رفتن به مطلب

چه اتفاقی داره میفته؟!!! - توله ببرها در راهند ؟!!!


ارسال های توصیه شده

توله ببرها در راهند :banel_smiley_4:

اسماعيل کهرم- مي گويند حافظه جمعي مردم ضعيف است و همه خود را به راحتي و به سرعت به دست فراموشي مي سپارند. شايد اين خود يک نعمت باشد ولي اگر فاجعه هايي که اتفاق مي افتد تا ابد پاي احساسات انسان ها را به زنجير مي کشد و زندگي امروز و آينده ما در گرو گذشته ما خواهد بود.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

مثلاً همين هفت هشت ماه قبل تهران و چند شهر ديگر آنچنان آلوده بودند که به راستي نفس کشيدن ممکن نبود. خوب اکنون ما و مقامات چقدر به آن فکر مي کنيم؟ در ماههاي سرد پيش رو با زهم آش همان است و کاسه همان! چقدر خود را براي فاجعه هايي مانند زمين لرزه و سيل َآماده کرده ايم. چقدر به زلزله رودبار و يا بم فکر مي کنيم؟ به راستي چقدر به سرنوشت محتوم ببرهاي سيبري مي انديشيم.همين چندي قبل مسئله اين ببرها نقل محافل بود و حالا همه چيز را فراموش کرده ايم. ببر نر در اثر جراحت وارده (از طرف ماده) با مرگي دردناک از ميان رفت و جسد آن در سردخانه اي جاي گرفت و ببر ماده در داخل يک اطاق در پارک ارم. تنها و محزون در انتظار پيوستن به ياري است که هرگز نداشت. و اکنون زمزمه هايي در مورد ورود توله ها از روسيه قوت گرفته است و چندي پيش رئيس سازمان حفاظت محيط زيست با اصرار و ابرام انجام يک کار تحقيقاتي با ارزش اعلام کرد که اين کار در دست انجام است و حتماً اجراء خواهد شد ولي به راستي چرا؟ شما که در سراسر ايران يک منطقه طبيعي براي رها کردن اين توله ها نداريد و حداکثرآنکه زيستگاه ميانکاله را آماده کنيد و آنها را داخل حصار نگه داري کنيد که چي؟ زحمت محيط بانهاي ميانکاله را زياد کنيد که دنبال الاق هاي پير و فرسوده بگردند؟و ذبح اسب و قاطر و استر را فرا بگيرند و به جاي حفاظت از طبيعت در حال تخريب ميانکاله عزيز، سيرک داري را تمرين کنند. به راستي که اين حافظان طبيعت چه فکر مي کردند و چه شد؟ آنها براي نزديکي و حفاظت از طبيعت به اين کار کشانده شدند و در استاني زباله توريست هاي بي مبالات را جمع آوري مي کنند و در جايي ديگر آماج تير متخلف ها مي شوند و چون هميشه بار اضافي اين عمل غير علمي و بي حاصل بر دوش حافظان طبيعت خواهد بود. اين عمل درسطح فعاليت هاي باغ وحش است نه در کلاس سازمان حفاظت محيط زيست. دست از اين سودا کشيدن ارجح است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...