رفتن به مطلب

یافتن مکانی برای پارکینگ


ارسال های توصیه شده

اغلب مسئولان بر این باورند که رونق اقتصادی یک مکان، به وجود پارکینگ های وسیع و مجهز وابسته است. به همین دلیل با وجود نیاز به صرف هزینه های هنگفت، طراحی مکان های عمومی بیشتر با محوریت پارکینگ صورت می گیرد و برنامه ریزان از پرداختن به ویژگی های اصلی مکان های همگانی یعنی افزایش تعاملات اجتماعی و همگرایی شهروندان که موجب پویایی و نشاط شهر می شود غافل شده اند. این پندار نادرست، موجب شده که مشاغل و اصناف گوناگون نیز برای افزایش فضای پارکینگ با هم به رقابت بپردازند و هرساله مبلغ زیادی از درآمدهای جامعه را به ساخت یا گسترش پارکینگ اختصاص دهند، تا آنجا که در برخی شهرها، پارکینگ موجود حتی بیش از میزان مورد نیاز است.

هرچند دسترسی مناسب به پارکینگ، یکی از نگرانی های شهروندان در سفرهای درون شهری است، اما نبود آن مانع از رفتن مردم به مکان های عمومی همچون بازارها، بوستان ها و گردشگاه ها نخواهد شد. در برنامه ریزی های شهری بایستی به این نکته توجه شود که ایجاد مکان مناسب برای گذران اوقات فراغت مردم از ساخت پارکینگ برای خودروهای آنان نیز مهمتر است. بنابراین باید به دنبال راهکارهایی بود که علیرغم جلوگیری از گسترش پارکینگ ها، همچنان مردم را به حضور در اماکن عمومی ترغیب کند.

 

دانلود مقاله

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...