رفتن به مطلب

استرس چگونه بیماری می افریند؟ ( یک تصویر ساده )


Himmler

ارسال های توصیه شده

در این تصویر نشان داده میشود که استرس از طریق تاثر گذاری برسیستم عصبی از یک سو و بر محور بسیار مهم هورمونی هیپوفیز هیپوتالاموس باعث ترشحات هورمونی میشه که ان هورمون ها به نوبه خود باعث تغییراتی در بدن میگردند که افزایش یا کاهش انها باعث بیماری زایی میشه . فلش های بالا و پایین نشان دهنده ی اینست که افزایش و یا کاهش ان مواد بیماری زاست /

 

5r0b7zq8wzpw7jtg5qu.jpg

لینک به دیدگاه
  • 3 ماه بعد...

يک متخصص تغذيه با اشاره به اينکه جوانان بايد از تغذيه متنوع، متعادل و متناسب با خودشان استفاده کنند گفت: مجموعه اي از عوامل اقتصادي و اجتماعي منجر مي شود تا جوانان رفتار تغذيه اي مناسب نداشته باشند. دکتر محمد عليزاده در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، غلات، ميوه، سبزي، مرغ و گوشت را از جمله گروه‌هاي غذايي مهم نام برده و توصيه کرد: بهتر است جوانان بيشتر از ماهي، مرغ و حبوبات به جاي گوشت قرمز استفاده کنند. اين متخصص تغذيه با تاکيد بر تغذيه صحيح جوانان گفت: جوانان بايد مصرف مواد قندي و نمک را کاهش داده و استفاده از لبنيات کم چرب و مصرف دو تا سه ليوان شير در کنار ماست را در برنامه غذايي روزانه خود قرار دهند. وي با بيان اينکه اکثر غذاهاي آماده ارزش غذايي ندارند گفت: غذاهاي آماده امروزه تبديل به يکي از مشکلات و معظلات بزرگ خانواده ها شده است. دكتر عليزاده ادامه داد: غذاهاي آماده کلسترول، نمک و چربي بسيار بالايي دارند که استفاده مستمر از اين غذاها ابتلاي افراد به بيماري هاي سرطاني را تشديد مي کند. وي با بيان اينکه غذاهايي که خوشمزه و متنوع به نظر مي رسند اکثراً ارزش غذايي پاييني دارند توصيه کرد که از مصرف اين گونه غذاها کاسته شود. دكتر عليزاده همچنين گفت: مصرف غذاهايي که چربي و شکر زايد دارند نيز بايد از گروههاي غذايي حذف شوند.

استرس و اضطراب سبب تشديد اضافه وزن مي شود اين پزشک تغذيه با اشاره به تاثير استرس ها و دغدغه هاي فکري بر روي تغذيه جوانان گفت: استرس مي تواند در غذا خوردن تاثير داشته باشد خصوصاً در افراد چاق که به هنگام مضطرب شدن نمي توانند اشتهاي خود را کنترل کنند که اين امر سبب تشديد اضافه وزن در آنها مي شود. وي در ادامه با بيان اينکه اين استرس ها بر روي افراد لاغر تاثير گذاري عکسي دارد گفت: اين استرس ها در افراد لاغر باعث مي شود که نتوانند به خوبي غذا بخورند. دكتر عليزاده تصريح کرد: استرس مي تواند ناراحتي گوارشي به وجود بياورد و مکانيسمي در بدن ايجاد کند که براي سلامتي کل بدن مضر باشد.

رايج ترين دليل مسموميت غذايي عدم آگاه به اصول نگهداري مواد غذايي است عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي اورميه با بيان اينکه رايج ترين دليل مسموميت غذايي عدم آگاهي به اصول نگهداري مواد غذايي است، گفت: بايد بدانيم که بهترين دما براي رشد ميکروب ها چهار تا60 درجه مي باشد و غذاهاي پخته شده در صورت مصرف نشدن بايد سريعاً در يخچال قرار گيرد تا بستر رشد ميکروب ها فراهم نشود. دكتر عليزاده در بخش پاياني سخنان خود گفت: جوانان بايد در رعايت بهداشت فردي خود کوشا باشند چرا که نداشتن بهداشت فردي زمينه را براي بروز بيماري فراهم ميکند

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...