رفتن به مطلب

مدیریت پول در بازار معاملات ارزی


*Mahla*

ارسال های توصیه شده

مدیریت پول در بازار معاملات ارزی

 

 

51-modiriat.jpg

 

مدیریت پول یکی از مهم‌ترین مسائلی است که شما می‌توانید قبل از وارد شدن واقعی به بازار آن را بیاموزید. اصول مدیریت سرمایه که در این‌جا به بحث گذاشته شده به شما می‌آموزد که چطور از اشتباهات هزینه‌زایی که بسیاری از معامله‌گران تازه کار انجام می‌دهند دوری گزینید. این اشتباهات باعث می‌شوند که معامله‌گران در همان معاملات اولیه کل سرمایه خود را از دست بدهند.

در حقیقت، در بازار معاملات ارزی، روانشناسی مهم‌ترین فاکتور مدیریت سرمایه به شمار می‌رود. شما باید بتوانید خود را از هرگونه تعلقات احساسی که نسبت به سرمایه خود دارید رها نمایید. این کار ساده‌ نیست، اما خیلی کارا و قابل اجرا می‌باشد.

اگر با یک معامله احساسی برخورد کنید، به صورت صحیح از معامله خارج نخواهید شد. این بدان معناست که وقتی اصولاً باید از معامله خارج شوید، همچنان پوزیشن خود را باز نگاه می‌دارید و یا قبل از به سود رسیدن پوزیشن اقدام به بستن آن می‌کنید. در اولین و مهم‌ترین قدم، باید leverage و ریسک را در نظر بگیرید. توصیه می‌شود که در هر معامله بر روی بیش از دو سوم تراز حساب خود ریسک نکنید. برخی معامله‌گران پا را فراتر گذارده و میزان ریسک بر روی حساب را 10 درصد می‌دانند، اما هرگز از این حد تجاوز نمی‌کنند. این امر به شما تاب مقاومت در مقابل نوسان‌های بازار را می‌دهد و اگر روند معامله به خوبی پیش نرود، هنوز هم سرمایه برای انجام معامله دارید. هیچ‌گاه نباید با این فرضیه که از هر معامله‌ای سود به دست آورید اقدام به انجام معامله نمایید. باید برای ضررهای خود برنامه‌ریزی داشته باشید. بنابراین، بسیاری از معامله‌گران به شما خواهند گفت که بهترین کار بالا نگاه داشتن میزان سودها و کوچک کردن میزان ضررها است. استراتژی معاملاتی خود را حول این ایده توسعه دهید.

به سودها و ضررهای خود توجه کرده و آن‌ها را پی‌گیری کنید. ثبت دقیق و جزئی فعالیت‌های حسابتان به شما این اجازه را می‌دهد که ببینید آیا استراتژی شما کار می‌کند یا خیر و آیا احتیاج به بازسازی مجدد در آن احساس می‌شود یا نه.

هرگز کورکورانه بدون این‌که روشی برای پیگیری نتایج یک معامله داشته باشید، وارد آن نشوید. در این صورت، همه سرمایه خود را از دست می‌دهید و هرگز متوجه نمی‌شوید که چرا این اتفاق افتاده است.

سرانجام، به شما توصیه می‌کنیم که استراتژی خود را نخست با حساب آزمایشی تست کنید. تقریباً همه بروکرها دارای حساب مجازی هستند که از طریق آن‌ها می‌توانید در زمان حقیقی و با سرمایه فرضی اقدام به معامله کنید، در نتیجه سرمایه شما در معرض ریسک قرار نمی‌گیرد. این بهترین روش برای آزمایش کردن یک استراتژی پیش از قرار دادن پول حقیقی در معامله است.

البته، همچنان باید مراقب جنبه روانشناختی معامله باشید. زمانی که با پول مجازی معامله می‌کنید، چیزی در معرض ریسک قرار ندارد. این در حالیست که زمانی که با پول حقیقی اقدام به انجام معامله می‌کنید، نباید احساساتی شوید، زیرا در این صورت در مقایسه با زمانی که با حساب مجازی معامله می‌کردید، نتایج متفاوتی برای شما در پی خواهد داشت که بیشتر مواقع با ضرر همراه خواهد بود.

 

 

 

  • Like 1
لینک به دیدگاه
×
×
  • اضافه کردن...