رفتن به مطلب

به جز دي‌اکسيدکربن گازهاي ديگري نيز در افزايش گرماي زمين نقش دارند


ارسال های توصیه شده

به جز دي‌اکسيدکربن گازهاي ديگري نيز در افزايش گرماي زمين نقش دارند

متخصصان امور جوي و محيط زيستي در امريکا اعلام کردند که علاوه بر گاز گلخانه‌اي دي‌اکسيدکربن، گازهاي ديگري نيز در افزايش گرماي زمين نقش دارند.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

کارشناسان سازمان ملي «امور اتمسفريک و اقيانوس شناسي» در گزارش جديدي پيشنهاد کردند که تغييرات جوي را مي‌توان با کاهش انتشار گازهاي ديگر گلخانه‌اي به جز دي‌اکسيدکربن تحت تاثير قرار داده و در کنترل درآورد. اين کارشناسان معتقدند کاهش توليد و انتشار ساير گازها مثل متان و مونوکسيد نيتروژن مي‌تواند روند تغييرات جوي را کندتر کرده و پيامدهاي مخرب آن را به تاخير بياندازد.

خبرگزاري يونايتدپرس در اين باره گزارش داد، استفن مونتزکا، از کارشناسان اين سازمان مي‌گويد: ما مي‌دانيم که تغييرات جوي اخير قبل از هر فاکتوري حاصل افزايش انتشار گاز دي‌اکسيد کربن بر اثر احتراق سوخت‌هاي فسيلي بوده است و همچنين از آنجا که وجود اين گاز در اتمسفر همچنان تداوم دارد مي‌دانيم که اين مشکل مدت‌هاي طولاني همراه بشر خواهد بود، اما از سوي ديگر مي‌توان اميدوار بود که با کاهش انتشار گازهاي گلخانه‌اي ديگر به غير دي‌اکسيدکربن بتوان تغييرات سريعي را براي بهتر شدن اوضاع اعمال کرد.

اين کارشناسان تشريح کردند که برخي از ساير مواد شيميايي نسبت به دي اکسيد کربن طول عمر کوتاهتري در اتمسفر دارند و بنابراين با تقليل ميزان انتشار آنها، مي‌توان تاثير گرمايي آنها را بر روي سياره زمين سريعتر کاهش داد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...