رفتن به مطلب

کودکان زیر ۵ سال باید حداقل ۳ ساعت در روز فعالیت جسمی داشته باشند


ارسال های توصیه شده

فعالیت های بدنی روزمره ی کودکان، از جمله موضوع هایی است که تا به حال به روش های متفاوت مورد مطالعه قرار گرفته است. گزارش های رسیده حاکی است، در سال های اخیر بر تعداد کودکانی که عوامل خطر زای بیماری کرونری قلب دارند، افزوده شده است.

 

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، به نظر می رسد که این افزایش عوامل خطر زا در کودکان هم چنان ادامه خواهد داشت. و کودکانی که در شرایط وخیمی به سر می برند در سال های بعدی زندگی هم در همین وضعیت باقی می مانند.

اینک دولت انگلیس راهبرد ورزشی جدیدی به منظور مبارزه با چاقی کودکان زیر ۵ سال را منتشر کرده است.

 

 

بر اساس گزارشی که جدیدا منتشر شده ، هدف اولیه راهبرد جدید کودکان زیر ۵ سال است و بر اساس آن این دسته از کودکان باید بطور روزانه دست کم ۳ ساعت فعالیت جسمی داشته باشند.

 

 

سالی دیویس از مسئولان رده بالای بهداشت در بریتانیا در این خصوص گفت: من فکر می کنم والدینی وجود دارند که به اهمیت فعالیت جسمی کودکانشان واقف نبوده و نمی دانند که آنها در طول روز باید دست کم ۳ ساعت فعال باشند.

دیویس افزود: بخشی دیگر از والدین هم که آگاهی دارند آنچنان در فعالیت های روزانه غرق شده اند که ممکن نیست اولویت این مسئله را کامل درک کرده و اجرا کنند.

بر اساس نتیجه پژوهش ها در کشور انگلیس، تنها ۳۰ درصد کودکان زیر ۵ سال در طول روز، این زمان را به فعالیت جسمی اختصاص می دهند.

وضعیت فعالیت جسمی کودکان می تواند در کاهش بیماری های قلبی در بزرگ سالی مؤثر باشد، تحقیقات بسیاری آغاز شدند که به تشریح عوامل خطرزای بیماری قلبی در کودکان پرداخته اند.

تحقیقات نشان می دهد اگر زندگی این کودکان همراه با فعالیت بدنی باشد، این قبیل ناراحتی های آن ها همیشگی نخواهد بود. معمولاً عوامل خطر زای این گونه بیماری ها در کودکانی وجود دارد که والدین آن ها نیز دارای همین عوامل باشند، و یا این که یکی از والدین آن ها در اثر بیماری کرونری قلب در سن جوانی فوت کرده باشد.

به عبارت دیگر، وجود عوامل خطرزای بیماری قلبی به وراثت نیز بستگی دارد.

 

 

 

 

عوامل خطر زای بیماری قلبی شامل موارد زیر است:

۱٫ چربی بدن

۲٫ فشار خون

۳٫ چربی خون شامل کلسترول و تری گلیسرید خون

۴٫ دیابت یا میزان گلوکز خون

۵٫ اسید اوریک خون

۶٫ فقدان فعالیت بدنی

 

 

مردان و زنان بسیاری روزانه انواع فعالیت های بدنی را به دلیل نوع شغلشان انجام می دهند.در حالی که برای بررسی میزان فعالیت بدنی کودکان باید به فعالیت های اوقات فراغت آن ها توجه کرد. اندازه گیری این فعالیت ها بسیار مشکل تر از فعالیت های شغلی است. هم چنین، سال های زیادی از زندگی کودکان در مدرسه می گذرد و فرصت اندکی برای انجام فعالیت های بدنی متنوع دارند.

تحقیقات زیادی روی اثرات فعالیت های بدنی کودکان بر عوامل خطر زای بیماری قلبی انجام شده اند که اکثر آن ها نشان داده اند، کودکانی که در مدرسه و اوقات فراغت خود فعالیت بدنی دارند، از میزان چربی بدن و چربی خون پایین تری برخوردارند.

این نتیجه نشان می دهد، مدرسه به عنوان مکانی که کودکان، بیشتر وقتشان را در آن می گذرانند، وظیفه دارد، برای کودکان به میزان کافی فرصت های انجام فعالیت بدنی و ورزش کردن فراهم آورد.

پژوهشگران می گویند سعی کنید در بین دوره های فعّالیت بدنی کودک و زمان استراحت او، تعادل برقرار نمائید تا کودک دوباره آرامش یابد و بتواند بدن خود را برای فعالیت بدنی مجدد آماده سازد .

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...