رفتن به مطلب

يورو4 فقط يک سال؟


ارسال های توصیه شده

يورو4 فقط يک سال؟

ايرن-محمد محمد پور:در شرايطي که قرار است خودروسازان از ابتداي سال آينده استاندارد آلايندگي يورو4 را در محصولات خود اعمال کنند، از سازمان محيط زيست خبر مي رسد که رعايت استاندارد آلايندگي يورو5 از ابتداي سال 91 اجباري مي شود.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

به گزارش خبرگزاري محيط زيست ايران،قرار بر اين بود که استاندارد يورو3از ابتداي سال 89 الزامي شود اما دولت پس از اينکه استدالال خودروسازان را شنيد تصميم گرفت يورو3 را حذف کنند تا آنها مستقيم از يورو2 به يورو4 بپرند.

از سوي ديگر وزارت نفت نيز آمادگي خود را براي تهيه سوخت مورد نياز با استانداردهاي جديد اعلام کرد.ابتدا قرار شد که سوخت يورو5 از يکي از کشورهاي آسياي ميانه تأمين شود اما با اعلام خبر توليد سوخت يورو5 در ايران،بحث واردات سوخت منتفي شد.

حالا خودروسازان آماده اجراي قانون هستند.اسماعيلي،رييس اداره محيط زيست سايپا، مي گويد که اقدامات لازم انجام شده و قطعا از ابتداي سال 91محصولات سايپا استاندارد يورو4 را پاس مي کنند.

از ايران خودرو نيز اخبار مشابهي به گوش مي رسد گرچه به نظر سايپا کمي بيشتر پيش رفته است.

همه اينها در شرايطي است که سازمان محيط زيست تصميم گرفته از ابتداي سال 92 رعايت استاندارد آلايندگي را براي خودروسازان داخلي اجباري کند.

در شرايطي که دولت به علت کوتاهي عمر قانون رعايت يورو3 که فقط 2 سال بود،با حذف آن موافقت کرد اما حالا مشخص شده که قانون يورو4 فقط يک سال عمر خواهد کرد.

آيا اين قانون اجرايي مي شود يا باز هم بحث جامپينگ،اين بار از يورو2به يورو5 پيش مي آيد؟

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...