رفتن به مطلب

● رابطه شخصیت و اس ام اس


ارسال های توصیه شده

شاید برایتان جالب باشد بدانید چه نوع پیامک‌هایی توسط چه شخصیت‌هایی فرستاده می‌شود. تحقیقات روان‌پزشکی نشان داده است که:

۱) کسانی که پیام‌های پرخاشگرانه، تهدیدآمیز یا شوخی‌های زننده ارسال می‌کنند و به نوعی ایجاد مزاحمت می‌کنند صفات شخصیتی ضد اجتماعی یا غیراجتماعی دارند.

۲) افرادی با صفات شخصیتی پارانویید (بدگمان) عموما ترجیح می‌دهند پیامک نفرستند زیرا می‌ترسند علیه خود آنان مورد استفاده قرار گیرد.

۳) کسانی که گاهی پیامک‌های عاشقانه و دوستانه و گاهی پیامک‌های حاکی از نفرت و بی‌مهری ارسال می‌کنند و به طور کلی همیشه بین دو قطب متفاوت نوسان دارند، احتمالا شخصیتی مرزی دارند.

۴) افرادی با صفات شخصیتی وسواسی پس از دودلی‌ها و صرف وقت زیاد و ویراستن مکرر در مکرر ممکن است پیامکی را ارسال کنند اما سپس دچار نگرانی می‌شوند که مبادا پیامک آنان نرسیده باشد. بنابراین پیامک را دوباره و سه باره ارسال می‌کنند و حتی ممکن است تلفنی بپرسند که پیامک‌شان رسیده یا نه؟! و پس از اطمینان از رسیدن پیامک دچار این نگرانی می‌شوند که آیا گیرنده پیامک متوجه منظور آنان شده است یا نه.

۵) برخی افراد انتظار دارند مرتبا به وسیله پیامک از آنان احوال‌پرسی شود و مورد تحسین و تشویق قرار گیرند و این موضوع سبب احساس شادی بیش از حد در آنان می‌شود اما اگر روزی پیامکی دریافت نکنند یا مورد تشویق و ستایش قرار نگیرند، به شدت افسرده می‌شوند. این ویژگی در افراد خودشیفته زیاد دیده می‌شود.

۶) افراد مانیک (شیدا) و هیپومانیک (نیمه‌شیدا) ممکن است در یک روز صدها پیامک به آشنایان ارسال کنند و گاهی شب‌ها هم این کار را ادامه می‌دهند و عموما هم پیام آنان را شوخی‌های نامناسب تشکیل می‌دهد.

۷) فردی که از ارتباط با دیگران می‌ترسد، می‌کوشد با ارسال و دریافت پیامک به نوعی «شبه ارتباط» نایل شود و بر احساس ترس و عدم کفایت خویش غلبه کند. وی ممکن است به این کار اعتیاد هم پیدا کند.

۸) استرس (فشار روانی) نیز می‌تواند باعث تمایل زیاد فرد برای استفاده از پیامک برای ارتباط با دیگران شود، بنابراین اگر پدر و مادری دیدند کودک یا نوجوان آنان برخلاف گذشته خیلی زیاد پیامک می‌فرستد باید مراقب باشند مبادا مشکلی برای فرزندشان پیش آمده باشد. در این حالت ضروری است بکوشند به او نزدیک‌تر شوند و با مهربانی و جلب اطمینان وی از مشکل باخبر شوند و آن را حل کنند.

۹) البته همیشه هم استفاده زیاد از پیامک‌های تلفنی به معنی وجود یک مشکل نیست. هرگاه که شخص کاری را تازه آموخته باشد تمایل زیادی به استفاده از آن دارد. برای نمونه، کودکانی که به تازگی قادر به راه رفتن شده‌اند هر چه‌قدر هم که زمین بخورند باز هم دوست دارند مرتب راه بروند. فردی که به تازگی رانندگی آموخته است مایل است مرتبا رانندگی کند. بنابراین نوجوانانی هم که به تازگی با پیامک آشنا شده‌اند ممکن است پیوسته و بدون ضرورت واقعی از این وسیله استفاده کنند اما به تدریج استفاده از آن را به حد لزوم خواهند رساند

_________________

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...