رفتن به مطلب

بروز نقص فني در سيستم ترمز برخي محصولات سايپا؛ فراخوان فقط براي نمايندگي‌ها


ارسال های توصیه شده

ایسنا - سيستم ترمز خودروهاي خانواده پرايد روي پلت‌فرم ايكس100 و تيبا دچار نقص فني شده‌اند. ترمز خودرو جزو سيستم‌هاي فوق‌ ايمني است و كوچك‌ترين اشكالي در كارآيي آن مي‌تواند به حوادث مرگبار منجر شود. ظاهرا سايپا به تازگي اقدام به انتشار فراخوان براي اصلاح يك قطعه خاص در سيستم ترمز خودروهاي توليد شده روي پلت فرم ايكس100 و تيبا كرده‌ است.

طبق گزارش‌هاي رسيده، محصولات توليد شده در فاصله روزهاي 21 ارديبهشت تا 16 تير ماه امسال دچار نقص فني در سيستم ترمز هستند. علت اين نقص فني نيز جايگزين كردن يك قطعه داخلي‌سازي شده به نام "اورينگ" يا "واشر پمپ ترمز" ذكر شده كه بسيار زودتر از آنچه در استاندارد آن آمده دچار خوردگي مي‌شود و در نتيجه روغن ترمز نشت مي‌كند. نشت روغن ترمز باعث مي‌شود كارآيي ترمز از بين برود و امكان كنترل آن وجود نداشته باشد.

اگرچه به عقيده برخي از كارشناسان، فراخوان از خودروها امروزه در جهان يك امر عادي محسوب مي‌شود كه در مورد همه خودروسازان رخ مي‌دهد، اما اعلام فراخوان در ايران معمولا به صورت غير رسمي انجام مي‌شود. نمونه آن نيز آتش‌سوزي خودروهاي پژو405 در گذشته بود كه ايران‌خودرو در ابتدا براي اعلام فراخوان مقاومت نشان مي‌داد. اكنون فراخوان سايپا نيز چنين وضعيتي دارد و اين موضوع تنها به نمايندگي‌هاي مجاز اين شركت ابلاغ شده است.

عدم اطلاع‌رساني عمومي نسبت به مشكل فوق در محصولات سايپا موجب شده كه مالكان محصولات اين شركت به صورت اتفاقي و هنگامي كه براي رفع ساير عيوب به نمايندگي‌ها مراجعه مي‌كنند، از اين مشكل باخبر شده و نسبت به رفع آن اقدام كنند؛ در غير اين صورت ساير مالكان خودرو كه به نمايندگي‌ها مراجعه نكرده‌اند، از نقص فني در سيستم ترمز خودرو خود خبر ندارند.

پيگيري‌هاي خبرنگار ايسنا حاكي از آن است كه در حال حاضر قطعه‌اي (واشر پمپ ترمز) كه موجب نقص در سيستم ترمز محصولات پرايد (پلت‌فرم ايكس100) و تيبا شده، در نمايندگي‌هاي خدمات پس از فروش هم كم‌ياب است.

به گفته مشتريان مراجعه كننده به نمايندگي‌هاي سايپا، قطعه مورد فراخوان در نمايندگي‌ها موجود نيستند و تامين ديرهنگام قطعه مورد نظر در شبكه خدمات پس از فروش موجب كند شدن روند كنترل بحران ناشي از آن شده است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...