مثبت است در كدام كشورها؟

اين كارگزار چقدر بزرگ است؟ چقدر سرمايه دارد؟ چند كارمند دارد؟

آيا اين كارگزار خدمات تلفني 24 ساعته ارائه مي‌دهد؟

براي اطمينان از اين امر كه پولي كه خرج مي‌كنيد در محل امني خواهد بود و شما مي‌توانيد در صورت ورشكست شدن شركت به مراجع قانوني مراجعه كنيد، بايد يك كارگزار بزرگ پيدا كنيد كه حداقل در يك يا دو كشور قانونمند و قوي به صورت قانوني ثبت شده باشد. به علاوه، هر چه قدر كه يك كارگزار بزرگ‌تر باشد، منابع بيشتري مي‌تواند در اختيار داشته باشد كه به شما اطمينان مي‌دهند پلت فرم‌هاي معاملاتي و سرورهاي اين كارگزار پابرجا و با ثبات خواهند بود و زماني كه بازار نوسانات زيادي دارد، شما را با مشكل مواجه نخواهد ساخت. نكته سوم اين است كه شما بايد به سراغ كارگزاري برويد كه كاركنان زيادي داشته باشد تا شما بتوانيد زماني كه نياز داريد با آن‌ها از طريق تلفن ارتباط داشته باشيد و نگران اين امر نباشيد كه ممكن است پشت خط‌هاي اشغال بمانيد. و در نهايت اينكه شما بايد حتما يك كارگزار قانونمند و قانوني پيدا كنيد، و از كارگزاراني كه به شرط بندي و قمار در عرصه ارز و سهام مي‌پردازند، دوري كنيد.

 

 

از صحت ادعاهاي كارگزار اطمينان حاصل كنيد.

در آمريكا همه كارگزارني كه در شركت‌هاي كميسيون فيوچرهاي (FCMs) ثبت شده‌اند بايد داراي استانداردهاي مالي خاصي باشند كه بخشي از آن‌ها عبارت از سرمايه كافي است و بايد به طور ماهانه به قانونگذاران گزارش ارائه بدهند. اگر شما كارگزاري را در اين كشور پيدا كرده‌ايد مي‌توانيد با مراجعه به سايت دولتي اين بخش در آمريكا، آخرين اطلاعات اين كارگزار را دريافت كنيد.

پلت فرم را آزمايش كنيد.

زماني كه كارگزارتان را پيدا كرديد، گام بعدي امتحان كردن نرم افزار اين كارگزار از طريق باز كردن يك حساب دمو است. گاهي اوقات ميزان دسترسي حساب‌هاي دمو يا مجازي به بازار چندان خوب نيست و شما نمي‌توانيد با استفاده از اين حساب‌ها همه مزايايي كه در نظر داشته‌ايد را كنترل كنيد. اما هدف از چنين آزمايشي اين است كه شما ياد بگيرند چطور از اين پلت فرم‌ها استفاده كنيد و در حين كار ببينيد كه كدام يك از اين پلت فرم‌ها بيشتر به كار شما مي‌آيند. اغلب حساب‌هاي دمو دقيقاً همان تسهيلاتي را در اختيار دارند كه در حساب‌هاي واقعي ديده مي‌شود و نرخ‌هاي واقعي بازار را نشان مي‌دهند. تنها تفاوت اين دو حساب اين است كه شما در حساب مجازي از پول واقعي استفاده نمي‌كنيد.

معامله به صورت دمو به شما اجازه مي‌دهد كه نه تنها نحوه استفاده از پلت فرم معاملاتي را به طور كامل درك كنيد، بلكه برخي از استراتژي‌هاي خود را هم آزمايش كنيد و پيش از آنكه با پول واقعي وارد دنياي واقعي بشويد، به صورت مجازي سود به دست بياوريد. به عبارت ديگر، اين كار به شما اجازه مي‌دهد كه وضعيت بازار فاركس را درك و احساس كنيد.

تحقيقات خود را انجام دهيد.

شما هيچ گاه نبايد به صورت واكنشي اقدام به معامله كنيد. شما بايد بتوانيد درباره معاملات خود قضاوت كنيد و روش قضاوت درست را مي‌توانيد از طريق تحقيق به دست بياوريد. كتاب ها، روزنامه‌ها و نشريات زيادي وجود دارند كه درباره معامله در بازار فاركس مطلب مي‌نويسند. در زمان انتخاب يك منبع درست، توجه داشته باشيد كه اين منبع، مسائل زير را پوشش مي‌دهد:

اصول اوليه بازار فاركس

تحليل‌هاي تكنيكال

اخبار و مسائل مهم فاندامنتال

از آنجايي كه بازار فاركس در وحله اول تحت تاثير عوامل تكنيكال تغيير مي‌كند؛ بهترين كتابي كه مي‌توانيد به عنوان يك معامله‌گر تازه كار بخوانيد، كتابي درباره تحيل‌هاي تكنيكال است. هر چه در زمينه تحليل تكنيكال ماهر‌تر شويد، بهتر مي‌توانيد به ديدگاهي باز در بازار فاركس معامله كنيد.

وقتي صحبت به نشريات مي‌رسد، معامله‌گران خبره بازار فاركس عموماً از نشريات مانند فايننشال تايمز يا وال استريت ژورنال سخن مي‌گويند، زيرا كه اين دو روزنامه خبرهاي بين المللي را نيز پوشش مي‌دهد. معامله در بازار فاركس به ديدي نياز دارد كه فراتر از مشاهده خبرهاي اقتصادي باشد، زيرا كه مسائل سياسي و خطرات جغرافياي سياسي نيز بر رفتار معامله‌گران بازار فاركس تاثير مي‌گذارد. در نتيجه، معامله‌گران بايد علاوه بر نشريات مالي، برخي ديگر از نشريات و منابع كه شامل اخبار بين المللي و مسائل مهم هر روز مي‌شوند را نيز در نظر بگيرند.

يكي از محبوب ترين نشريات در ميان معامله‌گران، اكونوميست است، زيرا اين نشريه بسياري از مسائل كلان را پوشش مي‌دهد.

زماني كه در بازار فاركس به معامله‌گري حرفه‌اي هم بدل شديد، بايد به طور دائم اطلاعات خود را درباره تغييرات فاندامنتال و تكنيكال در بازار فاركس هم به روز كنيد. سايت‌هاي فراواني وجود دارند كه اين اطلاعات را به طور رايگان در اختيار شما قرار مي‌دهند و شما مي‌توانيد به راحتي، با استفاده از اينترنت به اين هدف برسيد.

برنامه‌هاي آموزشي و مربيان ، آيا اهمیت دارند؟

مزيت دوره‌ها يا كتاب‌هاي الكترونيكي به كتاب‌هاي كاغذي؛ روزنامه‌ها و نشريات اين است كه شما مي‌توانيد در فضاي اينترنت پاسخ پرسش‌هايي كه برايتان مطرح شده‌اند را به دست بياوريد. ديدن يا شنيدن پرسش‌هاي ديگران واقعاً ارزشمند است زيرا هر كدام از اين پرسش‌ها ممكن است زماني براي خود شما به وجود بيايد. در فضاي كلاس چه آن لاين و چه كلاس واقعي ، شما مي‌توانيد از تجربيات و اشتباهات ديگران درس بگيريد. يك مربي مي‌تواند تجربه‌هاي شخصي خود را در اختيارتان بگذارد و به شما كمك كند كه همان اشتباهات او را تكرار نكنيد. اين روند به شما كمك مي‌كند كه هم وقت و هم پول كمتري را از دست بدهيد.

سيستم‌ها و سيگنال‌هاي معاملاتي چطور؟

بسياري از معامله‌گران نمي‌دانند كه آيا خريد يك سيگنال يا سيستم جديد، كار درستي است يا خير. سيستم‌ها و سيگنال‌هاي معاملاتي بر مبناي روشي كه در آن‌ها استفاده شده به سه دسته تقسيم مي‌شوند: بر مبناي روند، دامنه يا فاندامنتال. سيستم‌هاي فاندامنتال در بازار فاركس بسيار نادر هستد، اين سيستم‌ها را اغلب صندوق‌هاي مالي بزرگ و بانك‌ها استفاده مي‌كنند زيرا اين گونه سيستم‌ها ماهيتاً بلند مدت هستند و سيگنال‌هاي معاملاتي فراواني ارائه نمي‌دهند. سيستم‌هايي كه معامله‌گران عادي مي‌توانند از آن‌ها استفاده كنند عموماً سيستم‌هاي روند يا سيستم‌هاي دامنه هستند . شما به ندرت مي‌توانيد سيستمي را به دست بياوريد كه در هر دو وضعيت خوب جواب بدهد؛ در واقع اگر چنين سيستمي پيدا كنيد، شاه كليد بازار را به دست آورده‌ايد.

حتي بزرگترين صندوق‌هاي مالي جهان هنوز به دنبال كليدي هستند كه بتواند به آن‌ها نشان دهد كه بازار در حال حاضر روند دارد يا در يك دامنه در حال نوسان است. بسياري از صندوق‌هاي مالي بزرگ معاملات خود را بر مبناي دنبال كردن روند انجام مي‌دهند و به همين دليل است كه اين صندوق‌ها در سال 2004 ، زماني كه بازار مدت‌هاي فراوان نوسان داشت ، عملكردي بسيار ضعيف داشتند. سيستم‌هاي نوساني تنها در بازارهاي نوساني درست عمل مي‌كنند، در حالي كه سيستم‌هاي روند تنها در زماني كه بازار روند دارد، درست عمل مي‌كنند و در بازارهاي نوساني ضرر به بار مي‌آورند. بنابراين زماني كه از جايي سيستم يا سيگنالي معاملاتي خريداري مي‌كنيد، بايد بدانيد كه سيگنال‌هاي سيستم بر مبناي روند تعريف شده‌اند يا بر مبناي دامنه. با اين روش مي‌توانيد بفهميد كه چه زماني بايد از سيستم‌ها استفاده كنيد و چه زماني نبايد به سراغ آن‌ها برويد.

وضعيت معاملاتي ، پيدا كنيد كه چه روشي براي شما مناسب است.

معامله‌گران با هم فرق دارند، اما بهترين سبك معاملاتي براي هر معامله‌گري تركيبي از تحليل‌هاي تكنيكال و فاندامنتال است. فاندامنتال‌ها را مي‌توان به راحتي از تحليل‌هاي تكنيكال جدا كرد و تنها از آن‌ها استفاده كرد، ولي تحليل‌هاي تكنيكال، مي‌توانند شرايط فعلي بازار را نشان دهند، كاري كه از تحليل‌هاي فاندامنتال برنمي‌آيد. معامله‌گران باهوش هميشه فضاي كلي فاندامنتال را در نظر دارند، اما از تحليل‌هاي تكنيكال براي تشخيص تك تك نقاط ورود و خروج معاملاتي خود استفاده مي‌كنند. شما با تركيب اين دو نوع تحليل مي‌توانيد تا حد زيادي از معاملات بد دوري كنيد و اين نوع تحليل هم براي معامله‌گران روزانه و هم براي معامله‌گران نوسان مفيد است. در اغلب بسته‌هاي نموداري رايگان، همه چيزهايي كه يك معامله‌گر تازه كار نياز دارد وجود دارند و بسياري از پلت فرم‌هاي معاملاتي اخبار لحظه‌اي را در اختيار شما قرار مي‌دهند.

نتيجه گيري

زماني كه معامله در بازار فاركس را آغاز مي‌كنيد، شايد ياد گيري اصول اين بازار كار بسيار سخت و خسته كننده‌اي به نظر برسد؛ اما به يمن وجود منابع عملي و آموزشي فراواني كه در دسترس همه معامله‌گران است، اين كار ناممكن نخواهد بود. پيش از آنكه پولتان را در اين بازار سرمايه‌گذاري كنيد و در معرض خطر قرار دهيد، تا جايي كه مي‌توانيد درباره اين بازار مطالعه كنيد. نشريات چاپي و آن لاين، مجلات معاملاتي، مربيان؛ حساب‌هاي مجازي و ... مي‌توانند در سفر به بازار تبادلات ارزي راهنماي شما باشند.

 

نوشته کتی لین

لینک به دیدگاه
×
×
  • اضافه کردن...