fadaki 607 اشتراک گذاری ارسال شده در 21 مرداد، ۱۳۹۰ زمانی مصاحبه گری از معلم صداقت و صمیمیت دکتر علی شریعتی پرسید : به نظر شما چه لباسی را به زن امروز بپوشانیم ؟ دکتر علی شریعتی در جواب گفتند : نمیخواهد لباسی بدوزید و بر تن زن امروز نمائید . فکر زن را اصلاح کنید او خود تصمیم میگیرد که چه لباسی برازنده اوست" خوب چرا خود زن اقدام به اصلاح فکرش نمی کند .......... چرا باید دیگران اندیشه اش را اصلاح کنند .............. 4 لینک به دیدگاه
The Idealist 1526 اشتراک گذاری ارسال شده در 21 مرداد، ۱۳۹۰ علی شریعتی بهتر است برود فکر خودش را اصلاح کند،که مسبب قسمت اعظم بدبختی های امروز ما اوست. زنان خودشان فهم و شعور دارند،نیازی نیست مردان و امثال شریعتی،فکر آنها را اصلاح کنند. اگه افکار علی شریعتی بدی داشت که این همه ایرانی و غیر ایرانی الان افکار و کتابهاش رو نمی خوندن ، یکی از بهترین روشن فکران تاریخ ایران بود ، کمتر تناقض و بی منطقی تو حرفاش دیده میشه ! تو اون دوران که مردم تو خواب و آخوندها حرفهای متناقض زیادی می گفتند دکتر بود که حرفهای کاملا منطقی و حساب شده می زد . منظورش از اصلاح فکر زن ، تلاش برای پاک کردن رسوم غلط و آشنا کردن با زنان فرهیخته جهان است ! 3 لینک به دیدگاه
Ha.Mi.D 8376 اشتراک گذاری ارسال شده در 21 مرداد، ۱۳۹۰ خوب چرا خود زن اقدام به اصلاح فکرش نمی کند ..........چرا باید دیگران اندیشه اش را اصلاح کنند .............. چون می خواهند با پوشاندن لباس هان بدن نما به زنان جامعه را به سمت انحطاط پیش ببرند. چون در هیچ جامعه ای زن را همسان مرد و دارای تفکر نمیدانند.(به جز دین اسلام) 1 لینک به دیدگاه
fargol_2408 3453 اشتراک گذاری ارسال شده در 21 مرداد، ۱۳۹۰ دختری که با لباس خواب! در خیابان آمده، دارد جامعه ما را آتش میزند. از کی تا حالا خانوما با مانتو و شلوار و روسری میرن میخوابن؟ البته شاید خانواده ایشون با مانتو و روسری میخوابن،الله اعلم 4 لینک به دیدگاه
The Idealist 1526 اشتراک گذاری ارسال شده در 21 مرداد، ۱۳۹۰ خوب چرا خود زن اقدام به اصلاح فکرش نمی کند ..........چرا باید دیگران اندیشه اش را اصلاح کنند .............. نه زمان شاه و نه زمان الان شرایط برای اینکه زن تحقیق کنه و بهترین راه رو پیدا کنه مهیا نیست ، یا حجاب زورکی بوده یا بی حجابی زورکی ! 3 لینک به دیدگاه
Ehsan 112346 اشتراک گذاری ارسال شده در 21 مرداد، ۱۳۹۰ اگه افکار علی شریعتی بدی داشت که این همه ایرانی و غیر ایرانی الان افکار و کتابهاش رو نمی خوندن ، یکی از بهترین روشن فکران تاریخ ایران بود ، کمتر تناقض و بی منطقی تو حرفاش دیده میشه ! تو اون دوران که مردم تو خواب و آخوندها حرفهای متناقض زیادی می گفتند دکتر بود که حرفهای کاملا منطقی و حساب شده می زد . منظورش از اصلاح فکر زن ، تلاش برای پاک کردن رسوم غلط و آشنا کردن با زنان فرهیخته جهان است ! متاسفانه شما مرتبا تعداد انسان های طرفدار یک چیزی را حمل بر درست بودن و حقانیت اون میکنی. پر مخاطب ترین و پر بیننده ترین فیلم و سایت های اینترنتی میدونی خودت که تو چه زمینه ایه،هرچی که به مسائل جنسی ربط داشته باش،پس کار گردآورندگان این سایت ها و فیلم ها هم درسته چون طرفدار زیاد دارند. آقای شریعتی از آن کسانی بود،که اومد خرابکاری های اسلام را پاک کنه و یک رنگ مسیحایی به اون بزنه و همش صحبت از رحمت و عطوفت و ایرانیت کنه. او ایرانیت و شرافت و اخلاق ایرانی ها را به اسلام قالب کرد،تا از این دین،دینی رحمانی و به دور از هرگونه خشونت تحویل جامعه بده. در واقع هدفش خیر بوده،اما با فریبکاری و دروغگویی درباره اصل مطلب. همین حرف های قشنگش هم به دل خیلی ها خوش آمد. 7 لینک به دیدگاه
The Idealist 1526 اشتراک گذاری ارسال شده در 21 مرداد، ۱۳۹۰ اگه وقت داشتید این مطلب از دکتر در مورد زن رو بخونید تا متوجه افکار دکتر در مورد زن بشید ! “… در جامعه و فرهنگ اسلامی، سه چهره از زن داریم : یکی چهرهی زن سنتی است و مقدسمأب. یکی چهرهی زن متجدد و اروپاییمأب، که تازه شروع به رشد و تکثیر کرده است. و یکی هم چهرهی فاطمه و زنان “فاطمهوار”، که هیچ شباهت و وجه مشترکی با چهرهای بهنام زن سنتی ندارد. سیمایی که از زن سنتی در ذهن افراد وفادار به مذهب در جامعهی ما تصویر شده است، با سیمای فاطمه همانقدر دور و بیگانه است که با چهرهی زن مدرن… این زن سوم، زنی است که میخواهد انتخاب کند، زنی است که نه چهره موروثی را میپذیرد و نه چهره تحمیلی صادراتی را. هر دو را آگاه است و هر دو را هم میداند. آنکه به نام سنت تحمیل میشد و در جریان آن به وراثت میرسید، مربوط به اسلام نیست. مربوط به سنتهای دوره پدرسالاری است و حتی آنچه امروز از غرب میآید، نه علم است، نه بشریت است، نه آزادی است، نه انسانیت است و نه مبتنی بر حرمت زن است. مبتنی بر حیلههای حقیر قدرتهای انحرافی بود. فقط برخی از زنهای اروپایی هستند که ما حق شناختشان را داریم و باید همیشه همانها را بشناسیم، آنهایی را که فیلمها و مجلهها و رمانهای جنسی نویسندگان به ما نشان میدهند و به عنوان تیپ کلی “زن اروپایی” به ما میشناسانند. حق نداریم آن دختر اروپایی را بشناسیم که از شانزده سالگی به صحرای نوبی، به آفریقا، به صحرای الجزایر و استرالیا میرود و تمام عمرش را در آن محیطهای وحشت و خطر و بیماری و مرگ و قبایل وحشی میگذراند و شب و روز، در جوانی و کمال و پیری، دربارهی امواجی که از شاخکهای مورچه فرستاده میشود و شاخکهای دیگر آن امواج را میگیرند، کار میکند و چون عمر را به پایان میبرد، دخترش کار و فکر او را دنبال میکند و این نسل دوم زن اروپایی، در سن پنجاه سالگی، به فرانسه باز میگردد و در دانشگاه میگوید: “من سخن گفتن مورچه را کشف کردهام و بعضی از علائم مکالمهی او را یافتهام”. حق نداریم مادام “گواشن” را بشناسیم که تمام عمر را صرف کرد تا ریشهی افکار و مسائل فلسفیی حکمت بوعلی و ابنرشد و ملاصدرا و حاجی ملاهادی سبزواری را در فلسفهی یونان و آثار ارسطو و دیگران پیدا کرد و با هم مقایسه نمود و آنچه را حکمای ما از آنها گرفتهاند نشان داد، و آنچه را بد فهمیدهاند و بد ترجمه کردهاند، در طی هزاران سال تمدن اسلامی، تصحیح نمود. حق نداریم مادام “دولاویدا”ی ایتالیایی را بشناسیم، که یک کارش تصحیح و تکمیل کتاب نفسانیات بوعلی سینا است از روی نسخهی متن رسالهی نفس ارسطو در زبان یونانی قدیم… حق نداریم مادام “کوری” را بشناسیم که کاشف کوانتوم و رادیو اکتیویته است یا “زراس دولا شاپل” را که بیش از همهی علمای اسلام و حتی همهی شیعیان و کبادهکشان فعلیی ولایت علی و مدعیان معارف علوی، او، یک دختر زیبای آزاد و مرفه سوئدینژاد، با دوری از جو فرهنگیی اسلام و زمینهی تربیتی و اعتقادی شیعی، از آغاز جوانی، زندگیاش را وقف شناخت آن روحی کرد که در اندام اسلام مجهول ماند و پی بردن به مردی که در زیر کینههای دشمن و حیلههای منافق و مدح و ثناهای شاعرانه و بیمعنای دوست، پنهان شده است، درستترین خطوط سیمای علی، لطیفترین موجهای روح و ابعاد احساس و بلندترین پرشهای اندیشهی او را یافت و رنجها و تنهاییها و شکستها و هراسها و نیازهای او را برای نخستین بار احساس کرد و نه تنها علیی احد و بدر و حنین، که علیی محراب و شب و چاههای پیرامون مدینه را نیز پیدا و نهج البلاغهی او را، که مسلمانان عرب تنها منتخبات ادبی آن را، به تصحیح محمد عبده، مفتی اعظم اهل تسنن دارند و اهل تشیع علی، تنها “سخنان جواد فاضل” منسوب به علی را، و یا ترجمهی فیض را که به علی منسوب است، اما باید به کمک متن عربی خواند. و این دخت کافر جهنمی بود که هم، آنچه علی به قلم آورده است، پراکنده در این کتاب و آن دفتر و یا بیشتر نسخههای خطی پنهان اینجا و آنجا، همه را گرد آورد و خواند و ترجمه و تفسیر کرد و زیباترین و عمیقترین نوشتههایی را که دربارهی کسی از یک قلم جاری شده است، دربارهی علی نوشت، و اکنون چهل و دو سال است که لحظهای، سر از اندیشه و تأمل و کار و تحقیق و شناخت او بر نگرفته است. ما حق نداریم دوشیزه “مشین” را بشناسیم که در اشغال پاریس به وسیلهی نازیها، از سنگر “نهضت مقاومت فرانسه” ضربههایی چنان کاری بر ارتش هیتلری زد که دوبار، غایبانه، به مرگ محکوم شد، و با اینکه خود یهودی است، انسان بودن و آزادی را در اوجی میفهمد که اکنون، در صف فدائیان فلسطینی، علیه صهیونیسم میجنگد!… ما حق نداریم که “آنجلا” دختر آمریکایی یا دختر ایرلندی که دو ملت اسیر، چه می گویم؟، همهی مردم آزادهی جهان و تمام بشریت مجروح و محکوم تبعیض و ستم و استثمار چشم به آنان دوختهاند را بشناسیم، و بدانیم که زن فرنگی نه… یک عروسک بازیچهی دونژوانها و بردهی پول و تجمل و جواهر، و کنیز مدرنی که تا وقتی بکار است و برای مرد مطرح است که قابلتوجه و تمتع هوسبازان و شهوترانان باشد و بعد از آن دوران، ماشینی است که اسقاط شده است، بلکه تا آنجا پیش رفته که تجسم ایدهآل یک ملت و مظهر نجات و غرور و افتخار یک نژاد شده است. ما فقط حق داریم مادام “توئیگی” را بشناسیم، به نام آخرین مظهر ایدهآل زن تمدن غرب، ملکهی زیبایی جهان در سال ۱۹۷۱ و در کنارش برجستهترین زنان نماینده زن اروپا، ژاکلین اوناسیس را، که با پول همه چیز را معامله میکند، و بریژیت باردو را، و ملکهی موناکو را و زنان هفتتیرکش پیرامون جیمزباند را. یعنی همینها را که گوشتهای قربانیی دستگاههای تولید اروپاییاند، همین اسباببازیها و عروسک کوکیهای سرمایهداری و کنیزان تمدن جدید برای سربندی خواجههای تمدن جدید را. اینها را ما ایرانیها حق داریم به عنوان زن متمدن اروپایی بشناسیم. یک بار ندیدیم که از دانشگاه کمبریج یا سوربن یا هاروارد عکسی بردارند و بگویند که دختران دانشجو چگونه میآیند و چگونه میروند، چگونه در کتابخانهها بر روی نسخههای قرن ۱۴ و ۱۵ اروپا و الواحی که از ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ سال پیش در چین پیدا شده، یا روی نسخهای از قرآن، یا نسخهای از کتب خطی لاتین و یونانی و میخی و سانسکریت، از صبح تا شب، خم می شوند، بیآنکه تکانی بخورند و چشم به این سو و آن سو بدوانند، و تا کتابدار کتاب را نمیگیرد و عذرشان را نمیخواهد، سرشان از روی کتاب برداشته نمیشود… آری! زنان ما نباید این زنان را بشناسند، زیرا حق ندارند خانم “میش”ها و “دولایدیا”ها را “زن روز” یا “زن متمدن اروپایی” تلقی کنند و تقلید. آنها فقط دو انتخاب بیشتر ندارند : یا قربانی استعمار کهنه ماندن، یا قربانی استحمار نو شدن. مذهب؟ زن سفره! تمدن؟ زن بار! تمام… 4 لینک به دیدگاه
The Idealist 1526 اشتراک گذاری ارسال شده در 21 مرداد، ۱۳۹۰ متاسفانه شما مرتبا تعداد انسان های طرفدار یک چیزی را حمل بر درست بودن و حقانیت اون میکنی. پر مخاطب ترین و پر بیننده ترین فیلم و سایت های اینترنتی میدونی خودت که تو چه زمینه ایه،هرچی که به مسائل جنسی ربط داشته باش،پس کار گردآورندگان این سایت ها و فیلم ها هم درسته چون طرفدار زیاد دارند. آقای شریعتی از آن کسانی بود،که اومد خرابکاری های اسلام را پاک کنه و یک رنگ مسیحایی به اون بزنه و همش صحبت از رحمت و عطوفت و ایرانیت کنه. او ایرانیت و شرافت و اخلاق ایرانی ها را به اسلام قالب کرد،تا از این دین،دینی رحمانی و به دور از هرگونه خشونت تحویل جامعه بده. در واقع هدفش خیر بوده،اما با فریبکاری و دروغگویی درباره اصل مطلب. همین حرف های قشنگش هم به دل خیلی ها خوش آمد. در مورد محبوب بودن دکتر که فک کنم کمتر کسی شک داشته باشه ! همین حرفاهای قشنگی که میگید ، اکثرا از روی منطق بود و هیچ وقت از روی تعصب حرفی نزده ! 4 لینک به دیدگاه
Ehsan 112346 اشتراک گذاری ارسال شده در 21 مرداد، ۱۳۹۰ اگه وقت داشتید این مطلب از دکتر در مورد زن رو بخونید تا متوجه افکار دکتر در مورد زن بشید ! “… در جامعه و فرهنگ اسلامی، سه چهره از زن داریم : یکی چهرهی زن سنتی است و مقدسمأب. یکی چهرهی زن متجدد و اروپاییمأب، که تازه شروع به رشد و تکثیر کرده است. و یکی هم چهرهی فاطمه و زنان “فاطمهوار”، که هیچ شباهت و وجه مشترکی با چهرهای بهنام زن سنتی ندارد. وقتی من بهتون میگم،آقای شریعتی یک مغلطه باز بوده همینجا روشن میشه.... این آقا با اینهمه فاصله تاریخی،از کجا فاطمه را میشناسه؟ منبع تحقیقاتی او کدام کتابهاست،که اینهمه جزئیات درباره زندگی فاطمه منتشر کرده. هزارتا دوربین مدار بسته 24 ساعت زندگی فاطمه را هم ضبط میکردند،مثل شریعتی نمیتوانستند اینطور با جزئیات شخصیتش را تحلیل کنند. آقای شریعتی یک انسان آرامانگرا بوده که چندتا شخصیت برجسته اسلامی را گرفته و تا حدی که توان داشته اونها را رویایی و آرمانی جلوه داده. در واقع قداست سازی کرد و فرهنگ تقلید را در مردم نهادینه کرده. وگرنه این حرفاش اکثرا مستندات تاریخی ندارند،چون کسی اونزمان دنبال علی و فاطمه راه نمیوفته،هر حرفی را از خونه و کوچه ثبت کنه. 7 لینک به دیدگاه
Ha.Mi.D 8376 اشتراک گذاری ارسال شده در 21 مرداد، ۱۳۹۰ در مورد محبوب بودن دکتر که فک کنم کمتر کسی شک داشته باشه ! همین حرفاهای قشنگی که میگید ، اکثرا از روی منطق بود و هیچ وقت از روی تعصب حرفی نزده ! بستگی داره کمتر رو چی معنی کنی 5 لینک به دیدگاه
fadaki 607 اشتراک گذاری ارسال شده در 21 مرداد، ۱۳۹۰ متاسفانه شما مرتبا تعداد انسان های طرفدار یک چیزی را حمل بر درست بودن و حقانیت اون میکنی.مگر تو نبودی درباره دو نوع سرود ملی نظر سنجی گذاشتید وبا آن از روی تعداد افراد سرود ملی امروزه را مردود دانستی ............ پر مخاطب ترین و پر بیننده ترین فیلم و سایت های اینترنتی میدونی خودت که تو چه زمینه ایه،هرچی که به مسائل جنسی ربط داشته باش،پس کار گردآورندگان این سایت ها و فیلم ها هم درسته چون طرفدار زیاد دارند. آقای شریعتی از آن کسانی بود،که اومد خرابکاری های اسلام را پاک کنه و یک رنگ مسیحایی به اون بزنه و همش صحبت از رحمت و عطوفت و ایرانیت کنه. اسلام خرابکاری ندارد ..........مشکل فکر منحرف وضد دینی تو است او ایرانیت و شرافت و اخلاق ایرانی ها را به اسلام قالب کرد،تا از این دین،دینی رحمانی و به دور از هرگونه خشونت تحویل جامعه بده. اسلام به هیچ ملیت وشرافت واخلاقیت نیاز ندارد ...........اسلام از خدای متعال که کمال وجمال مطلق ؛ سرچشمه گرفته است در واقع هدفش خیر بوده،اما با فریبکاری و دروغگویی درباره اصل مطلب. همین حرف های قشنگش هم به دل خیلی ها خوش آمد مشکل تو اسی جای دیگر است 1 لینک به دیدگاه
AmirVet 695 اشتراک گذاری ارسال شده در 21 مرداد، ۱۳۹۰ متاسفانه شما مرتبا تعداد انسان های طرفدار یک چیزی را حمل بر درست بودن و حقانیت اون میکنی. پر مخاطب ترین و پر بیننده ترین فیلم و سایت های اینترنتی میدونی خودت که تو چه زمینه ایه،هرچی که به مسائل جنسی ربط داشته باش،پس کار گردآورندگان این سایت ها و فیلم ها هم درسته چون طرفدار زیاد دارند. آقای شریعتی از آن کسانی بود،که اومد خرابکاری های اسلام را پاک کنه و یک رنگ مسیحایی به اون بزنه و همش صحبت از رحمت و عطوفت و ایرانیت کنه. او ایرانیت و شرافت و اخلاق ایرانی ها را به اسلام قالب کرد،تا از این دین،دینی رحمانی و به دور از هرگونه خشونت تحویل جامعه بده. در واقع هدفش خیر بوده،اما با فریبکاری و دروغگویی درباره اصل مطلب. همین حرف های قشنگش هم به دل خیلی ها خوش آمد. موضوع تاپیک رو دنبال نکردم فقط به طور اتفاقی این پست رو دیدم و چند پست بعدش رو! اومدم بگم که اتفاقا بر عکس این بود!! شریعتی اومده بود خرابکاری ها و خرافاتی رو که به اسم اسلام قالب میکنند به ملت رو برچینه! اگر کتاب پدر مادر ما متهمیم شریعتی رو بخونید می بینید چه طور به این خرافات حمله میکنه! خرافاتی رو که از کودکی به اسم اسلام توی مغزمون تزریق کرده بودن!! به خاطر همین هم بود در عصر و زمان زنده بودنش کسی حرفاش رو قبول نداشت!چه آخوندا و چه بی دین ها! اگه خواستید این کتاب رو از اینجا دانلود کنید فقط دو سه صحفه این کتاب رو بخونید متوجه میشید منظورم رو: برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام از جمله کتاب های فوق العاده ای بوده که خوندم! 6 لینک به دیدگاه
Ehsan 112346 اشتراک گذاری ارسال شده در 21 مرداد، ۱۳۹۰ 1- مگر تو نبودی درباره دو نوع سرود ملی نظر سنجی گذاشتید وبا آن از روی تعداد افراد سرود ملی امروزه را مردود دانستی ............ 2- اسلام خرابکاری ندارد ..........مشکل فکر منحرف وضد دینی تو است 3- اسلام به هیچ ملیت وشرافت واخلاقیت نیاز ندارد ...........اسلام از خدای متعال که کمال وجمال مطلق ؛ سرچشمه گرفته است 4- مشکل تو اسی جای دیگر است 1- چه ربطی داره،اینها مسائل سلیقگی هست،هر کسی میتونه سلیقه ای داشته باشه. من هم نگفتم سلیقه من حق است و سلیقه دیگران باطل 2- پس مشکل این فرقه های وهابیت و بن لادن و... از کجاست؟ چرا در سایر ادیان چنین آدم کش هایی ظهور نمیکنند؟ 3- اگر به ملیت نیاز ندارد،چرا همه چیزش به عربی است؟ پس مطمئنا به ملت عرب و زبان عرب برای گسترشش نیاز داشته. 4- مشکل من کجاست ای طلبه جوان؟ 4 لینک به دیدگاه
Ehsan 112346 اشتراک گذاری ارسال شده در 21 مرداد، ۱۳۹۰ شریعتی اومده بود خرابکاری ها و خرافاتی رو که به اسم اسلام قالب میکنند به ملت رو برچینه! اگر کتاب پدر مادر ما متهمیم شریعتی رو بخونید می بینید چه طور به این خرافات حمله میکنه! خرافاتی رو که از کودکی به اسم اسلام توی مغزمون تزریق کرده بودن!! به خاطر همین هم بود در عصر و زمان زنده بودنش کسی حرفاش رو قبول نداشت!چه آخوندا و چه بی دین ها! اگه خواستید این کتاب رو از اینجا دانلود کنید فقط دو سه صحفه این کتاب رو بخونید متوجه میشید منظورم رو: مثلا چند نمونه از خرافات هایی که آقای شریعتی باهاش مخالف بوده اند را میگین؟ ایشون یکسری از خرافات را درسته برداشت،اما خرافات دیگری را جایگزینش کرد. ایشان اینقدر قداست و معصومیت برای یک عده درست کرد،که مردم الان به اون انسان ها متوسل میشن. مشکل آخوندها هم با ایشون سر ولی فقیه و.....سیاست بوده بیشتر وگرنه از نظر مذهبی،یکجور آخوند روشنفکر محسوب میشه. اون کتاب کویرش را بخونید،واژه هایی مثل شاهراه علی و.... خودش سبک دیگری از خرافات و تقدس پروری است. 7 لینک به دیدگاه
AmirVet 695 اشتراک گذاری ارسال شده در 21 مرداد، ۱۳۹۰ مثلا چند نمونه از خرافات هایی که آقای شریعتی باهاش مخالف بوده اند را میگین؟ ایشون یکسری از خرافات را درسته برداشت،اما خرافات دیگری را جایگزینش کرد. ایشان اینقدر قداست و معصومیت برای یک عده درست کرد،که مردم الان به اون انسان ها متوسل میشن. مشکل آخوندها هم با ایشون سر ولی فقیه و.....سیاست بوده بیشتر وگرنه از نظر مذهبی،یکجور آخوند روشنفکر محسوب میشه. اون کتاب کویرش را بخونید،واژه هایی مثل شاهراه علی و.... خودش سبک دیگری از خرافات و تقدس پروری است. شما اون کتاب رو که عرض کردم میتونید دانلود و بخش کوتاهیش رو بخونید! هم حجم فایل کمه و کلا کتاب کم حجم و کوتاهیه! من اولین بار که این کتاب رو خوندم تعجب کردم که چه طور در ایران آزاد (!) امکان چاپ چنین کتاب هایی رو میدن :jawdrop: اگر هم مایل نیستید مختارید :icon_pf (44): 1 لینک به دیدگاه
سارا-افشار 36437 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 21 مرداد، ۱۳۹۰ اگه وقت داشتید این مطلب از دکتر در مورد زن رو بخونید تا متوجه افکار دکتر در مورد زن بشید ! “… در جامعه و فرهنگ اسلامی، سه چهره از زن داریم : یکی چهرهی زن سنتی است و مقدسمأب. یکی چهرهی زن متجدد و اروپاییمأب، که تازه شروع به رشد و تکثیر کرده است. و یکی هم چهرهی فاطمه و زنان “فاطمهوار”، که هیچ شباهت و وجه مشترکی با چهرهای بهنام زن سنتی ندارد. سیمایی که از زن سنتی در ذهن افراد وفادار به مذهب در جامعهی ما تصویر شده است، با سیمای فاطمه همانقدر دور و بیگانه است که با چهرهی زن مدرن… این زن سوم، زنی است که میخواهد انتخاب کند، زنی است که نه چهره موروثی را میپذیرد و نه چهره تحمیلی صادراتی را. هر دو را آگاه است و هر دو را هم میداند. آنکه به نام سنت تحمیل میشد و در جریان آن به وراثت میرسید، مربوط به اسلام نیست. مربوط به سنتهای دوره پدرسالاری است و حتی آنچه امروز از غرب میآید، نه علم است، نه بشریت است، نه آزادی است، نه انسانیت است و نه مبتنی بر حرمت زن است. مبتنی بر حیلههای حقیر قدرتهای انحرافی بود. فقط برخی از زنهای اروپایی هستند که ما حق شناختشان را داریم و باید همیشه همانها را بشناسیم، آنهایی را که فیلمها و مجلهها و رمانهای جنسی نویسندگان به ما نشان میدهند و به عنوان تیپ کلی “زن اروپایی” به ما میشناسانند. حق نداریم آن دختر اروپایی را بشناسیم که از شانزده سالگی به صحرای نوبی، به آفریقا، به صحرای الجزایر و استرالیا میرود و تمام عمرش را در آن محیطهای وحشت و خطر و بیماری و مرگ و قبایل وحشی میگذراند و شب و روز، در جوانی و کمال و پیری، دربارهی امواجی که از شاخکهای مورچه فرستاده میشود و شاخکهای دیگر آن امواج را میگیرند، کار میکند و چون عمر را به پایان میبرد، دخترش کار و فکر او را دنبال میکند و این نسل دوم زن اروپایی، در سن پنجاه سالگی، به فرانسه باز میگردد و در دانشگاه میگوید: “من سخن گفتن مورچه را کشف کردهام و بعضی از علائم مکالمهی او را یافتهام”. حق نداریم مادام “گواشن” را بشناسیم که تمام عمر را صرف کرد تا ریشهی افکار و مسائل فلسفیی حکمت بوعلی و ابنرشد و ملاصدرا و حاجی ملاهادی سبزواری را در فلسفهی یونان و آثار ارسطو و دیگران پیدا کرد و با هم مقایسه نمود و آنچه را حکمای ما از آنها گرفتهاند نشان داد، و آنچه را بد فهمیدهاند و بد ترجمه کردهاند، در طی هزاران سال تمدن اسلامی، تصحیح نمود. حق نداریم مادام “دولاویدا”ی ایتالیایی را بشناسیم، که یک کارش تصحیح و تکمیل کتاب نفسانیات بوعلی سینا است از روی نسخهی متن رسالهی نفس ارسطو در زبان یونانی قدیم… حق نداریم مادام “کوری” را بشناسیم که کاشف کوانتوم و رادیو اکتیویته است یا “زراس دولا شاپل” را که بیش از همهی علمای اسلام و حتی همهی شیعیان و کبادهکشان فعلیی ولایت علی و مدعیان معارف علوی، او، یک دختر زیبای آزاد و مرفه سوئدینژاد، با دوری از جو فرهنگیی اسلام و زمینهی تربیتی و اعتقادی شیعی، از آغاز جوانی، زندگیاش را وقف شناخت آن روحی کرد که در اندام اسلام مجهول ماند و پی بردن به مردی که در زیر کینههای دشمن و حیلههای منافق و مدح و ثناهای شاعرانه و بیمعنای دوست، پنهان شده است، درستترین خطوط سیمای علی، لطیفترین موجهای روح و ابعاد احساس و بلندترین پرشهای اندیشهی او را یافت و رنجها و تنهاییها و شکستها و هراسها و نیازهای او را برای نخستین بار احساس کرد و نه تنها علیی احد و بدر و حنین، که علیی محراب و شب و چاههای پیرامون مدینه را نیز پیدا و نهج البلاغهی او را، که مسلمانان عرب تنها منتخبات ادبی آن را، به تصحیح محمد عبده، مفتی اعظم اهل تسنن دارند و اهل تشیع علی، تنها “سخنان جواد فاضل” منسوب به علی را، و یا ترجمهی فیض را که به علی منسوب است، اما باید به کمک متن عربی خواند. و این دخت کافر جهنمی بود که هم، آنچه علی به قلم آورده است، پراکنده در این کتاب و آن دفتر و یا بیشتر نسخههای خطی پنهان اینجا و آنجا، همه را گرد آورد و خواند و ترجمه و تفسیر کرد و زیباترین و عمیقترین نوشتههایی را که دربارهی کسی از یک قلم جاری شده است، دربارهی علی نوشت، و اکنون چهل و دو سال است که لحظهای، سر از اندیشه و تأمل و کار و تحقیق و شناخت او بر نگرفته است. ما حق نداریم دوشیزه “مشین” را بشناسیم که در اشغال پاریس به وسیلهی نازیها، از سنگر “نهضت مقاومت فرانسه” ضربههایی چنان کاری بر ارتش هیتلری زد که دوبار، غایبانه، به مرگ محکوم شد، و با اینکه خود یهودی است، انسان بودن و آزادی را در اوجی میفهمد که اکنون، در صف فدائیان فلسطینی، علیه صهیونیسم میجنگد!… ما حق نداریم که “آنجلا” دختر آمریکایی یا دختر ایرلندی که دو ملت اسیر، چه می گویم؟، همهی مردم آزادهی جهان و تمام بشریت مجروح و محکوم تبعیض و ستم و استثمار چشم به آنان دوختهاند را بشناسیم، و بدانیم که زن فرنگی نه… یک عروسک بازیچهی دونژوانها و بردهی پول و تجمل و جواهر، و کنیز مدرنی که تا وقتی بکار است و برای مرد مطرح است که قابلتوجه و تمتع هوسبازان و شهوترانان باشد و بعد از آن دوران، ماشینی است که اسقاط شده است، بلکه تا آنجا پیش رفته که تجسم ایدهآل یک ملت و مظهر نجات و غرور و افتخار یک نژاد شده است. ما فقط حق داریم مادام “توئیگی” را بشناسیم، به نام آخرین مظهر ایدهآل زن تمدن غرب، ملکهی زیبایی جهان در سال ۱۹۷۱ و در کنارش برجستهترین زنان نماینده زن اروپا، ژاکلین اوناسیس را، که با پول همه چیز را معامله میکند، و بریژیت باردو را، و ملکهی موناکو را و زنان هفتتیرکش پیرامون جیمزباند را. یعنی همینها را که گوشتهای قربانیی دستگاههای تولید اروپاییاند، همین اسباببازیها و عروسک کوکیهای سرمایهداری و کنیزان تمدن جدید برای سربندی خواجههای تمدن جدید را. اینها را ما ایرانیها حق داریم به عنوان زن متمدن اروپایی بشناسیم. یک بار ندیدیم که از دانشگاه کمبریج یا سوربن یا هاروارد عکسی بردارند و بگویند که دختران دانشجو چگونه میآیند و چگونه میروند، چگونه در کتابخانهها بر روی نسخههای قرن ۱۴ و ۱۵ اروپا و الواحی که از ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ سال پیش در چین پیدا شده، یا روی نسخهای از قرآن، یا نسخهای از کتب خطی لاتین و یونانی و میخی و سانسکریت، از صبح تا شب، خم می شوند، بیآنکه تکانی بخورند و چشم به این سو و آن سو بدوانند، و تا کتابدار کتاب را نمیگیرد و عذرشان را نمیخواهد، سرشان از روی کتاب برداشته نمیشود… آری! زنان ما نباید این زنان را بشناسند، زیرا حق ندارند خانم “میش”ها و “دولایدیا”ها را “زن روز” یا “زن متمدن اروپایی” تلقی کنند و تقلید. آنها فقط دو انتخاب بیشتر ندارند : یا قربانی استعمار کهنه ماندن، یا قربانی استحمار نو شدن. مذهب؟ زن سفره! تمدن؟ زن بار! تمام… دوست عزیز شریعتی فقط شریعتی بود شریعتی در افکار خودش دچار شرک (از نظر اخوندها ) هم شده شریعتی دچار سردرگمی فکری و عقیدتی هم شده ولی چون قلم شیوایی داشته و در زمان مناسب ظهور کرد مورد استقبال قرار گرفت والا کدوم زن صاحب عقلی هس که در اسلام تحقیق کند و در وسط راه تخقیقش دلسرد نشود اسلامی که زن رو جنس دوم و ابزار ج معرفی کرده اسلامی که برده داری و کنیزداری رو تبلیغ کرده این چیزا با ادعا دین کامل تناقض دارد یا باید قبول کنیم که زن ابزار رفع نیاز مرد هس که حرف دکتر شریعتی و اسلام قبول یا هم باید طبق زمان بریم جلو و با عقل مباحث مطرح شده در اسلام رو نقد کنیم که ادعای کامل بودن دین رو رد می کند 11 لینک به دیدگاه
Ehsan 112346 اشتراک گذاری ارسال شده در 21 مرداد، ۱۳۹۰ شما اون کتاب رو که عرض کردم میتونید دانلود و بخش کوتاهیش رو بخونید!هم حجم فایل کمه و کلا کتاب کم حجم و کوتاهیه! من اولین بار که این کتاب رو خوندم تعجب کردم که چه طور در ایران آزاد (!) امکان چاپ چنین کتاب هایی رو میدن :jawdrop: اگر هم مایل نیستید مختارید :icon_pf (44): عزیزم،شما چرا هر قسمتی که خودت خوشت میاد رو جواب میدی. اصلا همه حرف های شریعتی قبول،بنده از دوستمون پرسیدم،ایشون جواب نداد. از شما هم میپرسم،آقای شریعتی اینهمه جزئیات زندگی علی و فاطمه را از کجا آورده و در کتاب هاش اینقدر قشنگ و رومانتیک نوشته؟ 7 لینک به دیدگاه
fadaki 607 اشتراک گذاری ارسال شده در 21 مرداد، ۱۳۹۰ 1- چه ربطی داره،اینها مسائل سلیقگی هست،هر کسی میتونه سلیقه ای داشته باشه.من هم نگفتم سلیقه من حق است و سلیقه دیگران باطل 2- پس مشکل این فرقه های وهابیت و بن لادن و... از کجاست؟ چرا در سایر ادیان چنین آدم کش هایی ظهور نمیکنند؟ 3- اگر به ملیت نیاز ندارد،چرا همه چیزش به عربی است؟ پس مطمئنا به ملت عرب و زبان عرب برای گسترشش نیاز داشته. 4- مشکل من کجاست ای طلبه جوان؟ 1 - تو وقتی در مطلبی گیر می کنی ..........دنبال کمیت می گردی ووقتی از نظر کمیت بی نیاز می شوی ...........کمیت زیاد را با فریب وتزویر بعنوان برتری کفیت وارونه خود علم میکنی هدف تو کوبیدن اسلام است ونه تحصیل حقایق 2 - خدا لعنت کند تو را ای دروغگو ؛ جنگ جهانی اول ودوم توسط مسلمانان شعله ورشد یا مسحیت ویهودیت است؟ فرقه های وهابیت و بن لادن و.و.و دست پروده همین مسیحیت ویهودیت مسخ شده است جنگ در عراق وافغانستان وفلسطین و.و. 3 - کاملترین زبان دنیا زبان عربی است و خداوند متعال دینش را بامعجزه که به زبان عربی نگاشته شده است یعنی قران به اثبات رساند............. خداوند متعال خالق تمام ملیت ها است ونیازی به هیکدامشان ندارد 4 - مشکل تو ماموریت تو در القای شبهه وتهاجم به ارزشها وباورهای دینی است که من نزدیک به دوسال است .......... این وظیفه به انحراف کشیدن جوانان را توسط تو را می شناسم ........ افتاد 1 لینک به دیدگاه
AmirVet 695 اشتراک گذاری ارسال شده در 21 مرداد، ۱۳۹۰ عزیزم،شما چرا هر قسمتی که خودت خوشت میاد رو جواب میدی.اصلا همه حرف های شریعتی قبول،بنده از دوستمون پرسیدم،ایشون جواب نداد. از شما هم میپرسم،آقای شریعتی اینهمه جزئیات زندگی علی و فاطمه را از کجا آورده و در کتاب هاش اینقدر قشنگ و رومانتیک نوشته؟ بنده هم از شما یک سوال می پرسم: ما ایرانی ها که به تمدن خودمون می بالیم و خودمون رو صاحب تمدن میدونیم این همه جزئیات زندگی کوروش کبیر رو از کجا آوردیم؟! ضمنا تا جایی که میدونم مدرک شریعتی تاریخ بوده! 4 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده