sookut 13735 ارسال شده در 5 مهر، 2011 يک رنگين کمان عجيب در انگليس؛ رويت پديده نادر رنگين کمان وارونه ايرن: پديده نادر رنگين کمان وارونه که از آن با عنوان "لبخند آسمان" ياد مي شود در منطقه اي در انگليس رويت شد. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام به گزارش خبرگزاري مهر، رنگين کمان زماني ايجاد مي شود که پرتوهاي آفتاب از ميان قطرات باران در آسمان عبور کند و تجزيه شود. به طور معمول، رنگين کمان نوعي منحني است که راس آن به طرف بالا و دو طرف انتهايي آن به سمت پايين است. روز جمعه به دليل شرايط جوي غيرعادي که در منطقه "لچسترشاير" رخ داد يک رنگين کمان وارونه مشاهده شد. از اين پديده نادر که با عنوان "لبخند آسمان" نيز شناخته مي شود يک عتيقه فروش به نام "ويليام فريمن" عکسبرداري کرده است. در حقيقت رنگين کمان وارونه زماني تشکيل مي شود که نور خورشيد به جاي عبور از ميان قطرات باران از بلورهاي کوچک يخ ابرها عبور کند. اين شرايط جوي عجيب به ندرت در خارج از قطبهاي شمال و جنوب ديده مي شود و در اين مورد نيز، لبخند آسمان تنها به مدت چند دقيقه در منچسترشاير مشاهده شد. اين عتيقه فروش اظهار داشت: "من تازه ناهارم را تمام کرده بودم و از رستوران خارج شده بودم که در آسمان اين رنگين کمان وارونه را ديدم. واقعا شگفت انگيز بود. من هرگز مشابه آن را نديده بودم." اين پديده تنها زماني ديده مي شود که نور در يک زاويه خاص در ارتفاع 20 هزار تا 25 هزار پايي از ميان ابرها عبور کند. در اين ارتفاع ابرها لايه نازکي از بلورهاي يخ را مي سازند. براساس گزارش ديلي ميل، به گفته هواشناسان، زماني که ابرها در ارتفاعات بالا به صورت محدب در مقابل آفتاب قرار گيرند و ذرات يخ در جهت راست يک خط را بسازند نور را منکسر مي کنند و رنگين کمان وارونه را تشکيل مي دهند. 4
goddess_s 16415 ارسال شده در 5 مهر، 2011 برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام آخییی چه خومشل میخندهههه فخط هر چند سال یبار میخنده؟؟؟ 1
sookut 13735 سازنده ارسال شده در 5 مهر، 2011 آخییی چه خومشل میخندهههه فخط هر چند سال یبار میخنده؟؟؟ نه شاید هر 15 سال یه بار این اتفاق بیفته و شایدم خیلی بیشتر از این زمان... 1
goddess_s 16415 ارسال شده در 5 مهر، 2011 نه شاید هر 15 سال یه بار این اتفاق بیفته و شایدم خیلی بیشتر از این زمان... چقذه بداخلاخه....:4chsmu1: چه نازی دارهههه:Laie_28: 1
sookut 13735 سازنده ارسال شده در 5 مهر، 2011 چقذه بداخلاخه....:4chsmu1:چه نازی دارهههه:Laie_28: آره خوب دوس داره به چشم بیاد ولی محشره
ارسالهای توصیه شده