رفتن به مطلب

طرح کاهش ترافیک در سه شهر اروپایی


ارسال های توصیه شده

ترافیک یکی از عمده ترین عوامل تأثیر گذار بر کیفیت زندگی شهروندان است. بسیاری از شهرهای در حال رشد با اجرای طرح هایی در قالب کاهش ترافیک اقداماتی را برای بازگرداندن آرامش به خیابان های پر ترافیک آغاز کرده اند. ایده کلی این است که به جای جلوگیری از ترافیک در محدوده های خاص، خیابان ها طوری طراحی شوند که خودروها در ساعات اوج ترافیک و زمان فعالیت عابران پیاده بتوانند به نحو شایسته ای عمل کنند.

کارشناسان بر این باورند بخشی از طرح کاهش ترافیک بر محور مهندسی و بخشی دیگر بر محور روانشناسی رفتاری متمرکز می باشد. بخش اخیر واکنش رانندگان را در شرایط خاص پیش بینی می کند؛ برای مثال رانندگان در خیابان های کم عرض آهسته تر و با دقت بیشتری رانندگی می کنند.

در بخش مهندسی، تاکنون مهمترین دغدغه مسئولان شهری کاهش ترافیک در مناطق مسکونی بوده است. با توجه به اینکه این مناطق دارای بخش های تجاری نیز هستند، هدف عمده، بهبود اقتصادی محیط به منظور افزایش جاذبه و رونق بخشی فروشگاه ها، رستوران ها و کسب و کار می باشد. میادین داخل شهر نیز شیوه موثری برای کاهش ترافیک در فواصل بوده و در عین حال روند عبور و مرور را سرعت می بخشند زیرا علائم توقف در این مسیرها حذف می شود. طراحی مطلوب پیاده روها یکی از عوامل موثر بر ترافیک است. پیاده رو را می توان به گونه ای توسعه داد که هم دارای چشم انداز زیبا باشد و هم اینکه مستقیماً به شاهراه ها منتهی نشود. به طور کلی می توان گفت که کاهش ترافیک مفهوم گسترده ای دارد و انواع تدابیر اتخاذ شده جهت کاهش تأثیر وسائط نقلیه در مناطق مسکونی پیرامون را در بر می گیرد.

بسیاری از شهرهای اروپایی در اجرای طرح تسهیل ترافیک از سابقه طولانی برخوردارند و می توانند تجربیاتی را در اختیار سایر شهرها که به دنبال اجرا یا بهبود برنامه هایشان هستند بگذارند. برخی از آنها فناوری ابداعی جدیدی برای مدیریت ترافیک در مراکز شهری ارائه می دهند که می توان از آنها جهت ساخت فضاهای خاص برای شیوه های گوناگون حمل و نقل ها و یا طراحی خیابان استفاده نمود.

 

دانلود مقاله

لینک به دیدگاه
  • 2 سال بعد...
  • 1 سال بعد...

فونتای زیر رو دانلود کنید و تو فونتای ویندوز بریزید:

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...