رفتن به مطلب

تغییرات عمده در حوزه های کنکور 90


ارسال های توصیه شده

تغییرات عمده در حوزه های کنکور90/ شکایات اصلی کنکوریهای89 رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به تغییرات عمده در انتخاب حوزه های امتحانی برای کنکور سال 90 گفت: امسال برای اولین بار شاخص های انتخاب حوزه امتحانی کنکور تعیین شد و بر اساس آن 479 حوزه امتحانی برای رقابت داوطلبان درنظر گرفته شد. دکتر محمدحسین سرورالدین در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: ما در یکسال گذشته شکایات قابل توجهی از سوی داوطلبان درباره شرایط حوزه های امتحانی داشتیم. داوطلبان بسیاری درباره حوزه هایی که به خصوص در مناطق دور افتاده و محروم بود مشکلاتی از قبیل قطع برق، گرمی زیاد هوا، سروصدا و شرایط نامطلوب فیزیکی و غیرفیزیکی را اعلام کرده بودند.

وی افزود: این شرایط نامطلوب در برگزاری آزمون سراسری تاثیر گذار بود و نتیجه زحمات یکساله داوطلبان تحت تاثیر این موضوع قرار می گرفت. از سوی دیگر آزمون سراسری یک آزمون ویژه است و بر سرنوشت داوطلب تاثیر می گذارد.

سال گذشته در بیش از 400 شهر آزمون برگزار شده بود اما امسال 100 شهر را کاهش دادیم

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور یادآور شد: پس از بررسی های بیشتر مشخص شد که بیشترین مشکلات در شهرهای کوچک تر و در جاهایی که تنها یک مدرسه محل برگزاری آزمون بوده، رخ داده است و با اینکه سال گذشته در بیش از 400 شهر آزمون برگزار شده بود اما امسال 100 شهر را کاهش دادیم.

وی اظهار داشت: دغدغه ما شهرهای بزرگ و برخوردار نیست بلکه شهرهای کوچک و مناطق محروم است. مناطق محروم از چند جهت صدمه می بینند و در حالیکه دانش آموزان ساکن این مناطق از نظر شرایط تحصیلی شرایط مناسب و هم سطحی با شهرهای برخوردار نداشته اند، در زمان برگزاری کنکور هم نباید آسیب ببینند.

شاخص های تعیین حوزه امتحانی کنکور

سرورالدین اضافه کرد: ما برای اولین بار چند شاخص برای تعیین حوزه امتحانی درنظر گرفتیم که بخشی از آن این است که تعداد داوطلبان در این حوزه نباید کمتر از 700 نفر و فاصله محل سکونت نباید بیشتر از 60 کیلومتر باشد.

برخی شهرها 40 سال است کنکور برگزار می کنند اما شرایط برگزاری کنکور را نداشته اند

وی گفت: افرادی عنوان می کنند که در برخی شهرها 40 سال است که کنکور برگزار شده و امسال در آنجا کنکور برگزار نمی شود اما پاسخ ما این است که برخی از آن شهرها شرایط برگزاری کنکور را نداشته اند و در واقع کیفیت برای ما مهم تر از نکته دیگری است.

رئیس سازمان سنجش خاطرنشان کرد: امسال توجه و تاکید بر استفاده از امکانات مراکز آموزش عالی استانها از جمله دانشگاههای دولتی، دانشگاههای علوم پزشکی و دانشگاه آزاد بوده است و از همین رو تا سال گذشته 940 هزار داوطلب در حوزه های امتحانی آموزش و پرورش مستقر می شدند و امسال این تعداد به 200 هزار نفر رسیده است.

از حوزه های امتحانی تعهدات کتبی گرفته شده است

وی گفت: از حوزه های امتحانی نیز تعهدات کتبی گرفته شده است که پارامترهایی که موجب سلب آسایش داوطلب می شود را حذف کنند که از آن جمله برقراری سیستم خنک کننده کافی و عدم قطعی برق و سایر شرایط فیزیکی و غیر فیزیکی برهم زننده آرامش است.

به گزارش مهر، آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی صبح پنجشنبه 9 تیر، آزمون گروه آزمایشی هنر بعدازظهر پنجشنبه 9 تیر، آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه 10 تیر، آزمون گروه آزمایشی زبان های خارجی بعدازظهر جمعه 10 تیر و آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی صبح شنبه 11 تیر برگزار می شود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...