رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

پیمانکار : مشارکت ایرانشهر- تابلیه

مشاور : پژوهش عمران راهوار- D2 Consulting

منطقه شهرداری : 3

شرح كلي پروژه :

با خاتمه بزرگراه نیایش در تقاطع ولی عصر ، بار ترافیکی تردد از غرب به شرق ، وارد خیابانهاي ولیعصر ، اسفندیار و بزرگراه مدرس می گردد . همچنین جهت تردد از شرق به غرب نيز بار ترافیکی بزرگراه صدر وارد بزرگراه مدرس و چمران شده و ترافیک سنگینی را به منطقه وارد می نماید لذا به منظور حل مشكل ترافيكي منطقه اين پروژه با دو تونل رفت و برگشت شرقي و غربي طراحي شده است . به اين ترتيب ترافيك عبوري از بزرگراه صدر از طريق تونل شرقي- غربي به صورت مستقيم به بزرگراه نيايش وارد مي شود و ترافيك عمده بزرگراه نيايش در مسير غرب به شرق از طريق تونل بطور مستقيم به بزرگراه صدر مي رسد.

اين پروژه بصورت PC با مشارکت پيمانكاران ایرانشهر و تابلیه به روش NATM در دست اجرا مي باشد و طراحي پروژه نيز توسط مهندسین مشاور پژوهش عمران راهوار و مشاور اتريشيD2 Consult انجام مي گردد . عمليات اجرايي این پروژه بطول 11هزار و 120متر بين تقاطع بزرگراه های صدر- مدرس و بزرگراه نيايش با استقرار 9 کارگاه انجام می شود.

مشخصات فني پروژه :

دو تونل رفت و برگشت مجزا به عرض 16 مترمطابق طرح هندسی پروژه (تونل شمالی 2651 متر و تونل جنوبی 2614 متر)

کل تونل های پروژه شامل تونلهای اصلی و دسترسی و تونل عبور اضطراري(Cross passages) حدود 7941 متر میباشد.

مقطع تونل شامل :

سه خط کامل هر یک به عرض 5/3 متر

یک خط توقف به عرض 5/2 متر

یک خط پیاده رو به عرض 1 متر

یک خط ایمنی به عرض 5/0 متر

لاینینگ : به ضخامت 70 – 50 سانتی متر ( براساس طرح نهایی ممکن است تغییر یابد)

ويژگي فني اين پروژه تقاطع تونل هاي مختلف با تونل هاي اصلي مي باشد.

لینک به دیدگاه

يشروي تونل نيايش در 28 جبهه‌كاري

به‌گزارش «شهر» به‌نقل از پايگاه خبري معاونت فني و عمراني شهرداري تهران، در اين بازديد كه به اتفاق حمزه شكيب، رئيس كميسيون عمران شوراي شهر، علي‌رضا دبير، عضو هيأت رئيسه شورا، عيسي شريفي معاون هماهنگي و امور مناطق، مازيار حسيني معاون فني و عمراني و جعفر تشكري هاشمي معاون حمل و نقل و ترافيك انجام شد، حاضران از تعدادي از جبهه‌هاي كاري تونل نيايش ديدن‌كـرده و در جريان عمليات صورت‌ گرفته قرار گرفتند.

 

 

دكتر محمدباقر قاليباف، شهردار تهران در نشستي‌كه بعداز بازديد برگزارشد، ضمن استماع گزارش كامل پيشرفت پروژه در بخش‌هاي مختلف آن، با تأكيد مجدد بر رعايت هم‌زمان دو اصل سرعت و دقت در اين پروژه گفت: بايد حتي‌المقدور سعي كرد مزاحمت‌هايي كـه درطـول احداث تونل نيايش و بزرگراه طبقاتي صدر براي ساكنان محلي ايجاد مي‌شود، به حداقل ممكن برسد.

 

 

او تاكيد كرد: بنابراين از دست‌اندركاران پروژه موكدا مي‌خواهم ضمن لحاظ ‌كردن فاكتور دقت در همه بخش‌هاي فعاليت‌هاي عمراني مربوط به اين طرح عظيم، تا آنجا كه امكان ‌دارد سرعت كار افزايش يابد تا برخي از تبعات پروژه‌هاي اين‌چنيني مثل توليد آلودگي‌ صوتي براي مجاوران طرح كاهش يافته و ساكنان محلي كمتر در معرض اين قبيل مشكلات قرارگيرند.

 

 

بخش تونلي پروژه صدر ـ نيايش هم‌اكنون در 28 جبهه كاري فعال است كه 11 جبهه مربوط‌ بـه بخش شرقي و 17 جبهه مربوط‌ به بخش غربي تونل است. روند حفاري در اين بخش در مجموع از وضعيت مناسبي برخوردار بوده و پيش‌بيني‌هاي لازم براي بخش‌هاي بعدي پروژه از جمله تهيه قـالـب و آمـاده‌سـازي پـوشش نـهـايي تـونـل صورت گرفته‌است.

 

 

در پايان نشست مشترك شهردار تهران و اعضاي شوراي اسلامي پايتخت، دكتر شكيب رئيس كميسيون عمران شوراي شهرتهران پرسش‌هايي را از دست‌اندركاران پروژه مطرح‌ و پاسخ‌هاي خود را ازاعضاي حاضر در‌جلسه دريافت كرد.

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...