رفتن به مطلب

انتشار نسخه بتای Native Client گوگل برای تولید برنامه های کاربردی تحت(تاریخ خبر- 12 اگوست 2011)


ارسال های توصیه شده

انتشار نسخه بتای Native Client گوگل برای تولید برنامه های کاربردی تحت وب

 

آگوست 2011

 

گوگل نسخه بتای Native Client را برای مرورگر کروم خود منتشر کرد تا به این ترتیب تولید برنامه های کاربردی تحت وب را برای برنامه نویسان و توسعه دهنده گان محیط وب آسان تر کند. Native Client تکنولوژی با کد منبع باز (Open Source) گوگل است که این امکان را در اختیار توسعه دهندگان و برنامه نویسان قرار می دهد تا برنامه های کاربردی تحت وب خود را بر مبنای کدهای کامپایل شده native و در محیط مرورگر کروم گوگل تولید کنند.

 

گوگل می گوید: این پروژه مهاجرت برنامه نویسان و توسعه دهندگان را از محیط دسکتاپ به وب تسریع می کند، زیرا Native Client زبان های برنامه نویسی مانند C و C++ را ساپورت می کند.

 

Chris Rogers مهندس نرم افزار گوگل در Blog post می گوید: Native Client می تواند کدهای C و C++ را به صورت یکپارچه و در داخل مرورگر و با محدودیت های امنیتی مشابه جاوا اسکریپت اجرا کند. اپلیکیشن های Native Client ازPepper استفاده می کنند. Pepper مجموعه ای از اینترفیس هاست برای ایجاد ارتباط میان C و C++ با HTML5 برای استفاده از قابلیت ها و توانایی های آن.

 

وی می گوید: توسعه دهنده ها در حال حاضر می توانند کتابخانه کدهای native خودشان را شخصی و تخصصی کنند برای حمل به صورت پرتابل، برای تولید برنامه های کاربردی تحت وب با کارایی بالا. گوگل می گوید: Native Client همچنین معیارهای امنیتی تحت وب را بهبود می دهد.

 

Native Client از دو Sandbox استفاده می کند که برای حفاظت منابع بر روی سیستم کاربر طراحی شده است. گوگل می گوید: این شیوه امنیت برنامه های کاربردی جاری تحت وب را به همراه قابلیت ها و مزایای کاربرد Native عرضه می کند.

 

موزیلا اخیرا برنامه های خود را برای تولید سیستم عامل جدیدی برای موبایل با هدف استفاده از تکنولوژی های تحت وب و برای انتقال تمامی برنامه های کاربردی و فانکشن های خود بر روی موبایل و تبلت ها (Tablet) اعلام کرد. این پروژه با عنوان Boot to Gecko قصد دارد تا از موتور سرچ Gecko موزیلا در مرورگر فایرفاکس برای سیستم عامل موبایل استفاده کند.

 

مترجم خبر :Peyman

لینک به دیدگاه

sandbox :یک sandbox سیستم عامل را شبیه سازی می کند و دستورات مورد نظر را دران اجرا می کند تا نحوه تاثیر دستورات را برمحیط مورد نظر ارزیابی کند و درصورت امن بودن و کارایی بر روی محیط اصلی اجرا می کند البته این روش دارای سرعت کمی است

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...