spow 44197 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 19 تیر، ۱۳۹۰ تفاوت بین افراد کارآمد و افرادی که از کارایی پایینی برخوردارند تا حد زیادی از طریق این که در انجام چه کارهایی تنبلی می کنند قابل تشخیص است؛ چون به هر حال باید در انجام برخی کارها تنبلی کنید. از همین امروز یاد بگیرید که کارهای کم ارزش را انجام ندهید. برای تعیین کارهایی که باید در اولویت قرار گیرد باید کارهایی را نیز که در اولویت نیستند مشخص کنید. قانون: میزان موفقیت شما در استفاده بهتر از وقت و کنترل زندگی فقط بستگی دارد به اینکه تا چه حد می توانید از انجام کارهایی که در زندگی شما از اهمیت کمتری برخوردارند دست بردارید. یکی از پرقدرت ترین کلمات در مدیریت زمان کلمه ”نه“ است. به هر کاری که استفاده بهینه از وقت و زندگی تان نیست ”نه“ بگویید. تنبلی سازنده در واقع تصمیم گیری عاقلانه و خردمندانه در مورد این است که دقیقاً چه کارهایی را از این به بعد نباید انجام دهید. 3 لینک به دیدگاه
spow 44197 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 19 تیر، ۱۳۹۰ یکی از راههای انجام سریع تر و بیشتر کارها این است که اول از سخت ترین کارها شروع کنید. این همان ”قورباغه ای است که باید بخورید“ برای این که این عادت را در خود به وجود آورده و تقویت کنید، مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید: در پایان روز برای فردا و در آخر هفته برای هفته آینده لیستی از تمام کارهایی که باید انجام دهید تهیه کنید. این لیست را با استفاده از روش الف- ب- پ- ت- ث و نیز قانون 20/80 مرور کنید و تغییرات لازم را در آن بدهید. از میان وظایف و کارها، کار الف-1 را که مهمترین کار و وظیفه شماست انتخاب کنید. هر چیزی را که برای شروع و تمام کردن این کار لازم دارید آماده کنید. میز کارتان را کاملاً تمیز کنید به طوری که صبح روز بعد فقط همین کار، یعنی مهمترین کار، روی میزتان منتظر انجام دادن باشد. خودتان را موظف کنید هر روز بدون وفقه و تنبلی قبل از پرداختن به هر کار دیگری مهمترین کار را شروع کنید. به مدت 21 روز به همین صورت کار را ادامه دهید. با این انضباط فردی، شما به معنای واقعی کلمه در کمتر از یک ماه کارایی خود را دو برابر خواهید کرد. شروع روز با سخت ترین کار، یا قسمتی از آن، یک شروع بسیار خوب و پر انرژی برای شما خواهد بود. این کار باعث می شود که از این به بعد توانایی و کارآیی بیشتری داشته باشید. 3 لینک به دیدگاه
spow 44197 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 19 تیر، ۱۳۹۰ از نظر روانی شروع قسمتی از یک کار بزرگ، آسانتر از شروع تمام آن کار است. اغلب اوقات هنگامی که یک قسمت از کاری را شروع می کنید و به اتمام می رسانید، مشتاق می شوید که قسمت بعدی را شروع کنید و به همین ترتیب خواهید دید که حتی قبل از آن که خودتان متوجه شوید تمام کار به اتمام رسیده است. انسان به طور ناخودآگاه از تمام کردن یک کار یا پروژه احساس رضایت و خشنودی می کند. این احساس تمام کردن به شما انگیزه می دهد که کار جدیدی را شروع کنید تا تمام شدن آن به فعالیت ادامه دهید. تمام شدن کار باعث ترشح آندروفین در مغز می شود که احساس شعف را در انسان ایجاد می کند. 3 لینک به دیدگاه
spow 44197 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 19 تیر، ۱۳۹۰ استراتژی ایجاد وقت بیشتر مستلزم آن است که متعهد شوید با یک برنامه زمان بندی شده روی کارها و وظایف بزرگ و مهم تان کار کنید. رمز موفقیت در استفاده از روش ”کار کردن روی یک پروژه در ساعات معین“ این است که برای هر روز از روز قبل برنامه ریزی کنید و به هر کار یا فعالیتی ساعت یا مدت معین اختصاص دهید. به این ترتیب خواهید توانست هنگام انجام هر کار از تداخل سایر کارها با آن که موجب توقف انجام آن شود جلوگیری کنید و بی وقفه به همان کار بپردازید. برای موفقیت در این برنامه بهتر است که هر دقیقه را به حساب بیاورید. 3 لینک به دیدگاه
Saman_88 8062 اشتراک گذاری ارسال شده در 19 تیر، ۱۳۹۰ من خوندمش کتاب جالبیه ! آخر همه ی نوشته هاش به خوردن قورباغه ختم میشه ! 3 لینک به دیدگاه
spow 44197 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 19 تیر، ۱۳۹۰ منتظر نمانید. زمانی مناسب تر از اکنون وجود ندارد. از همین نقطه ای که ایستاده اید با همین ابزار و امکاناتی که در اختیار دارید کار را ادامه دهید. ناپلئون هیل رسیدن به یک موفقیت بزرگ در گرو داشتن سرعت در انجام کار است. برای این منظور باید کار را شروع کنید و با سرعتی یکنواخت ادامه دهید. 3 لینک به دیدگاه
spow 44197 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 19 تیر، ۱۳۹۰ کارایی و بهره وری فردی بالا بستگی دارد به میزان توانایی شما در انتخاب مهمترین کار، شروع آن و تمرکز کامل تا اتمام آن. با تمرکز کامل روی مهمترین کار می توان زمان لازم برای اتمام آن را تا 50% یا حتی بیشتر کاهش داد. در واقع هنگامی که مهمترین کارتان را انتخاب می کنید هر کار دیگری اتلاف وقت محسوب می شود. زیرا طبق اولویت بندی هایتان هیچ کار یا فعالیتی به اندازه این کار مهم نیست. کلید همه این موفقیت ها این است که با ارزش ترین و مهم ترین کاری را که در هر لحظه می توانید انجام دهید مشخص کنید و آنگاه ”قورباغه را قورت بدهید.“ 3 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده