شـاهین 8068 ارسال شده در 1 مهر، 2011 پدیده روسپیگری و رواج آن در جامعه همیشه یك بعدی نیست ، بلكه عوامل مختلفی را در بر می گیرد و یك سیستم عرضه و تقاضا است . وقتی تقاضایی در جامعه بالاست عرضه هم بالا می رود . متاسفانه ما همیشه در بحث از فحشا و تن فروشی فقط بر دختران متمرکز می شویم اما وارد بحث پسران و مردان که آنها هم می توانند عامل بسیاری از انحراف ها باشند نمی شویم . چرا ما هیچ وقت نمی گوییم چقدر از پسرهای دبیرستانی یا حتی در سطح راهنمایی فعالیت جنسی دارند ؟ آیا این یك معضل جدی نیست ؟ بنابراین روسپیگری زنان حتما خریداری در جامعه دارد كه تعدد و مقدار آن در حال افزایش است . از این گذشته ، پایین آمدن سن این پدیده به نوعی نشاندهنده انحطاط اخلاقی و اجتماعی در جامعه است . متاسفانه به دلایل ضعف فرهنگی شاهد روز افزون بی حیایی ها و بی غیرتی ها در سطح جامعه هستیم . از همه بدتر این كه شما در ظاهر شهر نمی توانید تشخیص دهید كه چه كسی دست به چنین كاری می زند وچه كسی دنبال چنین برنامه ای نیست . چون آرایش ها و طرز پوشش بسیاری از خانم ها در جامعه ما نمی تواند تعیین كننده این مسئله باشد . مهمتر این كه با چنین توصیفاتی ، ما نمی توانیم آمار دقیقی از فحشا ارائه دهیم ، زیرا این واقعه اغلب در خانه های خالی یا خانه های مجردی اتفاق می افتد و جای خاصی برای آن نیست كه بتوان آمار دقیقی از زنان روسپیگر یا پایین آمدن سن روسپیگری ارائه داد . البته با توجه به عوامل و معضلات مختلفی كه در جامعه می بینیماز جمله تورم روز به روز ، بالا بودن نرخ بیكاری ، تنوع طلبی مردان ، افزایش آمار طلاق ، افزایش فرهنگ مصرف گرایی و تجمل گرایی ، راحت طلبی افراد ، وارد شدن فرهنگ غربی بدون هیچ كنترل و تبیینی برای جوانان ، آزادی های نامعقول نوجوانان و عدم كنترل صحیح از جانب خانواده ها ، رواج یافتن زیاد فیلم های تحریك آمیز و شهوانی ، ترویج ایمیل های جنسی ، از بین رفتن قیود اخلاقی ، حمایت و غیرت در بین مردان و زنان ، بالا رفتن سن ازدواج ، مشكلات و موانع سر راه ازدواج ، مشكلات روحی و روانی و ... ، می توان انتظار رواج چنین معضل بزرگتر را نیز داشت . در یك آمار نه چندان دقیقی ( به دلایلی كه در بالا گفته شد ) نشان داده شده است كه 11 درصد زنانی كه در تهران دست به روسپیگری می زنند متاهلند و شوهرانشان نیز مطلع هستند و اغلب آن ها اعلام كرده اند كه شوهرانشان بیكار می باشند . این آمار نانوشته در بین متاهلین بالا به نظر می رسد كه مهمترین عامل را در بین زنان متاهل روسپیگر می توان رفع نیاز های اولیه خانواده دانست . اما روسپیگری در بین خانم های مجردی كه ازدواج نكرده اند و یا طلاق گرفته اند بیشتر برای رفع نیاز های ثانویه می باشد . اغلب افراد روسپیگر چند سال اخیر در شهر تهران ساكن شده اند كه دلیل آن روشن است . شهر تهران بزرگ و كلان شهر است و بسیاری از رفتارهای اجتماعی در آن معلوم نمی شود . پس می توان گفت روسپیگری و پایین آمدن سن آن در مهاجرین به شهرهای بزرگ دیده می شود نه در شهرهای كوچك كه همه قابل شناسایی اند .در متون روانشناختی همیشه گفته می شود كه روسپیگری مختص افرادی است كه هوش ذهنی و هیجانی آن ها پایین تر از میانگین جامعه است . اما امروزه ما شاهد این جریان هستیم كه خانم هایی كه حتی دانشجو و حتی در سطح تحصیلات تكمیلی هستند و دست به چنین كاری می زنند تا مثلا مخارج دانشگاه و ... خود را در بیاورند . حتی گزارش هایی از دختران دبیرستانی داریم كه از این طریق امرار معاش دارند و حتی خانواده و والدین آنها نیز خبر ندارند . تحقیقات نشان داده است که دختران كم سن در بیشتر مواقع به خاطر انتقام و انتقام جویی و تنفر از خانواده و جامعه وارد و درگیر حیطه فعالیت های جنسی زود هنگام و غیر معقول می شوند. در حالی که اگر فرزند از كودكی شخصیت اش صحیح شكل بگیرد ، عزت نفس به وی داده شود ، یاد بگیرد که دیگری را دوست داشته باشد و احساس امنیت نسبت به دنیای پیرامونش داشته چنین حالتی در او به وجود نمی آید . نتایج مطالعات نشان می دهد کودک در سن سه تا شش سالگی با پدیده کنجکاویهای جنسی مواجه می شود ، اما از آنجا که طرح صحیح مسائل جنسی در کشور ما به صورت تابو و گناه در آمده اطلاعات صحیح به کودک داده نمی شود و کودک در سن نوجوانی اطلاعات را از منابع دیگر به دست می آورد. در نتیجه گرفتن اطلاعات ناموثق و گاها اشتباه از منابع دیگر فرد را بیشتر در معرض انحرافات جنسی قرار می دهد . بسیاری از افراد در معرض آسیب خود فروشی تصویر مثبت بدنی از خود ندارند و چون ارزش و عزت نفسی برای خود قائل نیستند با اقدام به روسپیگری به دنبال اثبات و ابراز خود در جامعه هستند . 13
shaden. 18583 ارسال شده در 1 مهر، 2011 همش به خاطر اینه که خانواده ها فکر میکنن بچه هاشون چیزی از رابطه جنسی نمیدونن حتی حاضر نیستن در موردش با بچه هاشون صحبت کنن .اما بچه ها از طریق دوست اینترنت ماهواره اونچه رو که میخواد به دست میاره با فرق اینکه به روش غلطش ودوست داره تجربه کنه اما به قیمت خیلی گزافی این تجربه رو کسب میکنه واون زیر سوال رفتن شخصیتشه 9
Ehsan 112349 ارسال شده در 1 مهر، 2011 همش به خاطر اینه که خانواده ها فکر میکنن بچه هاشون چیزی از رابطه جنسی نمیدونن حتی حاضر نیستن در موردش با بچه هاشون صحبت کنن .اما بچه ها از طریق دوست اینترنت ماهواره اونچه رو که میخواد به دست میاره با فرق اینکه به روش غلطش ودوست داره تجربه کنه اما به قیمت خیلی گزافی این تجربه رو کسب میکنه واون زیر سوال رفتن شخصیتشه خوب خانواده چکار کنه آخه؟ :JC_thinking: مثلا بگه پسر گلم،عروس گلم را پیدا کن و بعد ....... :icon_pf (34): آخه نمیشه،جامعه مریضه،من که راهکاری با این شرایط به ذهنم نمیرسه. 4
shaden. 18583 ارسال شده در 1 مهر، 2011 خوب خانواده چکار کنه آخه؟ :jc_thinking: مثلا بگه پسر گلم،عروس گلم را پیدا کن و بعد ....... :icon_pf (34): آخه نمیشه،جامعه مریضه،من که راهکاری با این شرایط به ذهنم نمیرسه. اتفاقا همین جامعه مریضو باید بهش توضیح داد باید با صحبت کردن نه تهدید نه تنبیه بهش عواقب این کارارو بگیم فقط کافیه اطمینان بکن دیگه حله .اولش سخته ولی غیر ممکن نیست. 1
::: شیـــما ::: 6955 ارسال شده در 1 مهر، 2011 تازگیام ک مد شده همه فیس بوکو یاد گرفتن دختره 10-12 ساله برمیداره عکسای .. میزاره پروفایلش یا یکی دیگه معلومه انقد خانوادش سخت گیرن ک هنوز سیبیل داره بعد با بیکینی عکس گذاشته میگه آره من این کارم ! یکی از کمات ج..ه یا امثالهمو سرچ بزنید خیل عظیمی از روسپی های ایرانیو میبینید ک واسه تبلیغ از هیچی دریغ نکردن عکس . کارایی ک بلدن . تازه اشانتیونم میدن باحال باشی تا صب نصف قیمت میمونن 4
vahid88 9652 ارسال شده در 1 مهر، 2011 خدا آخر و عاقبت ماها رو خیر کنه. اینطور که پیش میره بایستی مهد کودک هارو هم دوربین مدار بسته بزارن و لحظه به لحظه کنترل کنن.:jawdrop::banel_smiley_52: 2
terajedi21 2134 ارسال شده در 1 مهر، 2011 اینچنین بحران ها رو نمیشه جلوش رو گرفت نیاز به زمان داره تا پی برده بشه به عواقب اون تا شاید ایندگان راهی برای بیرون امدن از این منجلاب پیدا کنند باید تحمل کرد!اعضای جامعه ما کسانی هستند که وقتی کار از کار گذشت پی به اشتباهشون میبرند البته پشیمان نیستند ولی! 4
شـاهین 8068 سازنده ارسال شده در 1 مهر، 2011 اینچنین بحران ها رو نمیشه جلوش رو گرفت نیاز به زمان داره تا پی برده بشه به عواقب اون تا شاید ایندگان راهی برای بیرون امدن از این منجلاب پیدا کنند باید تحمل کرد!اعضای جامعه ما کسانی هستند که وقتی کار از کار گذشت پی به اشتباهشون میبرند البته پشیمان نیستند ولی! چرا نشه جلوش رو گرفت الان نباید طوری رفتار کنم که قبه کار بریزه و نباید زمان رو از دست داد همین امروز باید جلوش رو بگیریم ایندگان اگر براشون عادی شد براشون این کار اون وقت چی باید اون زمان دو دستی بزنیم تو سرمون بگیم ما که می فهمیدیم کاری نکردی این ها که نسل بعد از ما هستن 2
شـاهین 8068 سازنده ارسال شده در 1 مهر، 2011 من واقعا از این حرفی که میزنم خیلی متائسفم ولی فحشا در جامعه ی دانشجوی ما داره بیداد میکنه اخه چرا ما نمی تونیم یک رابطه ی دوستی سالم داشته باشیم؟ 4
shahdokht.parsa 50878 ارسال شده در 1 مهر، 2011 من واقعا از این حرفی که میزنم خیلی متائسفم ولی فحشا در جامعه ی دانشجوی ما داره بیداد میکنه اخه چرا ما نمی تونیم یک رابطه ی دوستی سالم داشته باشیم؟ آره دوره بدی شده ولی میشه رابطه ی دوستی سالم هم داشتها باورکن میشه کمه ولی هست:there: 1
شـاهین 8068 سازنده ارسال شده در 1 مهر، 2011 آره دوره بدی شده ولی میشه رابطه ی دوستی سالم هم داشتها باورکن میشه کمه ولی هست:there: من این رو باور دارم که می تونیم نمونش همین دوستی در داخل انجمن هستش ولی این در جامعه ی مجازی هستش چرا نمی تونیم در جامعه ی واقعی دوستی سالمی داشته باشیم؟ 3
::: شیـــما ::: 6955 ارسال شده در 1 مهر، 2011 من این رو باور دارم که می تونیم نمونش همین دوستی در داخل انجمن هستش ولی این در جامعه ی مجازی هستش چرا نمی تونیم در جامعه ی واقعی دوستی سالمی داشته باشیم؟ تا وقتی ملت همیشه در صحنه بی جنبه و جو زده و پسر/دختر ندیده باشن نمیشه الان دیگه تو اماراتم بری 4 تا دختر پسر بدون ان ک بخوان مخ بزنن یا دید جنسی ب هم داشته باشن خیلی راحت با هم میرن بیرون میگن میخندن ولی تو ایران هنوز ک هنوزه چنین چیزی امکان نداره دلیل عمدش ب خاطر محدودیته اگه از همون بچگی اسم موجود فضایی نذارن رو جنس مخالف و کنجکاویشون برطرف بشه دیگه تو سن 16-17 سالگی با دیدن ی پسر/دختر دست و پاشونو گم نمیکنن و هزارجور فکر و خیال نمیاد تو ذهنشون از ماست ک بر ماست 2
shahdokht.parsa 50878 ارسال شده در 1 مهر، 2011 من این رو باور دارم که می تونیم نمونش همین دوستی در داخل انجمن هستش ولی این در جامعه ی مجازی هستش چرا نمی تونیم در جامعه ی واقعی دوستی سالمی داشته باشیم؟ دیدمونو باید عوض کنیم وقتی نمی تونیم جامعه رو و محدودیتهاشو عوض کنیم لااقل باید دیدمونو عوض کنیم حتما لازم نیست یک میلیون دوست داشته باشیم چهارتا دوست مفید داشته باشی بسه در دنیای واقعی ...... هرچیزی طلب کنی به سمت میاد اینو مطمئن باش:there: 1
terajedi21 2134 ارسال شده در 1 مهر، 2011 چرا نشه جلوش رو گرفت الان نباید طوری رفتار کنم که قبه کار بریزه و نباید زمان رو از دست داد همین امروز باید جلوش رو بگیریم ایندگان اگر براشون عادی شد براشون این کار اون وقت چی باید اون زمان دو دستی بزنیم تو سرمون بگیم ما که می فهمیدیم کاری نکردی این ها که نسل بعد از ما هستن انسان که ماشینی تکامل پیدا نمی کنه!گفتنش شاید اسون باشه ولی از منظر من این جامعه تابع چیزی نیست مگر زور!از اول همینطور بوده در دوره بازگشت به بدویت!هم به اوج رسیده پس اشکالات ریشه ای هست و نیاز به زمان.
ارسالهای توصیه شده
برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید
برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید
ایجاد یک حساب کاربری
برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !
ثبت نام یک حساب کاربری جدیدورود به حساب کاربری
دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید
ورود به حساب کاربری