رفتن به مطلب

مشکل امنیتی zero-day در ابزار تصویر وردپرس


Fahim

ارسال های توصیه شده

هکرها در حال سوء استفاده از یک مشکل در ابزار تغییر اندازه تصویر وردپرس به نام TimThumb هستند. اگرچه برخی اصلاحیه ها بر روی آخرین نسخه وردپرس اعمال شده اند، اما هکرها در حال سوء استفاده از یک مشکل در ابزار تغییر اندازه تصویر به نام TimThumb هستند که این ابزار به طور گسترده در بسیاری از تم ها برای پلت فرم وبلاگ نویسی وردپرس استفاده می شود.

ابزار TimThumb به طور ذاتی ناامن است، زیرا زمانی که یک تصویر را بازیابی می کند و اندازه آن را تغییر می دهد، فایل ها را در یک دایرکتوری می نویسد و این دایرکتوری برای افرادی که وب سایت را مشاهده می کنند قابل دسترسی است.

یک مهاجم می تواند بوسیله کشف کردن چگونگی دسترسی به Tim Thumb از سایت سوء استفاده کند و یک فایل PHP مخرب را در دایرکتوری وردپرس قرار دهد. اگر مهاجم از طریق یک مرورگر وب به فایل دسترسی داشته باشد، می تواند کد را اجرا کند.

“مارک مندر” توضیح داد که چگونه می توان قابلیت بارگذاری تصاویر از سایت های خارجی توسط ابزار TimThumb را غیر فعال ساخت. ولی اضافه کرد مطمئن ترین راه برای جلوگیری از این مشکل، حذف کردن ابزار TimThumb یا محدود کردن دسترسی آن به وب سایت های دیگر است. گذشته از آن، کاربران باید TimThumb را به آخرین نسخه آن به روز رسانی کنند.

منبع: مرکز ماهر

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...