رفتن به مطلب

تقسیم فضا بین عابر پیاده و وسایل نقلیه


ارسال های توصیه شده

یکی از مسائل مهم در طراحی یک خیابان تجاری، حفظ تعادل در تقسیم فضای موجود برای ایجاد پیاده رو و فضای کافی برای ساخت خیابان هایی با عرض مناسب به منظور رفت و آمد خودروها می باشد. تعادل یعنی اینکه فضای در نظر گرفته شده برای پیاده روها به گونه ای باشد که پیاده روی در آن کاملاً راحت باشد و مردم را به آمدن به این اماکن ترغیب کند، از طرفی فضای کافی برای رفت و آمد پارک کردن خودروها، حرکت خودروهای اورژانسی و پلیس را در غین تردد خودروهای دیگر فراهم آورد.

حفظ تعادل خیابان هم از جنبه طراحی و هم از جنبه مدیریتی اهمیت دارد، چرا که می توان این مکان ها را با تغییر فیزیکی خیابان (ساخت پارکینگ های رایگان و یا گسترش پیاده روها) و نیز با اعمال برخی قوانین راهنمایی و رانندگی فراهم آورد. برای مثال یک خیابان را در 24 ساعت شبانه روز می توان به این شیوه اداره کرد که از ساعت 12 تا 2 بعد از ظهر فقط ویژه عابرین پیاده باشد و باقی ساعات روز برای رفت و آمد خودروها. البته اعمال چنین قوانینی به نظارت کافی در طول شبانه روز نیاز دارد تا از کار آمد بودن آن اطمینان حاصل شود.

 

دانلود مقاله

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...