رفتن به مطلب

بیا منو قورت بده...


spow

ارسال های توصیه شده

این تاپیک مجموعه مطالب کتاب قورباغه ات را قورت بده نوشته برایان تریسی هست ومجموعه دستورالعملهاییست برای تنبلهایی مثل من که زمان رو مدیریت کنند وبتونن با برنامه ومنظم کارشونو ادامه بدند

کتابش تو همه جای نت هست ولی تجربه میگه ما بعد ازدانلود تا مدتها سراغ کتاب نمیریم مگراینکه واقعا یه چیزایی رو قورت داده باشیم

اینم مجموعه مطالبی درراستای قورت دادن من!

  • Like 10
لینک به دیدگاه

شما هیچ وقت برای انجام تمام کارهایی که باید انجام بدهید فرصت کافی ندارید. شما فقط به یک طریق می توانید وقت و زندگی خود را تحت کنترل در آورید و آن هم تغییر دادن روش فکر کردن، کار کردن و نحوه روبرو شدن با سیل بی پایان کارهایی است که هر روز بر سرتان می ریزد.

کلید موفقیت، عمل کردن است. اصولی که در اینجا ارائه می شود برای رسیدن به پیشرفت ها و نتایج سریع و قابل پیش بینی نتیجه بخش هستند. هیچ محدودیتی در مورد آنچه می توانید انجام دهید وجود نخواهد داشت، به شرطی که یاد بگیرید چطور «قورباغه را قورت بدهید.»

  • Like 6
لینک به دیدگاه

برای هر موفقیت یک ویژگی هست که فرد باید آن را داشته باشد و آن مشخص بودن هدف است به بیان دیگر، فرد باید بداند چه می خواهد و شدیداً خواستار بدست آوردن آن باشد. ناپلئون هیل

در بالا بردن کارایی فردی مهمترین اصل روشن بودن هدف است. هر چه برایتان روشنتر باشد که چه می خواهید و برای بدست آوردن آن چه باید بکنید، سریعتر کارها را به اتمام می رسانید.

روشن نبودن هدف، سردرگمی و پریشان فکری در مورد این که چه کاری را، چرا و چگونه باید انجام دهید یکی از دلایل اصلی نداشتن انگیزه است.

  • Like 6
لینک به دیدگاه

یک روش عالی برای موفقیت در کار این است:افکارتان را روی کاغذ بیاورید.

شما می توانید از یک روش مؤثر برای مشخص کردن و رسیدن به اهدافتان استفاده کنید.این روش 7 مرحله ساده دارد:

1- مشخص کنید دقیقاً چه می خواهید.

2- هدف خود را روی کاغذ بیاورید.

3- برای هدف خود مهلت تعیین کنید.

4- از تمام کارهایی که فکر می کنید باید برای رسیدن به هدفتان انجام دهید فهرستی تهیه کرده و هر بار چیز جدیدی به ذهنتان رسید آنرا به لیست اضافه کنید.

5- فهرست را به یک برنامه تبدیل کنید و کارها را اولویت بندی کنید.

6- فوراً کار را بر اساس برنامه شروع کنید.

7- تصمیم بگیرید که هر روز برای آن که قدمی به سوی هدف اصلی بردارید کاری را انجام دهید. هر روز صبح فعالیت هایتان را با مهمترین کار آغاز کنید.

  • Like 5
لینک به دیدگاه

برنامه ریزی، آوردن آینده به زمان حال است تا بتوانید همین الآن کاری برای آن انجام دهید. آلن لاکین

ذهن شما قدرتمندترین وسیله ای است که برای افزایش بهره وری خود در اختیار دارید. قابلیت شما در برنامه ریزی درست، قبل از شروع کار، معیار توانایی کلی شماست. در مقابل هر دقیقه وقتی که صرف برنامه ریزی می کنید معادل ده دقیقه وقت در حین انجام کار صرفه جویی می کنید.

یکی از مهمترین قوانین کارایی فردی، قانون 90/10 است. این قانون می گوید: ” ده درصد وقت اولیه ای را که قبل از شروع به کار صرف برنامه ریزی و تنظیم فعالیت های خود می کنید معادل نود درصد از وقتی را که در حین انجام فعالیت ها مصرف می کنید صرفه جویی می کند.”

  • Like 3
لینک به دیدگاه

ما همیشه وقت کافی داریم به شرط آنکه هم بخواهیمو هم درست از آن استفاده کنیم. گوته

قانون 20/80 یکی از قوانین سودمند در زمینه مدیریت زمان و زندگی است که بیان می کند هشتاد درصد از نتایجی که شما بدست می آورید نتیجه بیست درصد از فعالیت های شماست و هشتاد درصد از کل ارزش فعالیت های شما نتیجه بیست درصد آن است.

گاهی پیش می آید که ارزش یکی از ده کار یا فعالیتی که شما در لیست خود دارید به تنهایی می تواند بیش از مجموع سایر فعالیت ها در موفقیت شما ارزشمند باشد. این کار بی تردید همان قورباغه ای است که باید اول از همه قورت دهید.

  • Like 3
لینک به دیدگاه

ارزشمند ترین کارهایی که می توانید در هر روز انجام دهید اغلب سخت ترین و پیچیده ترین کارها هستند. اما بازده و پاداشی که انجام موفقیت آمیز چنین کارهایی برای شما خواهد داشت می تواند فوق العاده باشد. قبل از شروع هر کاری از خودتان بپرسید: آیا این کار جزء 20% بالاست یا 80% پایین؟

قانون: در مقابل این وسوسه که اول کارهای کوچک را سر و سامان دهید مقاومت کنید.

سخت ترین مرحله انجام هر کار مهمی اولین مرحله یعنی شروع کردن آن است. وقتی انجام یک کار مهم را واقعاً آغاز می کنید، بطور طبیعی انگیزه پیدا می کنید تا آن را ادامه دهید.

توانایی شما در انتخاب میان کار با اهمیت و کار بی اهمیت کلید تعیین میزان موفقیت شما در زندگی و کار است.

  • Like 5
لینک به دیدگاه

این که یک کار یا فعالیت تا چه اندازه برای شما یا برای شرکت شما اهمیت دارد، بستگی به پیامدهای بالقوه آن کار دارد. اگر بتوانید بر این اساس اهمیت هر کار را ارزیابی کنید می توانید تعیین کنید قورباغه بعدی کدام است.

طبق تعریف، کارهای مهم و ضروری بطور بالقوه نتایج بلند مدت دارند و کارهای غیر مهم تأثیرات ناچیزی دارند و یا بی تأثیرند.

قانون: آینده نگری فعالیت ها و کارهای فعلی ما را تحت تأثیر قرار می دهد و در اغلب مواقع تعیین کننده فعالیت های کنونی ماست.

با داشتن دید بلند مدت، بسیار بهتر می توانید کارهای فعلی تان را ارزیابی کنید و مطمئن شوید که آیا این کارها با هدف نهایی شما مطابقت دارد یا خیر.

افراد موفق کسانی هستند که آماده اند تا لذت های کوتاه مدت را به تعویق بیندازند و با کار و تلاش نتایج بسیار ارزشمندی را در آینده به دست آورند و بالعکس..

  • Like 4
لینک به دیدگاه

روش الف-ب-پ-ت-ث یک تکنیک قوی برای اولویت بندی است که می توانید هر روز از آن استفاده کنید. روش آن به این ترتیب است که پس از آنکه لیست کارهایی که در روز آینده باید انجام شود تهیه کردید، در کنار هر یک از موارد، حروف الف-ب-پ-ت-ث را بنویسید.

مورد الف برای کاری است که بسیار مهم است و حتماً باید انجام شود اگر بیش از یک مورد از نوع الف دارید، آنرا با گذاشتن عدد در مقابل آن اولویت بندی کنید. کار الف-1 بزرگترین و ارزشمند ترین قورباغه شماست. که شما را به بالاترین سطوح موفقیت، اعتماد به نفس و سربلندی پرتاب می کند.

موارد ب کارهایی هستند که باید انجام داد اما عواقب آنها زیاد شدید نیست. قاعده این است که هرگز نباید به موارد ب بپردازید وقتی هنوز یکی از موارد الف باقی مانده است.

موارد پ آنهایی هستند که انجام دادنشان خوب است اما انجام ندادنشان عواقبی در پی ندارد.

موارد ت کارهایی هستند که می توانید به شخص دیگری واگذار کنید.

موارد ث کارهایی هستند که بکلی می توانید حذف کنید بدون آنکه واقعاً تغییری ایجاد شود.

پس از تهیه لیست بلافاصله دست به کار شوید و از نیروی اراده خود بهره گیرید تا مهم ترین کاری را که می توانید انجام دهید را شروع کرده و ادامه دهید.

  • Like 5
لینک به دیدگاه

وقتی همه نیروی جسمی و ذهنی متمرکز می شوند توانایی فرد برای حل مشکلات به طور حیرت انگیزی چند برابر می شود. نرمن وینیت پیل

اگر می خواهید در کارتان موفق باشید باید در حوزه وظایف اصلی کار توانا باشید، حوزه ای که مسئولیت کامل آن با شماست و از یک طرف برون داد کار شماست و از طرف دیگر درون داد کار دیگران است و موجب همکاری بین شما و دیگران می شود.

نقطه شروع داشتن عملکرد بالا برای شما این است که ابتدا اهداف اصلی کارتان را مشخص کنید. پس از آن، قدم بعدی نمره دادن، از یک تا ده به نحوه فعالیت های خود در رسیدن به هر کدام از این اهداف است. در کدام زمینه قوی تر و کدام زمینه ضعیف تر هستید؟

قانون: هدفی که در آن ضعیف ترین عملکرد را داشته ایدهمان جایی است که باید سایر توانایی و مهارت های خود را بکار گیرید.

یکی از مهمترین پرسش هایی که همیشه باید از خودتان بپرسید و آن را جواب دهید این است: «چه مهارتی است که اگر من آن را داشته باشم بیشترین تأثیر مثبت را روی کار یا شغل من می گذارد؟» از رئیس، همکاران، دوستان و اعضای خانواده تان این سؤال را بپرسید. پاسخ را پیدا کنید و سپس برای پیدا کردن مهارت و عملکرد عالی در آن زمینه دست بکار شوید.

  • Like 5
لینک به دیدگاه

قانون تشخیص ضرورت می گوید: هیچ وقت برای انجام همه کارها وقت کافی وجود ندارد. ولی همیشه برای انجام مهمترین کارها وقت کافی هست.

برای آنکه بتوانید روی مهم ترین کارهایتان تمرکز کنید و آنها را طبق برنامه به اتمام برسانید سه سؤال وجود دارد:

سوال اول: مهمترین و با ارزش ترین کار من کدام است؟(این سوال را ابتدا از خودتان بپرسید. سپس از رئیس و همکاران و زیر دستان.)

سوال دوم: چه کاری است که اگر من و فقط من خوب انجام دهم تفاوت چشمگیری در زندگی و شغلم خواهد داشت؟ (این کاری است که فقط شما می توانید انجام دهید. اگر شما انجام ندهید هیچکس دیگری آن را انجام نخواهد داد. اما اگر شما آن را خوب انجام دهید در زندگی و کارتان تحول اساسی ایجاد می کند. وظیفه شما این است که پاسخ روشن و صریح پیدا کنید و سپس قبل از اقدام به هر کار دیگری این کار را شروع کنید.)

سوال سوم: بهترین استفاده ای که می توانم در حال حاضر از وقتم بکنم چیست؟(این پرسش کلید اصلی مدیریت زمان و تبدیل شدن به فردی بسیار فعال و سازنده است.)

  • Like 3
لینک به دیدگاه

یکی از بهترین راههای غلبه بر اهمال کاری و انجام سریع تر کارها آن است که قبل از شروع، تمام چیزهایی را که برای انجام کارتان نیاز دارید آماده کنید و دم دست بگذارید.

برای شروع میز کارتان را تمیز کنید و فقط یک کار جلوی رویتان باشد و اگر لازم دانستید بقیه چیزها را روی زمین یا روی میزی در پشت سرتان بگذارید و تمام ابزار مورد نیاز را در دسترس قرار دهید.

هر چه محیط کار شما تمیزتر و مرتب تر باشد، شروع و ادامه کار برایتان راحت تر است.

  • Like 3
لینک به دیدگاه

مهارت ها و توانایی های خود را در حوزه های اصلی کارتان مرتّباً بروز کنید.

اگر در کارتان در حال پیشرفت نیستید و بهتر نمی شویدپس دارید بدتر می شوید. پت رایلی

یکی از مفیدترین تکنیک های مدیریت زمان این است که باید کارهای اصلی را بهتر انجام دهید و یکی از بهترین خدمتکارانی که به شما در صرفه جویی وقت کمک می کند پیشرفت در مهارت های شغلی و فردی تان است. هر چه در انجام یک کار اصلی توانایی و مهارت بیشتری داشته باشید انگیزه بیشتری برای شروع آن خواهید داشت.

قانون: یادگیری مداوم شرط لازم موفقیت در هر زمینه ای است.

هر روز حد اقل در زمینه حرفه خودتان مطالعه داشته باشید. صبح ها کمی زودتر از خواب بیدار شوید و به مدت 30 تا 60 دقیقه به مطالعه کتاب یا مجله ای بپردازید که اطلاعات موجود در آن به شما کمک می کند تا در حرفه خود کارایی بیشتری داشته باشید.

در هر سمینار یا دوره آموزشی که به شما کمک می کند تا در مهارت های اصلی کارتان پیشرفت کنید شرکت کنید. برای آن که یکی از مطلع ترین و ماهرترین افراد حرفه کاری تان باشید وقت صرف کنید.

  • Like 3
لینک به دیدگاه

کار خودتان را انجام دهید اما نه فقط در حد وظیفهبلکه اندکی بیشتر و از روی سخاوت.همین مقدار اندک به اندازه تمام کار ارزش دارد. دین بریگز

در وجود شما استعداد و توانایی هایی وجود دارد که شما را از هر انسان دیگری در دنیا متمایز می کند. کار شما این است که حوزه هایی را که می توانید در آن منحصر به فرد باشید پیدا کنید و آنگاه تصمیم بگیرید که در آن حوزه ها خیلی خیلی خوب بشوید.

به طور مرتب و منظم توانایی های منحصر به فرد خود را ارزیابی کنید . چه کار بخصوصی است که شما می توانید بهتر از دیگران انجام بدهید؟ چه کاری است که انجام آن برای شما آسان اما برای دیگران سخت است؟

یکی از مسئولیتهای مهم شما در زندگی این است که دریابید انجام چه کاری را واقعاً دوست دارید و آنگاه تمام عشق و علاقه خود را صرف انجام آن کار به بهترین نحو ممکن کنید. شما نمی توانید همه کارها را انجام دهید اما می توانید کارهای معدودی را که در آنها از دیگران برترید انجام دهید. کارهای معدودی که واقعاً تحول ایجاد می کنند.

  • Like 4
لینک به دیدگاه

هر کاری که بخواهید بکنید همیشه عامل محدود کننده ای وجود دارد که سرعت شما را در انجام آن کار تعیین می کند. وظیفه شما بررسی کار مورد نظر، بازشناسی محدودیت یا عامل محدودکننده ای است که در آن کار وجود دارد. سپس باید تمام نیروی خود را صرف تضعیف عامل بازدارنده یا محدودکننده نمائید.

انسان های موفق همیشه برای تجزیه و تحلیل عوامل محدود کننده از این پرسش آغاز می کنند: ”چه ویژگی در من وجود دارد که مرا از پیشرفت باز می دارد؟“ این افراد مسئولیت کامل اعمالشان را می پذیرند و برای یافتن علت و نیز راه حل مشکلاتشان به خودشان توجه می کنند و هم علت و هم راه حل را در خودشان می جویند.

وقتی که روز را با هدف از میان برداشتن یک نقطه ضعف اصلی و یا عامل محدودکننده آغاز می کنید سرشار از انرژی و قدرتهای فردی خواهید شد. این انگیزه شما را برای ادامه حرکت و یافتن عامل جلو می برد.

  • Like 3
لینک به دیدگاه

طی کردن راهی که هزار فرسنگ استبا برداشتن یک قدم آغاز می شود. کنفوسیوس

یکی از مهمترین روش های غلبه بر تنبلی این است که به جای آن که به کار عظیمی که در برابرتان قرار گرفته فکر کنید ذهن خود را فقط روی همان قسمت از کاری که در حال انجام آن هستید متمرکز کنید. به همین روش می توانید هر کار بزرگی را در زندگی به انجام برسانید.

اگر خود را موظف کنید که هر بار فقط تا جایی که می توانید ببینید جلو بروید آنگاه به اندازه کافی دید پیدا می کنید تا بتوانید باز هم جلوتر بروید.

برای انجام یک کار عظیم باید با اطمینان قدم بردارید و اعتماد کامل داشته باشید که گام بعدی شما بزودی برایتان روشن خواهد شد.

برای داشتن یک زندگی و یا شغل ایده آل باید هر بار یک کار را به دست گیرید. آن را سریع و خوب انجام دهید و سپس به سراغ کار بعدی بروید.

  • Like 4
لینک به دیدگاه

فقط حدود 2% از مردم می توانند به طور تمام و کمال بدون نظارت کار کنند. به این افراد ”رهبر“ می گوییم و شما هم اگر قصد دارید یک رهبر باشید، کاری که باید بکنید این است که در خود این عادت را ایجاد کنید که خودتان را تحت فشار بگذارید و منتظر نمانید تا کس دیگری بیاید و این کار را برای شما بکند.

استانداردهایی که برای کار و رفتار خود تعیین می کنید باید از آنچه دیگران می توانند برای شما تعیین کنند بالاتر باشد. افراد موفق همواره برای بالا بردن کارایی شان خود را تحت فشار قرار می دهند. افراد ناموفق باید نظارت و رهبری شوند و توسط دیگران تحت فشار قرار گیرند.

  • Like 3
لینک به دیدگاه

یکی از مهمترین لوازم خوشبختی و بهره وری فردی حفظ و افزایش مداوم سطح انرژی است.

واقعیت این است که برای شما ساعات بخصوصی از شبانه روز بهترین زمان انجام کار است. شما باید این زمانها را مشخص کنید و مهمترین و دشوارترین کارهایتان را در این ساعتها انجام دهید.

هر شب زود به رختخواب رفتن، خواب بیشتر در آخر هفته و هر هفته یک روز کامل استراحت کردن تضمین می کند که شما انرژی بیشتری داشته باشید.

با داشتن یک خوراک سبک و سالم، ورزش مرتب و استراحت کافی بیشتر، بهتر و آسانتر از قبل کار می کنید و از کار خود رضایت بیشتری خواهید داشت.

  • Like 4
لینک به دیدگاه

این که در هر لحظه چگونه با خودتان صحبت می کنید نود و پنج درصد احساسات مثبت و منفی شما را شکل می دهد. نحوه برداشت و تعبیر شما از وقایع است که تا حدود زیادی تعیین می کند که این اتفاق ها در شما انگیزه و انرژی ایجاد کند و یا موجب تحلیل و تضعیف انرژی و انگیزه ها شود.

میزان عزت نفس شما، این که چقدر خودتان را دوست دارید و به خودتان احترام می گذارید، تعیین کننده میزان انگیزه و پشتکار شماست. برای بالا بردن عزت نفس، باید مداوم با خودتان گفتگوهای مثبت و سازنده داشته باشید.

  • Like 4
لینک به دیدگاه

بسیاری از روانشناسان در پژوهش های خود به این نتیجه رسیده اند که ”خوش بینی“ مهمترین ویژگی است که با استفاده از آن می توانید خوشبختی و موفقیت شغلی و شخصی خود را افزایش دهید.

افراد خوش بین 3ویژگی دارند که هر سه را از طریق تمرین کسب کرده اند:

1- اینان در هر شرایط و موقعیتی به دنبال نکات مثبت هستند.

2- اینان در هر شکست و مشکلی به دنبال گرفتن درسی با ارزش هستند.

3- اینان برای هر مشکلی به جای ناله و شکایت به دنبال راه حل هستند.

عموماً انسانهای خوش بین و مثبت به هدفهایشان فکر می کنند و در مورد آن صحبت می کنند. اگر مدام هدفها و ایده هایتان را مجسم کنید و در مورد آنها با خود گفتگوهای مثبت داشته باشید، تمرکز بیشتری بر هدفهایتان داشته و انرژی و انگیزه بیشتری پیدا می کنید.

  • Like 4
لینک به دیدگاه
×
×
  • اضافه کردن...