رفتن به مطلب

تائيدخطرناک بودن ميزان uv از 10 صبح تا 6 بعدازظهر


ارسال های توصیه شده

تائيدخطرناک بودن ميزان UV از 10 صبح تا 6 بعدازظهر

ايرن: اشعه ماوراء بنفش به شدت خطرناک است به طوريکه دبير انجمن متخصصين متخصصين پوست و موي ايران تاکيد دارد واژه "خطرناک" چند بار تکرار شود تا شدت موضوع بيش از پيش براي مردم آشکار شود.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

به گزارش خبرنگار مهر، موضوع اشعه ماوراءبنفش و خطراتي که اين اشعه براي سلامت مردم به دنبال دارد باعث شده تا کارشناسان و برخي از مديران دستگاههاي مرتبط با سلامت نسبت به عوارض اشعه ماورءبنفش هشدار داده و از مردم بخواهند که با رعايت نکات بهداشتي و ايمني، خود را از خطرات اين اشعه در امان نگه دارند.

معصومه ابتکار، رئيس کميته محيط زيست شوراي شهر تهران گفته است که ميزان اشعه ماوراي بنفش در ميانه روز همچنان بحراني است و توصيه مي شود شهروندان تهراني از عينک و کلاه استفاده کنند.

به گفته کارشناسان مسائل محيط زيست، ميزان اشعه ماوراء بنفش موضوعي نيست که بتوان آن را بدون دليل علمي و مستند رد يا تاييد کرد. بلکه هم اکنون سايتهاي بين المللي وجود دارند که ميزان اشعه ماوراي بنفش را سنجش مي کنند.

اين در حالي است که مرکز کنترل کيفيت هوا در تهران، ميزان اشعه ماوراءبنفش را اندازه گيري و اطلاع رساني مي کند.

آفتاب سوختگي، برنزه شدن، پيري زودرس پوست و التهاب قرنيه ناشي از نور از شايعترين اثرات حاد و سرطان پوست، آب مرواريد و تضعيف دستگاه ايمني بدن مهمترين اثرات مزمن پرتوهاي فرابنفش خورشيد (UV) است که دکتر کاظم ندافي، رئيس مرکز سلامت محيط و کار وزارت بهداشت به آن اشاره کرده و گفته است که قرار گرفتن طولاني مدت در معرض تابش فرابنفش، اثرات حاد و مزمني را براي سلامت پوست، چشم و سيستم ايمني انسان دارد.

ندافي با اشاره به اينکه خطرناک بودن اين پديده فقط مربوط به روزهاي اخير نبوده است، عنوان داشته که پرتو فرابنفش در 130 تا 140 روز از سال معمولا در وضعيت خطرناک قرار دارد.

اما روز گذشته بهرام صناعي، رئيس سازمان هواشناسي کشور با کذب خواندن شدت اشعه ماوراءبنفش در ساعاتي از روز، گفته است که فقط 10 دقيقه از روز آن هم از 14:30 تا 14:40 خطرناک است.

اين مقام سازمان هواشناسي معتقد است که طرح اين قبيل موضوعات و خطرناک جلوه دادن اشعه ماوراءبنفش به خاطر بازار مکاره اي است که عده اي براي فروش عينکهاي آفتابي و کرمهاي ضد آفتاب، به راه انداخته اند.

اما دکتر محمد گلشني ، دبير انجمن متخصصين پوست و موي ايران با رد اين اظهار نظر رئيس سازمان هواشناسي، به خبرنگار مهر گفت: اشعه ماوراءبنفش از 10 صبح تا 6 بعداز ظهر بسيار خطرناک است و مي بايست در اين ساعات از کلاه و عينک و کرمهاي ضد آفتاب استفاده کرد.

اين متخصص پوست و مو با تاکيد بر اينکه در استفاده از کرم ضدآفتاب و کلاه و عينک مسئله زيبايي مطرح نيست، افزود: اشعه ماوراءبنفش سرطانزاست.

گلشني گفت: از قول بنده کلمه خطرناک را چند بار بنويسيد تا مردم متوجه خطرات و عوارض زيانبار اشعه ماوراءبنفش باشند.

مهندس علي گوراني، کارشناس اداره پرتوهاي وزارت بهداشت نيز در ارتباط با اظهارات رئيس سازمان هواشناسي گفت: ما چاره اي نداريم جز اينکه به صورت علمي و مستند با مشکلات برخورد کنيم.

وي با اشاره به آمار بالاي آسيبهاي پوستي در کشور، افزود: متخصصين طب پزشکي تاييد مي کنند که عمده آسيبهاي پوستي ناشي از اشعه ماوراءبنفش است.

اين کارشناس وزارت بهداشت ادامه داد: براي برخورد با اين قبيل مشکلات مي بايست در قالب برنامه اي مدون، مستند و علمي کار را پيش برد تا آسيبهاي سلامت و اقتصادي بيماريهاي پوستي کاهش پيدا کند.

گوراني گفت: ميزان اشعه ماوراءبنفش را ما نمي گوييم بلکه دستگاههاي اندازه گيري و سايتهايي که به همين منظور راه اندازي شده اند، مشخص مي کنند. بنابراين نمي توان منکر اين قضيه شد که حجم بيماريهاي پوستي در کشور زياد شده و بيش از 70 درصدي اين آسيبها ناشي از اشعه ماوراءبنفش است

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...