رفتن به مطلب

استفاده از ناظران غیربومی برای سرشماری آهو در سال 89


ارسال های توصیه شده

استفاده از ناظران غیربومی برای سرشماری آهو در سال 89

ایرن-محمد محمد پور:برای اولین بار در سرشماری آهو زیستگاه های تحت کنترل سازمان محیط زیست از ناظران استان های همجوار استفاده شد.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

به گزارش خبرگزاری محیط زیست ایران،سرشماری آهو در سال 89 یک تفاوت عمده با سرشماری این گونه ارزشمند جانوری در سال 88 داشت و آن استفاده از ناظران غیر بومی بود.

 

طبق اعلام رسمی سازمان محیط زیست حدود 18 هزار رأس آهو در زیستگاه های 16 استان کشور سرشماری شده بود که به عقیده کارشناسان مستقل محیط زیست این آمار به واقعیت نزدیک نبود.

 

کارشناسانی نظیر دکتر دهزاد عقیده داشتند که یک سازمان دولتی هیچگاه آمار کاهش یک گونه جانوری را اعلام نمی کند و نمی توان به این آمار استناد کرد اما در مقابل،مسوولان محیط زیست به خصوص دکتر صدوق از این آمار دفاع می کردند.

 

محیط زیست برای اینکه به حرف و حدیث ها خاتمه بدهد در سرشماری جدید خود از این ناظران استفاده کرده است.

 

مدیرکل دفتر تنوع زیستی و حیات وحش سازمان محیط زیست به ایرن می گوید:"در سرشماری آهو تلاش ما بر این بود که آمار دقیق تر نسبت به سال 88 باشد بنابراین برای سرشماری آهو در هر استان از کارشناسان و ناظران استان همجوار بهره گرفتیم."

 

وی ادامه می دهد:"نمی گوییم آنچه به دست آمده کاملا عاری از اشتباه است اما فکر می کنم با این شیوه نتایج سرشماری دقیق تر از قبل باشد."

 

مدیرکل دفتر حیات وحش البته آماری از تازه ترین سرشماری آهو در سراسر کشور ارایه نداد اما در خبری نگران کننده گفت که آمار پستانداران شاخص نظیر قوچ ومیش،کل وبز و آهو در سال 89 نسبت به سال 88 حدود 10 درصد کاهش یافته است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...