رفتن به مطلب

شکایات و انتقادات خود را از سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کنید


ارسال های توصیه شده

هیئت تحقیق و تفحص مجلس فراخوان همکاری صادر کرد:

شکایات و انتقادات خود را از سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کنید

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

سبزپرس – گروه قوای سه گانه: هيات تحقيق و تفحص از سازمان حفاظت محيط زيست كشور در اطلاعيه‌اي خواهان دريافت پيشنهادات و اطلاعاتي درباره شش محور فعالیت این سازمان شد.

 

به گزارش سبزپرس، متن اين فراخوان به شرح ذيل است:

اهميت حفاظت محيط زيست كشور امروز بر كسي پوشيده نيست. قانون اساسي جمهوري اسلامي در اصل پنجاهم به خوبي حيات اجتماعي رو به رشد همه‌ي نسل‌ها را وابسته و عجين شده به نگاه مثبت و سازنده‌ي عموم مردم و مسوولين در اين زمينه دانسته و تخريب و آلودگي محيط زيست را با هيچ توجيهي مجاز ندانسته است.

به همين منظور از عموم هموطنان عزيز تقاضا مي‌شود با توجه به تشكيل هيات تحقيق و تفحص از سازمان حفاظت محيط زيست در مجلس شوراي اسلامي چنان‌چه پيرامون موضوعاتي كه به شرح ذيل خواهد آمد اطلاعات، شكايات و يا انتقاد و پيشنهادي دارند به آدرس ميدان بهارستان، مجلس شوراي اسلامي هيات تحقيق و تفحص از سازمان حفاظت محيط زيست ارسال نمايند.

1- عدم اجراي وظايف قانوني به نحو احسن

2- رواج پديده‌ي زشت رشوه‌خواري و اخذ رشوه

3- عدم انجام به‌موقع كارهاي مردم

4- عزل و نصب‌هاي غيرمنطقي

5- جذب غيرقانوني نيروي انساني

6- بي‌توجهي به لطمات وارد شده به محيط زيست كشور

به گزارش سبزپرس، طرح تحقیق و تفحص از سازمان حفاظت محیط زیست روز هشتم خردادماه در مجلس شورای اسلامی به تصویب نمایندگان خانه ملت رسید. در این طرح مسایلی چون «بی توجهی به وظایف و وضعیت محیط زیست کشور»، «عزل و نصب و جذب نیروی انسانی خارج از روال قانونی»، «دریافت رشوه از سوی برخی از کارکنان» و همچنین «عدم تکریم ارباب رجوع» مطرح شده بود.

تقاضای اولیه این تحقیق و تفحص در سال 1388 از سوی «یونس اسدی»، نماینده مشکین شهر ارائه شده بود که پس از بررسی و تصویب در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی برای تصمیم گیری نهایی نمایندگان به صحن علنی ارجاع شد و در نهایت 143 نماینده به آن رای مثبت دادند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در اولین واکنش پس از تصویب این طرح در جمع خبرنگاران گفت که مسایل مطرح شده در این طرح مربوط به مدیریت پیشین این سازمان است با این حال از تحقیق و تفحص استقبال می کند، چرا که «باعث می شود تا بسیاری از مسایل، محدودیت ها و مشکلات روشن شوند.»

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...