رفتن به مطلب

■ استفاده از تکنولوژی روسازی بتنی در جاده ها ضروری است


ارسال های توصیه شده

'حسن ولی پور' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با بیان اینکه روسازی بتنی در برخی از پروژه ها به صورت پایلوت اجرا شده است، افزود:علاوه بر این در منطقه دو شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، برای روسازی کمربندی گیلاوند از تکنولوژی بتنی استفاده شده است.

وی ادامه داد: با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و واقعی شدن قیمت حامل های انرژی و قیمت قیر باید اجبارا به سمت استفاده از بتن در روسازی جاده ها حرکت کنیم.

ولی پور با بیان اینکه در حال حاضر از بابت میزان تولید سیمان در داخل کشور حاشیه امنیت ایجاد شده است، گفت: اختلاف قیمت سیمان با قیمت قیر آنقدر قابل توجه است که بازهم استفاده از سیمان به صرفه است.

مدیر کل منطقه دو شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به عمر مفید روسازی بتنی، خاطرنشان کرد: اگر روسازی بتنی درست انجام شود، طول عمر آن حداقل به 20 سال می رسد که دو تا سه برابرعمر شیوه کنونی آسفالت است.

وی ادامه داد: علاوه بر اختلاف قیمت سیمان و قیر و عمر مفید روسازی بتنی، در حال حاضر کمبود مصالح آسفالت هم در کشور از دیگر مشکلات آسفالت به شیوه کنونی است تا جایی که در برخی از محورهای ارتباطی آسفالت نابود شده و باز هم آسفالت جدیدی باید انجام شود.

** طراحی و اجرای درست شرط ماندگاری روسازی بتنی ولی پور سپس در مورد اجرای تکنولوژی روسازی بتنی، اظهار داشت: در اجرای تکنولوژی بتنی هم باید شرایط خاص آب و هوایی، مشخصات توپوگرافی، شیب پروژه، حجم ترافیک عبوری را باید مد نظر قرار داد و نمی شود برای همه راه های کشور و در همه مناطق این شیوه را به کار برد.

مدیر کل منطقه دو شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در پایان تصریح کرد: با این وجود و در شرایطی که اختلاف قیمت سیمان و قیر بسیار قابل توجه است، استفاده از روسازی بتنی در 90 درصد از محورهای کشور می تواند اقتصادی باشد.

یادآور می شود بر اساس اظهارات وزیر پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال حاضر ظرفیت تولید سیمان در کشور به 74میلیون تن رسیده است.

به گفته'مهدی غضنفری'این میزان تولید باعث شده است که ایران در رقابت با کشورهای منطقه خاورمیانه مقام نخست را داشته باشد.

بر این اساس ایران در زمینه تولید سیمان رتبه چهارم آسیا و رتبه نهم دنیا را به خود اختصاص داده است.

این در حالی است که در طول سالیان اخیر رتبه ایران در زمینه تولید این محصول که یکی از صنایع زیربنایی است و بسیاری از پروژه های دردست ساخت و ساز بر پایه سیمان می باشد چهار رتبه پیشرفت داشته است.

طبق اظهارات غضنفری با برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان سال 1394ظرفیت تولید سیمان کشور به 110میلیون تن خواهد رسید.

منبع :

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...