رفتن به مطلب

همه ما مزاحم هستيم فيل عزيز !


ارسال های توصیه شده

همه ما مزاحم هستيم فيل عزيز

رومن گاري- آقاي فيل عزيز! حتماً وقتي داريد اين نامه را مي خوانيد از خودتان مي پرسيد چه چيز توانسته مرا به نوشتن يک متن جانور شناسي – آن هم اين قدر نگران کننده – درباره آينده بشر وادار کند؛فقط يک چيز:«غريزه محافظت از خود» مطمئناً دليلش همين است. براي اينکه مدت هاست احساس مي کنم سرنوشت ما به هم گره خورده .آقاي فيل عزيز، به نظر من شما به معناي واقعي نماينده همه چيزهايي هستيد که امروزه به نام هاي مختلف رو به انقراض هستند؛ چيزهايي مثل کارايي، منطق يا حتي استدلال اين روزها ما بيشتر ازقبل عليه موجودات ديگر و به خصوص نوع شما رفتار مي کنيم، همان طور که داريم اين کار را با خودمان هم انجام مي دهيم.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

اميدوارم اين اعتراف من را به حساب بي احترامي نگذاريد. جناب فيل، هيکل شما و اشتياق شديدتان به زندگي شما را تبديل به يک اشتباه تاريخي کرده است چون از نظر ما آدم ها شما با اين قد و هيکل براي اين عصر زيادي ناسازگار هستيد. اما براي آدم ها اين هيکل غول پيکر و مقاومتتان در برابر بادها و جزر و مدها،مثل يک پيام اطمينان بخش است که هنوز همه چيز تمام نشده و چه کسي مي داند؟ شايد اگر نابود کردن فيل ها را متوقف کنيم، بتوانيم از گونه خودمان هم محافظت کنيم. اگر انسان نشان بدهد که مي تواند به يک زندگي شگفت انگيز تر و بزرگ تر احترام بگذارد(لطفاً گوش هايتان را تکان ندهيد و خرطومتان را با عصبانيت بلند نکنيد، من قصد آزارتان را ندارم) پس هنوز شانسي هست که چنين نشانه اي از آينده پيش رويمان نباشد و انسان، اين غول ما قبل تاريخ، دست و پاگير و بي تجربه، از هر راهي بتواند زنده بماند.

بعضي وقت ها زندگي کردن کار طاقت فرسايي به نظر مي رسد حالا چه برسد به اينکه درطول اين راه خسته کننده يک بار اضافي را هم به دوش بکشيم.فيل ها بدون شک منطقي اش اين است که براي اينکه بتوانيم تمام اين سياره در حال انفجار از جمعيت را مال خود کنيم،بايد شما را نابود کنيم. شکي هم نيست که نابودي تان معني تولد جهاني را مي دهد که کاملاً در اختيار انسان است.اما دوست قديمي من، اجازه بده اين را هم بگويم:«در جهاني که فقط براي آدم ها ساخته شده. اين احتمال هست که براي خودشان هم جايي باشد!» اين طور که پيداست چيزي که از ما آدم ها باقي مي ماند فقط يک سري روبات است. ما هيچ وقت نمي توانيم خود واقعي مان را بسازيم.

آقاي فيل عزيز، اين طور است که خودمان را روي قايق مي بينيم که با بادي از منطق گرايي مطلق به سمت فراموشي مي رويم چون در يک جامعه به معناي واقعي کلمه منطقي خيال پردازها و فيل ها چيزي جز يک مشت مزاحم نيستند.

مترجم: سمانه رحيمي

منبع : همشهري جوان

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...