رفتن به مطلب

ایتالیا موفق به ساخت آجر فضایی شد


ارسال های توصیه شده

۱۳ مرداد ۱۳۹۰ یک شرکت ایتالیایی در جزیره ساردنیا در غرب ایتالیا موفق به ساخت آجری خاکستری رنگ شد که می تواند در ساخت و سازهای آینده در کره ماه مورد استفاده قرارگیرد.

 

این آجر فضایی که اخیرا در اداره ثبت اختراعات اروپا نیز به ثبت رسیده است، نتیجه طرحی است که از سوی پروفسور جاکومو کائو شیمیدان دانشگاه کالیاری و با همکاری مرکز تحقیقات و توسعه و مطالعات عالی در ساردنیا، اداره انرژی و حمل و نقل مرکز ملی تحقیقات و شرکت خصوصی کورم و سرمایه گذاری 500 هزار یورویی آژانس فضایی ایتالیا تحقق یافته است.

کائو در این باره گفت: این آجر متشکل از موادی است که در کره ماه نیز وجود دارد، مانند ایلمنیت، زیرا هر طرحی در ساخت و سازهای اینده در کره ماه باید از موادی ساخته شده باشد که بتوان مشابه ان را در کره ماه نیز پیدا کرد تا بدین صورت در حمل و نقل و هزینه آن صرفه جویی کرد. ما برای این اختراع از موادی استفاده کردیم که مشابه ان در کره ماه وجود دارد.

وی افزود: یک سازه در کره ماه باید توان حفظ فضانوردان را از تشعشعات فضایی و حتی از شهاب سنگ های کوچک داشته باشد و باید محیطی داشته باشد که بتوان در داخل ان براحتی کار و زندگی کرد.

وی گفت: تحقیقات بین المللی در این زمینه سال ها است که ادامه دارد و حتی شرکتی بنام شرکت سیمان ماه تاسیس شده که از سوی ژاپنی ها و امریکایی ها برای تولید عناصر مفید برای ساخت و ساز در کره ماه مورد حمایت قرار دارد.

وی افزود: چینی ها و هندی ها خیلی تلاش می کنند تا به کره ماه برسند و در آینده حتی ناسا نیز در صورتی که کنگره امریکا اوباما را وادار به ازسرگیری برنامه های فضایی کند برای ساخت و ساز به کره ماه برمی گردد. و امید می رود که در همکاری های اینده میان ایتالیا و امریکا در زمینه فضایی، این اجر ایتالیایی نقش خود را ایفا کند.

shasa.ir

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...