رفتن به مطلب

عادتها همیشه بد نیستند


ارسال های توصیه شده

عادتهای بهداشتی - سلامتی

1. هر روز 30 دقیقه نرمش کنید.

بویژه اگر روزانه حرکت زیادی ندارید، واجب است هر روز کمی نرمش کنید. مدت زمان 30 دقیقه، حداقل زمان لازم برای داشتن بدنی سالم است.

2. هر روز صبحانه بخورید.

صبحانه مهمترین وعده غذایی است. هنوز هم بسیاری از مردم گاها آن را نمیخورند. اگر امکان داشت یک جفت نان تست همراه آبمیوه پیشنهاد میشود.

3. در شبانه روز حتما 8 ساعت را بخوابید.

کم کردن خواب(مثل من!) هرگز ایده خوبی نیست. البته شاید فکر کنید که با کمخوابی، زمان بیشتری در اختیار دارید اما در واقع خستگی و استرس شما افزایش پیدا کرده و در کل بازدهی بدنتان کاهش می یابد. برای اکثر مردم 8 ساعت خواب در شبانه روز کفایت میکند. اگر توانستید 20 دقیقه هم بعد از وعده نهار استراحت کنید فوق العاده است.

4. از ناخنک زدن بین وعده های غذایی بپرهیزید.

اگر واقعا گرسنه هستید، آن چیز را به هم پیوسته بخورید، در غیر اینصورت اصلا. توضیح اینکه از خوردن غذاهای با ارزش غذایی کم در بین وعده های غذایی خودداری کنید، اما خوردن یک غذای واقعی بصورت به هم پیوسته در صورت گرسنگی شما اشکالی ندارد.

ضمنا دقت داشته باشد این دستور العمل ها، بدون ملاحظه رژیم احتمالی شما نوشته شده است.

5. در هر روز پنج تکه مختلف از میوه و سبزی بخورید.

بدن و مغز ما عاشق گرفتن میوه و سبزیست. بنابراین بشدت پیشنهاد میشود هرچقدر میتوانید میوه و سبزی بخورید. پنج تکه مختلف از میوه و سبزی در روز پیشنهاد میشود.

6. هفته ای یکبار ماهی بخورید.

ماهی سرشار از امگا3 و دیگر عناصر مفید برای سلامتی است. حداقل یکبار در هفته برای رساندن این مواد به بدن تلاش کنید!

7. موقع بیدار شدن از خواب، یک لیوان آب بخورید.

موقع بیدار شدن از خواب، بدن شما بی آب شده و نیاز به مایعات دارد. عادت نوشیدن یک لیوان آب در هربار بیدار شدن از خواب در صبح ها را در خود ایجاد کنید. در طول روز هم آب زیاد بنوشید.

8. نوشابه نخورید.

نوشابه یکی از مضرترین آشامیدنیها برای سلامتی است که میتوان در زمین پیدا کرد! حداقل تا جاییکه میتوانید مصرف آن را به حداقل برسانید. مطمئن باشید بدنتان بخاطر اینکار، سپاسگذار شما خواهد بود!

9. بدنتان را تمیز نگه دارید.

من نمیگویم روزتان را جلوی آینه بگذرانید اما کمی رسیدن به خود ضرری ندارد. این مورد شامل نظافت شخصی و مسواک! هم میشود.

10. سیگار نکشید.

آخر چه بگویم؟ دلیلی برای سیگار کشیدن وجود ندارد.

11. مشروب نخورید!

شاید عجیب به نظر برسد ولی خود من دوستانی را میشناسم که در خلوت، معتاد این کار هستند. به خود تلقین نکنید که الکل مشکلات شما را حل خواهد کرد. هرگز ...!!!

12. به پله عادت کنید.

اگر عجله یا مشکلی ندارید، هرگز از آسانسور استفاده نکنید.

لینک به دیدگاه

عادات بهره وری

1. از یک سیستم نگه داری فکر استفاده کنید.

عادت کنید هر ایده و هر چیزی که به ذهنتان میرسد نگه دارید. اینکار را با یک دفترچه یادداشت شروع کنید. این دفترچه میتواند شامل احساسات و نوشته های شما نیز باشد! میتوانید بعدا این موارد را با کامپیوتر هم درمیان بگذارید!

2. اولویت بندی کنید.

اگر فهرستی از کارها برای انجام دادن دارید، از کجا شروع میکنید؟ اگر شک دارید کدام کار را در اولویت انجام دهید، کافیست از خود بپرسید: اگر امروز تنها یک کار را انجام دهم، چه کاری خواهد بود؟

3. طرح بریزید اما نه زیاد.

برنامه ریزی مهم است و بهتر است تصمیم بگیرید بسمت آنچه امروز یا این هفته قصد انجامش را دارید، پیش روی کنید. اما برنامه ریزی برای بیش از یک هفته، بخصوص برای ما که در اول کار هستیم، زیاد خوب نیست. بخصوص که اضطراب هم چاشنی اینگونه برنامه ریزی ها میشود. اهداف ما بلند اما طرح هایی که می ریزیم کوچک خواهند بود.

علی میگوید: اهداف بزرگ تعیین کن اما قدمهای کوچک بردار.

بیشتر دلزدگی ما از برنامه ریزی از همین برنامه ریزی های اشتباه ناشی میشود.

4. زود بیدار شوید.

اگر زود بیدار شوید، احساس خواهید کرد وقت زیادی دارید. امتحان کنید. شاید عجیب باشد اما ساعت خواب شما میتواند از 9 شب تا 5 صبح باشد. چرا که از صبح زود، کارهای خود را انجام داده اید! اگر کمی دقت کنید، با دیر خوابیدن، دیر هم بیدار میشوید و تقریبا فرقی به حالتان نخواهد کرد. تنها باید محدوده زمانی خوابتان را منتقل کنید.

5. اگر معتاد کامپیوتر و اینترنت هستید(=استفاده غیرضروری)، تنها دو بار در روز از آن استفاده کنید.

کامپیوتر و اینترنت یک اعتیاد است. مثلا بسیاری عادت دارند، هر 10 دقیقه ایمیلشان را چک کنند، بعضی هم خبرخوان(RSS Reader) خودشان را، درحالیکه لزومی به اینکار نیست. در مورد این چک کردن ها پیشنهاد میکنم یکبار یا حداکثر دوبار در روز اینکار را انجام دهید. ببینید آیا با کم کردن دفعات چک کردن شما، دنیا باز هم مثل سابق میچرخد؟!

6. کارهای غیرضروری را حذف کنید.

پرکار بودن، به این معنی نیست که شما کار مهمی انجام میدهید. هر فعالیت غیرضرور را حذف کرده و روی آنچه واقعا مهم است تمرکز کنید.

7. میزکار یا کامپیوتر یا اطاقتان را همیشه تمیز نگه دارید.

با اینکار تمرکز و خلاقیتتان نیز افزایش می یابد. نظم داشتن فایلهای کامپیوترتان هم از این محدوده خارج نیست!

8. کارهایتان را خودکار اجرا کنید.

کارهای زیادی هستند که هر روز یا هر هفته باید انجام دهید. سعی کنید اجرای آنها را بصورت خودکار درآورید.

9. برای خوتان ضرب العجل تعیین کنید.

وقتی کاری را انجام میدهید، در زمانی که تصمیم به توقف آن دارید، به سویش پیش بروید. یک قانون میگوید که شما از تمام زمان موجود برای تکمیل کارتان استفاده خواهید کرد. بنابراین ضرب العجل های شدید را جهت به حداکثر رساندن کارایی خود مشخص کنید.

10. یک روز هفته استراحت کنید.

جهت رسیدن به هدف، هر روز کار کردن فکر اشتباهیست. از طرفی نگرانی برای نرسیدن به هدف، معمولا موجب شروع نکردن کار و استراحت همه روزه! شما میشود. یک روز از هفته را بیخیال باشید. البته نه پشت کامپیوتر. این زمان را برای تفریح اختصاص دهید. حداقل برای پیاده روی.

لینک به دیدگاه

عادتهای بهبود شخصیت

1. هر هفته یک کتاب بخوانید.

مطالعه روش خوبی برای نگه داشتن فعالیت مغزی است. 30 دقیقه در روز برای تمام کردن یک کتاب مناسب است. حساب کنید: سالی بیش از 50 کتاب!

2. معما حل کنید.

سرگرمیهایی که مغز شما را به چالش میکشد، بازیهای فکری و غیره برای نرمش و روغنکاری مغز شما مفیدند.

3. مثبت اندیش باشید.

شما همیشه ((همان چیزی هستید که فکر میکنید)).

4. سریع تصمیم بگیرید.

آنجا که قصد انجام کاری دارید، بجای یک ساعت فکر کردن، تصمیمتان را هرچه سریعتر بگیرید(کمتر از یک دقیقه). بسیاری از موارد، حین کار حل میشوند. فکر بسیار گاها شما را برای انجام کار سست میکند.

نیچه میگوید: وقتی مصمم به انجام کاری شدی، درهای تردید را کاملا ببند.

5. در خرید عجله نکنید و منتظر بمانید.

همیشه 48 ساعت قبل از خریدن هرچیزی صبر کنید. این کار یک پس انداز بزرگ برای پول شما حساب میشود! امتحان کنید.

6. هر روز 30 دقیقه تفکر کنید.

منظورم فکر کار یا غم و غصه نیست. بلکه برای خودتان وقت بگذارید. این یک روش عالی برای رسیدن به صافی ضمیر و آرامش میباشد. خواهید دید 30 دقیقه خیلی کم است. یوگا هم ایده خوبیست.

لینک به دیدگاه

عادتهای شغلی

1. یک وبلاگ بزنید.

واجب نیست با یک سایت، کارتان را پیچیده و دغدغه تان را زیاد کنید. یک وبلاگ ساده بهترین روش برای انتشار عقایدتان هست. مجبور نیستید حول یک موضوع خاص بگردید، حتی یک وبلاگ شخصی هم خیلی خوب است. البته این را با آن دفترچه خصوصی که قبلا گفتم، اشتباه نگیرید.

2. نمونه کار بسازید.

چنانچه کارتان ساختن چیزی هست، ساختن نمونه کار یک روش خوب برای نشان دادن هرچیزی است که شما قابلیت آن را دارید. جهت کمک به کارتان، میتوانید این نمونه کار را در ابتدا به صورت رایگان هم انجام دهید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...