رفتن به مطلب

منطقه تنگ صياد يازدهمين ذخيره گاه زيستکره ايران توسط يونسکو خواهد شد


ارسال های توصیه شده

معاون محيط طبيعي سازمان محيط زيست خبر داد:

منطقه تنگ صياد يازدهمين ذخيره گاه زيستکره ايران توسط يونسکو خواهد شد

ايرن: اعتبارنامه ذخيره گاه زيستکره دنا صبح روز پنجشنبه از سوي مديرکل منطقه اي يونسکو به معاون محيط طبيعي سازمان محيط زيست ايران اهدا شد.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

به گزارش خبرگزاري محيط زيست ايران به نقل از دبيرخانه پروژه حفاظت از تنوع زيستي زاگرس در اين مراسم که به مناسبت جشن ثبت دنا به عنوان دهمين ذخيره گاه زيستکره ايران توسط يونسکو، در ياسوج برگزار شد، اعتبار نامه ذخيره گاه زيستکره دنا در حضور حضور جمعي از مسئولان سازمان محيط زيست و مديران کل محيط زيست استانها، نمايندگان وزرات امور خارجه، يونسکو، سازمان ملل، استانداري کهکيلويه و نيز سردار "شهابي فر" فرمانده سپاه مقاومت استان کهگيلويه وبويراحمد به معاون محيط طبيعي سازمان حفاظت محيط زيست اهدا شد.

همچين از لوح يادبود ذخيره گاه زيستکره دنا در يکي از ميادين شهر سي سخت که در مجاورت دنا قرار گرفته با حضور خانم کنسوئلا ويدال نماينده مقيم سازمان ملل در ايران و نيز چونلي هان مدير کل منطقه اي يونسکو در کشور پرده برداري شد .

دکتر محمد باقر صدوق معاون محيط طبيعي سازمان محيط زيست، در اين مراسم گفت: ديشب مسئول کميته انسان و کره مسکون کميسيون ملي يونسکو به من خبر داد که مراحل ثبت منطقه تنگ صياد در استان چهارمحال و بختياري نيز به عنوان ذخيره گاه زيستکره در حال سپري شدن است و اميدوارم به زودي تنگ صياد نيز به عنوان يازدهمين ذخيره گاه زيستکره ايران به حهان معرفي شود.

معاون محيط طبيعي سازمان محيط زيست همچنين افزود: متاسفانه بزرگترين مشکل ايران در حال حاضر آکاهي نداشتن مردم و برخي مسئولان از حفظ محيط زيست است. مثلا همين بحث ريزگردها را ببينيد که چه مشکلاتي براي کشور و مردم ايجاد کرده است که البته منشا اين گرد و غبارها هم بخش عمده اش خارج از مرزهاي ايران است.

وي افزود: در همين رابطه گرد و غبار وقتي ريزگردها به تهران مي رسند همه صدايشان براي سازمان محيط زيست بلند مي شود که چرا سازمان کاري نمي کند در حالي که همين ها هميشه محيط زيست را بازدارنده و مانع توسعه مي دانستند و هيچ وقت به فکر بحران هاي زيست محيطي نبودند و حالا به ما مي گويند جلوي ريزگردها را بگيريد .

وي افزود: تخريب محيط زيست تدريجي اتفاق مي افتد و مختص يک دوره زماني کوتاه نيست بنابراين بايد از همان ابتدا مشکلات محيط زيست را حل کرد و نبايد بگذاريم براي آينده و بگذاريم کار به جايي برسد که ديگر نتوان جلوي فاجعه را گرفت بنابراين بايد در بحث محيط زيست هميشه پيشگيري را مقدم بر درمان بدانيم تا ديگر شاهد بحرانهاي محيط زيستي مثل ريزگردها و آلودگي هوا که از 40 سال قبل شروع شده و امروز بدتر شده ، نباشيم .

صدوق تاکيد کرد: رويکرد ما در سازمان محيط زيست رويکرد تعاملي با مردم است و معتقديم مردم بايد در حفظ محيط زيست مشارکت داشته باشند و اگر مردم نباشند مشکلات محيط زيست دو چندان مي شود. چراکه ما مناطق حفاظت شده و ذخيره گاهها را براي خودمان نميخواهيم بلکه براي مردم مي خواهيم.

او خاطر نشان کرد: محيط زيست براي نسل امروز و آينده يک سرمايه محسوب مي شود و اگر به مخاطره بيافتد مردم دنيا همانطور که در مورد ميراث فرهنگي و آثار باستاني حاسيست دارند و پرسش مي کنند در مورد محيط زيست هم ما را مورد پرسش قرار خواهند داد.

صدوق همچين در حاشيه اين مراسم ابراز اميدواري کرد که دو محيط بان زنداني ذخيره گاه زيستکره دنا که به دليل درگيري با شکارچيان متخلف و کشتن شکارچيان در زندان به سر مي برند به زودي مشکل شان حل شده و به منطقه باز گردند . او به خانواده اين دو محيطبان و ديگر محيطبانان وعده پيگيري هاي بيشتر در مورد وضعيت اين دو محيطبان را داد .

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...