spow 44197 اشتراک گذاری ارسال شده در 17 تیر، ۱۳۹۰ کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی مجموعه مدیریت اجرایی با هدف پرورش مدیرانی کارآمد و توانمند که قابلیت ارتقای مستمر بهره وری سازمانی را داشته باشند طرحریزی شده و در جمع گزینه های موجود برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد قرار گرفته است. این مجموعه دارای ۳ گرایش «مدیریت اجرایی» ، «MBA» و «مدیریت شهری» است که تفاوت این گرایشها را میتوان در رویکرد هر یک از آنها در تعالی سازمان دانست. صرفنظر از گرایش «مدیریت شهری» که نیازمند ۵ سال سابقه کار مدیریتی بوده و با هدف فراهم آوردن سطح آموزش بالاتر برای مدیران کنونی ایجاد گردیده است، تفاوت دو گرایش دیگر (مدیریت اجرایی و MBA) در رویکرد کمی و کیفی آنها به موضوعات کلان مدیریتی در سازمانهاست. MBA با جذب دانش آموختگان رشته های فنی مقطع کارشناسی و با تاکید بر مباحث کمی در مقطع کارشناسی ارشد سعی بر آن دارد تا راهکارهایی نو برای تلفیق بازاریابی بین الملل ، تجارت الکترونیک و روشهای رو به رشد کسب و کار برای ارتقاء سازمان ارائه نماید. مدیریت اجرایی با نگاهی کیفی و با به خدمت گرفتن ابزارهای مالی و اقتصادی، سیستمهای اطلاعات مدیریت و توسعه نوآوری ، سعی برآن دارد تا سازمان را در جهت دستیابی به اهداف خود یاری نماید. تعریف و هدف گرایش MBA: اگر محبوبیت رشتههای دانشگاهی در مقطع تحصیلات تکمیلی را در کشورهای پیشرفته بر اساس استقبال عمومی رتبهبندی کنیم، در نهایت سه رشته برتر به ترتیب عبارتند از: حقوق، پزشکی و MBA که رشته MBA در این میان در صدر قرار میگیرد. هر فردی بدون هیچ پیش زمینهای ازتوانایی و مهارت، قادر است یک قایق را در یک رودخانه آرام به حرکت درآورد؛ اما هدایت همین قایق در یک دریای طوفانی و مواج هرگز بدون تجربه و مهارت امکانپذیر نیست. به همین ترتیب در دنیای کنونی که عصر اطلاعات و ارتباطات است، نمیتوان ادار یک سازمان را به فردی که فاقد مهارتهای پیچیدة مدیریتی است سپرد. دوره کارشناسی ارشد مدیریت (MBA) یا Master of Business Administration به منظور پرورشی مدیران کارآمد جهت ادارة سازمانهای اقتصادی – اجتماعی، تولیدی و خدماتی طراحی شده است. هدف این دوره پذیرش فارغالتحصیلان دورههای کارشناسی در رشتههای مختلف به خصوص رشتههای فنی و مهندسی افرادی است که قادر باشند در زمینههای ذیل انجام وظیفه نمایند. ۱) اداره و راهبری موثر و کارآمد سازمان با یک بخش تخصصی از آن نظیر بخشهای تولیدی، بازریابی و فروش اطلاعات ۲) ایجاد تحول در یک بخش تخصصی سازمان ۳) طراحی، هدایت و رهبری تحول در کل سازمان پس از کسب تجارب عملی در مدیریت ۴) کارآفرینی با ایجاد فعالیتهای جدید در درون سازمان و یا ایجاد سازمانهای جدید ۵) ارائه خدمات مشاورهای و مطالعاتی در زمینههای مزبور بر مدیران سازمانهای اقتصادی و اجتماعی افرادی که در این دوره پذیرفته میشوند حداقل دوره کارشناسی را در یکی از رشتههای دانشگاهی گذرانده و با حوزة تخصصی دوره کارشناسی آشنایی پیدا کردهاند. این افراد پس از فرا گرفتن دانش مدیریت و تمرین مهارتهای مدیریتی در این دوره (مدیریت سازمان) نیروهای ارزندهای خواهد شد که میتوانند با ترکیب دانش تخصصی و مدیریتی خود در جهت تحقق هدفهای بالا نقش مهمی در بهبود مدیریت جامعه ایفا نمایند. طول دوره MBA: دوره کارشناسی ارشد مدیریت (MBA) بصورت کارشناسی ارشد ناپیوسته و آموزشی است با توجه به اینکه فارغالتحصیلان رشتههای مختلف و به خصوص رشتههای فنی و مهندسی وارد این دوره میشوند و باید به مبانی و اصول مدیریت عملی و دانش روز مدیریت در حوزههای مختلف آشنا شوند. طول دوره حداقل ۲ و حداکثر ۳ سال بوده و تعداد واحدهای لازم برای فارغالتحصیل شدن ۵۷ واحد درسی است. شرایط ورود به MBA: دانشجویان ورودی به این دوره از فارغالتحصیلان زبده رشتههای مختلف با شرایط ذیل پذیرفته خواهند شد: الف- داشتن شرایط عمومی ورود به آموزش عالی ب- داشتن حداقل گواهینامه کارشناسی مورد تأیید وزارت علوم و تحقیقات و فنآوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در رشتههای مورد قبول ج- قبولی در آزمون ورودی د- قبولی در مصاحبه تخصصی سنجش علاقه و آمادگی تحصیلی برای رشته مدیریت. ضرورت و اهمیت: توسعه کشور و ارتقاء استاندارد زندگی در آن مستلزم بهبود و ارتقاء کیفیت مدیریت در سازمانهای اقتصادی و اجتماعی است. با بهبود مدیریت است که میتوان بهرهوری را افزایش داد و از ظرفیتها و امکانات موجود کالا و خدمات بیشتری را تولید نمود و ظرفیتهای زیادتری را بوجود آورد. ترکیب دانش تخصصی دوره کارشناسی و آگاهی و تسلط به دانش و فنون مدیریت کارشناسی ارشد، از فارغالتحصیلان این دوره مدیران کارآمد و موثری میسازد که در افزایش کارآیی و رشد سازمانهای اقتصادی – اجتماعی تأثیر بسزایی دارند. به خاطر کسب همین تواناییهاست که سه دهه اخیر دورههای MBA در کشورهای مختلف جهان به سرعت گسترش یافته و تنها در کشور آمریکا حدود ۸۰۰ مؤسسه آموزش عالی دوره MBA ارائه میدهد. در حال حاضر این رشته در میان داوطلبان کارشناسی ارشد از محبوبیت و مقبولی خاصی برخوردار است که هیچ رشته دیگری در مقام سنجش یا مقایسه با آن قرار ندارد. قابل ذکر است که این رشته یکی از ۴۱ رشتهای است که بر اساس اعلان سازمان سنجش میتوان آن را به عنوان رشته دوم انتخاب نمود. تعریف و هدف گرایش مدیریت اجرایی : مدیریت اجرایی با توجه به نیاز جامعه رو به رشد امروزین کشور و با هدف تربیت مدیرانی که کارکردهای کلان مدیریتی در سطوح مختلف را به گونه ای رشد یافته به اجرا درآورند، در زمره گزینه های موجود برای انتخاب در مقطع کارشناسی ارشد قرار گرفته است. تحلیل مسائل و ارائه راهکارهای قابل اجرا برای انواع واحدهای تولیدی و خدماتی، سیستمهای اطلاع مدیریت (MIS) ، مباحث رفتار سازمانی و مدیریت موثرمنابع انسانی و در نهایت برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک گوشه ای از موضوعات مورد بحث در مدیریت اجرائی هستند که در مقطع کارشناسی ارشد به تفصیل مورد بررسی قرار می گیرند. لازم به ذکر است که دانش آموختگان این رشته اغلب عهده دار پستهای مدیریتی کلان نظیر واحدهای تولیدی- صنعتی بوده و یا در پستهای حیاتی نظیر مدیریت تاسیسات نفتی و پالایشگاهی ، طرح برنامه های کلان اقتصادی برای سازمانها و وزارتخانه ها و … فعالیت می نمایند. طول دوره مدیریت اجرایی: دوره کارشناسی ارشد مدیریت اجرائی با توجه به جذب فارغ التحصیلان رشته های مختلف و نیاز به آشنایی با مباحث پایه مدیریتی، حداقل ۲ و حداکثر ۳ سال بوده و بعضا دانش آموختگان کارشناسی برای گذراندن واحدهای این دوره با نظر دانشگاه ملزم به اخذ و گذراندن واحدهای پیش نیاز نیز هستند. شرایط ورود به مدیریت اجرایی : داوطلبان پذیرفته شده در مرحله اول آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته در صورتیکه قصد ادمه تحصیل در دانشگاه تهران (واحد قم) و یا سازمان مدیریت صنعتی و یا دانشگاه یزد را داشته باشند مشمول طرح آ.ت.ت بوده و می بایست در مصاحبه حضوری شرکت نمایند. در مورد سایر دانشگاههای پذیرنده، پذیرفته شدگان نیاز به داشتن سابقه کار یا حضور در مصاحبه را نخواهند داشت. کنکور مدیریت اجرایی: داوطلبان متقاضی پذیرش در کارشناسی ارشد گرایش مدیریت اجرایی می بایست به سوالات ۵ درس پاسخ دهند که از این میان ۳ درس زبان انگلیسی ، GMAT و تئوریهای مدیریت میان گرایشهای مدیریت اجرایی و MBA مشترک بوده و داوطلبان مدیریت اجرایی بجای پاسخگویی به سوالات درس ریاضی می بایست ۲ درس دانش مسائل روز و زبان فارسی را پاسخ دهند. ++++++++ منابع مطالعاتی تئوریهای مدیریت (تئوری و سازمان) I – منابع: منابع اصلی ۱- مدیریت عمومی تألیف دکتر الوانی ۲- اصول مدیریت تألیف دکتر رضائیان (چاپ جدید) ۳- مبانی و سازمان تألیف: دکتر رضائیان ۴- رفتار سازمانی تألیف گریفین ترجمه: الوانی ۵- تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم ها تألیف رضائیان منابع تکمیلی ۶- تئوری سازمان تألیف رابینز ترجمه: الوانی – دانایی فرد ۷- تئوری سازمان تألیف دفت ترجمه: پارسائیان – اعرابی ۸- رفتار سازمانی تألیف بلانچارد ترجمه: کبیری ۶۵۰ صفحه ۹- رفتار سازمانی تألیف رابینز ترجمه: اعرابی – پارسائیان ۱۰- رفتار سازمانی تألیف رضائیان ۱۱- مدیریت منابع انسانی تألیف میرسپاسی ۱۲- مدیریت منابع انسانی تألیف سید جوادین ۱۳- مدیریت منابع انسانی تألیف اطحی و یامیرسپاسی زبان تخصصی I- منابع: ۱- فرهنگ و دانش مدیریت ترجمه خلیلی شورینی ۲- متون تخصصی مدیریت: فریمن، استونر، گردآوری کننده: دکتر حسن اسماعیلپور و ونوس ۳- سؤالات کنکور سالهای ۷۴ تا ۸۴ ۴- ۱۰۰۰ تست زبان تخصصی مدیریت تألیف دکتر ونوس ۵- زبان عمومی (گرامر و لغت در حد متوسط) ۶- زبان، Management kontz GMAT: مجموعه کتابهای منتشر شده دانشکده مدیریت اقتصادی دانشگاه شریف، ۱۰ سال سوالهای مدیریت اجرایی یا MBA (83-84) مجموعه سئوالات هوش ازمون های استخدامی ادواری GMAT تالیف دکتر صداقت GMAT مجموعه ۴ جلدی انتشارات نگاه دانش ریاضیات: مجموعه گزینههای چهار جوابی طبقهبندی شده ریاضی کارشناسی ارشد جلد ۱ و ۲و ۳ (دکتر نیکوکار) ریاضیات عمومی: توماس – آپوستل – لیتهلد. ریاضیات عمومی: دکتر آغاسی تستهای ریاضی سالهای گذشته رشتههای فنی و مهندسی دانش مسائل روز: کتاب دانش مسائل روز در زمینه مدیریت مؤسسات تولیدی، خدماتی و طرحهای عمرانی روزنامه های کثیر الانتشار زبان فارسی: مجموعه کتابهای ادبیات فارسی دبیرستان و پیشدانشگاهی ++++++++ برای دانلود جدول گرایشها وضرایب رشته مدیریت اجرایی + ظرفیت پذیرش MBA بر روی لینک زیر کلیک کنید. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام Pass: برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 4 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده