رفتن به مطلب

احمدي‌نژاد: ايران 3 برابر جمعيت فعلي جا دارد!!!!!!!!!!!!!!


ارسال های توصیه شده

با تاکيد بر طرح باغ‌شهر 1000 متري براي هر خانوار :banel_smiley_4:

احمدي‌نژاد: ايران 3 برابر جمعيت فعلي جا دارد!!!!:w00:

ايرن- رئيس‌جمهورگفت که 20 ميليون خانواده ايراني در کشور وجود دارد که اگر به هر خانواده 1000 متر زمين با مجوز ساخت 3 طبقه داده شود 2 ميليون هکتار مي‌شود که هنوز تا 3 برابر شدن جمعيت ايران جا داريم که اين کار شدني است.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

به گزارش خبرگزاري فارس، محمود احمدي‌نژاد پيش از ظهر امروز "شنبه " در چهاردهمين اجلاس هيأت عمومي سازمان نظام مهندسي ساختمان، مواجه شدن با مشکلات و داشتن برنامه جامع براي حل آن را نگاه مهندسي دانست و اظهار داشت: يک مهندس با نگاه مهندسي در برابر هيچ مشکل و پديده‌اي متوقف نمي‌شود و براي هر مشکلي پاسخي دارد که با اولويت‌بندي و بر اساس نقشه راه حرکت کرده و به حل مسأله مي‌پردازد و اگر اين نگاه مهندسي در تمامي بخش‌هاي اداره کشور باشد هيچ مشکلي نخواهد ماند و همه چيز به شکل واضح حل مي‌شود.

 

* نظام مهندسي ساختمان همواره مددکار مردم در سازندگي بوده است

وي افزود: نظام مهندسي ساختمان، مجموعه‌ايست که همراه مردم و در کار سازندگي مددکار مردم است؛ کار مهندسي با کارهاي ديگر متفاوت است، چرا که تمام اجزاء آن بايد در هماهنگي کامل با ساير اجزاء باشد.

رئيس‌جمهور با بيان اينکه ادبيات و کار مهندسين در طول تاريخ به گونه‌اي بوده که همه مردم آنها را درک مي‌کردند و با آن همراهي مي‌کردند، اظهار داشت: کار مهندسي در طول تاريخ کشور با انديشه و ذهن مردم گره خورده و همه مردم آن را درک و با آن همراهي مي‌کردند.

وي با تأکيد بر اهميت آباداني و ساختن ايران و اينکه کسي ترديدي در اين خصوص ندارد، خاطرنشان کرد:‌ اگر يک ملت بخواهد عزيز بوده و از منافع، امنيت و حيثيت ملي خود دفاع کند و در مناسبات جهاني اثرگذار و در تاريخ ماندگار باشد بايد پيشرفت کند و آن فقط از طريق ساختن، سازندگي و کار به دست مي‌آيد.

احمدي‌نژاد با بيان اينکه تمام امکانات براي ساختن ايران فراهم است، تصريح کرد: ساختن کشور، در کنار بهترين نيروي انساني، منابع طبيعي و شرايط آب و هوايي مناسب که در کشورمان موج مي‌زند، نيازمند الگو و نقشه راه است و در اين زمينه الگويي که مطرح است و مصمم هستيم آن را دنبال کنيم، الگوي ايراني - اسلامي است.

 

*در مسير ساختن ايران نمي‌خواهيم پس از 30 سال تلاش به جايگاه کنوني کشورهاي غربي برسيم

وي در ادامه با اشاره به ويژگي‌هاي الگوي ايراني - اسلامي گفت:‌ در مسير ساختن ايران نمي‌خواهيم پس از 30 سال تلاش و کوشش به جايگاه کنوني کشورهاي غربي برسيم بلکه به دنبال رسيدن به يک جايگاه انساني، اخلاقي و متعالي هستيم و وقتي از الگوي اسلامي سخن به ميان مي‌آيد يعني اينکه بايد به جامعه‌اي برسيم که روابط انساني در آن بر اساس احترام، کرامت، اخلاق، سلامت و اعتماد و عدالت باشد و فاصله طبقاتي کمتر شده و تک تک انسان‌ها محترم و عزيز شمرده شوند.

رئيس‌جمهور افزود: تمامي انسان‌ها بايد از ارزش و کرامت برخوردار بوده و در جامعه به جاي شهروند درجه يک و دو، پاکي، امانتداري و سلامت حاکم باشد.

وي با اشاره به اينکه در طول تاريخ همواره نظام مهندسي منسجمي براي ساختن ايران حاکم بوده و امروز بايد آن را احياء کرد‏، گفت: شبکه قنوات ايران به لحاظ هيدرولوژي، سازه و مکانيک خاک و سازگاري آن با لحاظ محيط زيست و طبيعت در عين وجود تنوع در کشور از مهندسي ترين کارهاي جهان است.

احمدي‌نژاد با بيان اينکه از گذشته تا به امروز نگاه مهندسي حتي در کوير نيز با وجود شرايط آب و هوايي مختلف در کشور وجود داشته است، گفت: در سازه‌هاي ايراني استحکام، سادگي، زيبايي و اتکاء به مصالح محلي کاملا مشهود است.

وي با بيان اينکه سنگين‌ترين حوادث تاريخي در ايران رخ داده به نحوي که بارها توسط دشمنان به اشغال درآمده است، گفت: با وجود تمامي حوادث، فرهنگ ايراني از خرابه‌هاي اشغال سر برآورده و حتي اشغالگران را نيز تحت تأثير خود قرار داده است، مانند مغول‌ها که آداب، رسوم و دين آنها به رنگ ايراني‌ها درآمد چرا که مردم ايران آنها را مديريت کردند.

 

*دولت سعي کرده نگاه مهندسي را بر تصميمات و برنامه‌هايش حاکم کند

رئيس جمهور با بيان اينکه تصميم‌گيري و حرکت بر مبناي نظام مهندسي همواره موفقيت‌آميز بوده است، تصريح کرد: دولت سعي کرده در برنامه‌ها و تصميماتش نگاه مهندسي حاکم باشد به همين خاطر کساني که به دولت ايراد مي‌گيرند، نمي‌توانند درباره نادرستي تصميمات و فعاليت‌هاي صورت گرفته توسط دولت انتقاد کنند، بلکه اين افراد برخي مسائل فرعي را طرح و بر اساس آن ايراد مي‌گيرند.

وي در بخش ديگري از اظهارات خود موضوع مسکن را يکي از دغدغه‌هاي مردم در 50 سال اخير دانست و با اشاره به مشکلات بلند مرتبه سازي و هزينه‌هاي بالاي آن از قبيل حمل و نقل، تأسيسات، ساختمان و عمران بيشتر و پيامدهاي حوادثي مانند زلزله، عمر کوتاه ساختمان‌ها در شهر تهران و از بين رفتن منافع ملي گفت: شيوه شهرسازي کشورمان شيوه درستي نيست و داراي اشکال است و در 50 سال اخير باغشهرها به عنوان ريه‌هاي تنفسي شهرها، از جمله شهر تهران از بين رفته و از اين رو شاهد مشکلات زيادي در زمستان به لحاظ آلودگي هوا در کلان شهرها هستيم.

احمدي‌نژاد با بيان اينکه اشکال اساسي در شهرسازي اين است که يک خط و محدوده‌اي را تعيين کرده و زمين‌هاي داخل آن خط را شهر ناميده‌اند، افزود: اين بدان معناست که ارزش افزوده‌اي به زمين‌هاي داخل محدوده داده شده و کساني که اين شيوه را اعمال کرده‌اند معتقدند با اين روش، زمين‌هاي خارج از اين محدوده تغيير کاربري داده نشده و شهر گسترش پيدا نمي‌کند و هزينه‌هاي مديريت شهر نيز بالا نمي‌رود اما برخلاف دلايلي که اينان براي تعيين محدوده براي شهرها عنوان مي‌کنند، در عمل شاهد گسترش حاشيه‌نشيني هستيم، ضمن اينکه با ترسيم اين محدوده قيمت زمين‌هاي داخل خط بالا مي‌رود و قيمت زمين‌هاي بيرون از خط پايين مي‌آيد و افراد وسوسه مي‌شوند که به سمت زمين‌هاي بيرون از خط بروند و از سوي ديگر نيز مي‌توان به راحتي اثبات کرد که در شرايط فعلي نه تنها هزينه‌هاي مديريت شهري کاهش نيافته، بلکه چندين برابر شده است.

 

*طرح جديد دولت براي حل ريشه‌اي مشکل مسکن به زودي نهايي مي‌شود

وي با اشاره به برنامه‌هاي دولت براي حل مشکل مسکن بي‌ارزش کردن زمين و باارزش کردن ساختمان را مهمترين برنامه دولت در اين زمينه دانست و گفت: طرح جديد دولت براي حل ريشه‌اي مشکل مسکن به زودي نهايي خواهد شد و مهندسان کشورمان بايد در اين طرح ورود پيدا کرده و الگوي مناسبي را براي بهبود وضعيت زندگي مردم ارائه دهند.

رئيس‌جمهور در ادامه با بيان اينکه ايران يک ميليون و 648 هزار کيلومتر مربع يعني 165 ميليون هکتار وسعت دارد که 100 ميليون هکتار آن ارتفاعات، جنگل‌ها و کوير است و از 65 ميليون هکتار باقي مانده 36 ميليون هکتار زمين قابليت کشت دارد،‏ اظهار داشت: با توجه به اين محاسبات 29 ميليون هکتار باقي مي‌ماند که از اين ميزان ‏يک ميليون هکتار آن براي ساختن شهرها و روستاها استفاده شده و هنوز 28 ميليون هکتار دست نخورده باقي مانده است، حال با توجه به اين امکانات آيا ‏نمي‌توانيم شيوه شهرسازي را تغيير داد؟

وي خاطر نشان کرد: 20 ميليون خانواده ايراني در کشور وجود دارد که اگر به هر خانواده 1000 متر زمين با مجوز ساخت 3 طبقه داده شود 2 ميليون هکتار مي‌شود که هنوز تا 3 برابر شدن جمعيت ايران جا داريم و بدون ترديد مي‌شود با يک نگاه مهندسي و با هزينه کمتر اين کار را انجام داد و اين شدني است.

احمدي‌نژاد در ادامه با تأکيد بر اينکه بايد ايران را بر اساس الگوي اسلامي - ايراني بسازيم، افزود: الگوي اسلامي يعني خودمان باشيم و اصالت اسلامي – ايراني خود را حفظ کنيم و توجه داشته باشيم که اگر تغييري در اين اصالت ايجاد شد، ديگر خودمان نيستيم و شيرازه کار از هم مي‌پاشد.

وي با تأکيد بر اينکه بايد نگاه اسلامي - ايراني مبتني بر نظام مهندسي به اداره کشور و زندگي داشته باشيم،‏ اظهار داشت: موفقيت‌هاي به دست آمده در کشور حاصل نگاه مهندسي است که از جمله آن مي‌توان به طرح هدفمند کردن يارانه‌ها اشاره کرد؛ اين طرح حاصل کار جمعي است که با نگاه مهندسي، برنامه‌ريزي‏، تدوين و اجرايي شده است.

رئيس جمهور در ادامه مهندسان را به تلاش گسترده براي ساختن ايران و انجام فعاليت‌هاي بزرگ فراخواند و گفت: امسال حجم کارهاي عمراني تقريباً‌ 2 برابر مي‌شود و مهندسين کشورمان مي توانند حضور فعالي در اين عرصه داشته باشند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...