رفتن به مطلب

گونه‌های مختلف ماهی تن در معرض انقراض هستند


ارسال های توصیه شده

هشدار اتحاديه جهاني حفاظت از طبيعت:

گونه‌های مختلف ماهی تن در معرض انقراض هستند :ws46:

ایرن: اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN) در گزارش جدیدی برای اولین بار هشدار داد که اکثر گونه‌های ماهی تن باید فورا تحت حفاظت قرار گیرند.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

به گزارش (ایسنا)، بر اساس فهرست قرمز اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN)، گونه‌های در معرض انقراض که از سوی این اتحادیه بین‌المللی تهیه و تنظیم شده است،‌از 8 گونه ماهی تن که هم اکنون در اقیانوس‌های جهان موجود هستند، 5 گونه به دلیل صید بیش از حد در معرض خطر انقراض هستند.

این گزارش در آستانه نشست «لاجولا» در کالیفرنیا منتشر شده است. این نشست با حضور پنج سازمان منطقه‌ای مدیریت صیادی ( RFMOs) سازماندهی و برگزار می‌شود که گروههای درون دولتی برای ایجاد اطمینان از پایدار ماندن صید ماهی‌های تن هستند.

اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN) تاکید کرده است که جمعیت این ماهی‌ها در معرض خطر نابودی قرار گرفته‌ است و وضعیت کنونی آنها بحرانی است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه 90 درصد از جمعیت بیشتر ماهی‌های بزرگ آب‌های آزاد بر اثر فعالیت‌های صنایع صید ماهی طی نیم‌قرن گذشته کاهش یافته است و کارشناسان محیط زیست دریایی هشدار دادند که اگر این روند ادامه پیدا کند صدمات جبران‌ناپذیری به برخی از گونه‌ها وارد خواهد شد.

این گزارش در مجله تخصصی ساینس منتشر شده است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...